SIA BV – Sports veikals “Viss sportam” pārdevēja Linda Krieva: “Ar atlaižu palīdzību cenšamies izpārdot aizvadītās sezonas vai gada preču kolekcijas. Veikalam tas ir izdevīgi, jo varam iegādāties jaunas preces.
Arī pircēji ikviena veikala plauktos grib redzēt dažādību. Salīdzinot ar Rīgu, Cēsīs preču cenas ir daudz zemākas. Esmu novērojusi, ka nereti Rīgā cenas ar atlaidēm ir tādas, kā pie mums ikdienā”.
Cēsniece Elita Glinde stāsta, ka atlaižu iespējas izmanto vienmēr, sevišķi pērkot dārgākas preces – mēbeles un sadzīves tehniku. Viņa atzīst, ka Cēsīs pērkot apavus, reiz nācies saskarties arī ar spekulatīvām atlaidēm. “Reklāma vēstīja par apavu izpārdošanu ar 70% atlaidi, bet izrādījās, ka atlaide ir tikai kādiem diviem, trim apavu veidiem. Kad vaicāju, kāpēc ne pārējiem, tad pārdevēja atbildēja, ka tie ar 70% atlaidi jau visi izpirkti,” pastāstīja E. Glinde.
L. Krieva, būdama pārdevēja, cenas mēdz salīdzināt, tādēļ zināja teikt, ka ir firmas, kas precei uzliek simtprocentu uzcenojumu, bet dāsni lepojas atlaižu laikā. “Ir veikali, kas uzrakstu atlaides tur visu gadu. Ledusskapis, kam it kā Ziemassvētkos bijusi atlaide, šo cenu saglabā visu gadu,” teica L. Krieva.
Firmas “Elektro Line” sadzīves tehnikas veikalā Ziemassvētku atlaides vēl nav sākušās, bet drīzumā tiek plānotas. Kā “Druvai” pastāstīja pārdevēja Dace Kļaviņa, tad atlaides būs dažādai sadzīves tehnikai. “Cenu atlaides piesaista vairāk klientu, un viņi ar pirkumu ir daudz apmierinātāki. Atlaides veikalam ir izdevīgas, lai vecās preces varētu pārdot un iepirkt jaunas,” teica D. Kļaviņa. Viņa paskaidroja, ka “Elektro Line” veikalā atsevišķām preču grupām atlaides ir katru mēnesi. Veikals parūpējies arī par klientu kartēm, kas sniedz atlaižu iespējas.
SIA Degas veikala “Manas mēbeles” vadītāja Sanita Jakuševa atzina, ka veikals dod priekšroku nevis atlaidēm, bet bezprocentu līzingam un akciju cenām. “Protams, atlaides ir laba lieta, lai piesaistītu pircējus. Palielinās preču apgrozījums un tālāka sadarbība ar pircēju.” Runājot par mākslīgajām atlaidēm, S. Jakuševa uzskata: “Tas nav nopietni, jo cilvēki ļoti labi zina un salīdzina cenas. Šādu rīcību var saukt par īslaicīgu ienākuma avotu. Nosvītrojot cenu un pierakstot atlaidi, pircējs tiek iedrošināts psiholoģiski, bet apmeklējot citus veikalus, kas tirgo to pašu preci, sapratīs, ka ir piekrāpts. Tādu rīcību uzskatu par firmas prestiža graušanu, ko atgūt ir ļoti grūti, pat neiespējami.” “Manas Mēbeles” veikala vadītāja uzskata, lai konkurētu, jāinteresējas par preču cenām citos veikalos, un, aprēķinot preces uzcenojumu, tajā jau iepriekš jāierēķina atlaide, noturot precei tādu cenu, lai konkurētu ar citiem.
SIA SP “1000 saldumi” pārdevēja Ināra Klementjeva: “Kādas cenas ir mūsu veikalā, lai pircēji pavēro paši, bet atlaides mēs neatzīstam, jo uzskatām, ka bieži vien tā ir cilvēku maldināšana. Tādēļ preces visu gadu tirgojam par vienām cenām, atlaidi izlīdzinot uz visu sortimentu. Lai izprastu atlaides, ikdienā nopietni jāseko preču cenām. Jo bieži vien ir tā, ka vienā veikalā ar atlaidi tirgo preci par tādu cenu, cik tā maksā visu gadu.” I. Klementjeva pastāstīja, ka cenas “100 saldumos” zemākas nekā citos veikalos ir tādēļ, ka veikals izmanto cenu atlaides vairumtirdzniecības bāzēs.
SIA Saldumu tirdzniecība veikala vadītāja Inga Biseniece: “Ja mūsu veikalā iepērkas par simts latiem, tad pirkumam ir 10 procentu atlaide, ja par Ls 50, tad pieci lati. Atlaides firmai piesaista vairāk pircēju, tādēļ mums ir arī pircēju atlaižu kartes.”
“Laimas” firmas veikalā cenas tomēr ir nedaudz augstākas, nekā “Laimas” produkcijai citos saldumu veikalos. Par to I. Biseniece saka: “Cenas tiek noteiktas centralizēti, jo “Laimai”, “Staburadzei” Latvijā ir 35 veikalu tīkls. Cenas augstākas ir tādēļ, ka šeit var no-pirkt pašus svaigākos un augstākās kvalitātes ražojumus. Svaiga produkcija uz Cēsīm tiek vesta katru nedēļu, tādēļ tā arī attiecīgi maksā,” teica I. Biseniece.
Laiks ap Ziemassvētkiem ir atlaidēm visbagātākais. Cerams, tās nesīs prieku, ne vilšanos.
Komentāri