Pirmdiena, 25. novembris
Vārda dienas: Katrīna, Kate, Kadrija, Trīne, Katrīne

“CATA” par aktuālo un nākotni

Druva
00:00
28.02.2007
5

Patlaban visā valstī pasažieru pārvadājumi un pārvadātāji ir lielu notikumu priekšā. Maijā jāstājas spēkā ES regulai, kas paredz pasažieru regulārajā transportā pārvadātājiem segt visus zaudējumus. Bet līdzi tam nāk arī daudz citu nosacījumu. Uz “Druvas” redakciju aicināju a/s “CATA” izpilddirektoru Andri Malkavu, kurš dalījās pārdomās par pagājušajā gadā paveikto un gaidāmajām pārmaiņām. Vienmēr kāds neapmierinātais

Sarunas sākumā A.Malkavs atzina, ka rūpīgi seko līdzi pasažieru izteiktajiem ierosinājumiem, idejām un pat neretajiem pārmetumiem, kas saistīti ar autobusu pārvadājumiem pilsētā, rajonā un tālsatiksmē. A/s “CATA” izpilddirektors atzīst, ka cenšas nākt pretī ikvienai ierosmei un vērtīgos pasažieru ieteikumus realizēt. “Pa šo laiku esam apmierinājuši gandrīz visas iedzīvotāju grupu un pašvaldību prasības. Pēc pasažieru lūguma vakarā uz Līviem plkst.19:30 kursē mikroautobuss. Pašvaldības prasīja reisu uz Straupi vēlāk vakarā. Pagarinājām Raiskuma autobusa maršruta reisu plkst.20:25 līdz Straupei. Braucēju gan ir maz, taču cerēsim, ka ar laiku to skaits palielināsies. Arī pilsētā esam veikuši dažas pozitīvas izmaiņas. Radīta iespēja ērtāk nokļūt jaunajā pamatskolā Bērzainē, 13.maršruta apkalpošanā iesaistot ietilpīgākus autobusus. Pašreiz izvērtējam Rīdzenes iedzīvotāju iesniegtās vēlmes iekārtot papildus reisu. Iepriekšējais gads – labs

A.Malkavs pagājušo gadu stipri ierobežotajos finanšu apstākļos vērtē kā labu. “Grūtības ir bijušas un pastāv, bet nevar iedomāties dzīvi bez grūtībām. Pārvadājumu apjomus rajona satiksmē samazinājuši neesam. Arī pilsētā ne. Tieši otrādi – pilsētā un rajonā pasažieru pārvadājumos pat ir neliels kāpums. Ikdienā tiek izbraukti visi reisi, tikai vienā ziemas visaukstākajā dienā pērn bija nopietnas problēmas. Šogad arī tam būs izdevies tikt pāri, esam labāk sagatavojušies, nepievīla degvielas tirgotāji, labāk nostrādāja mūsu darbinieki,” stāsta izpilddirektors un piebilst, ka pērn braukšanas maksu nedaudz palielinājuši tālsatiksmē, līdz ar ko neliels pieaugums ir arī ienākumiem. Taču nav runa par peļņu, kas būtu pats galvenais komercdarbības vērtējums.

“Mūsu nozarē peļņa ir nosacīta. Strādājam ar budžeta palīdzību jeb dotācijām,” stāsta A.Malkavs un turpina: “Līdz pat šim brīdim strikti nav noteikta pašizmaksas aprēķināšanas kārtība. Tas zināmā mērā rada ilūzijas par relatīvu ienesīgumu nozarē. Pašizmaksā iekļaujam to autoparku, kāds mums ir, bet tas ir vecs, ar mazu atlikušo vērtību. Vairums vispār bez tās. Mūsu parkā ir apmēram 180 autobusi, no kuriem vairāk nekā puse ir vecāki par 15 gadiem. Taču normāls autobusa lietošanas laiks ir no 8 līdz 10 gadiem. Mūsu autobusi ir divreiz vecāki. Bez tam gandrīz visi pirkti lietoti. Ideālā variantā katru gadu mums vajadzētu atjaunot desmit procentus parka, bet tas pagaidām nav iespējams,” situāciju skaidro a/s “CATA” izpilddirektors un piebilst, ka ”pagājušajā gadā, lai varētu palielināt šoferu algas, mazāk finanšu nekā citus gadus ir ieguldīts autobusu iegādē. Pērn iegādājāmies četrus jaunus un 11 lietotus autobusus. Pa jaunam autobusam Limbažu, Saulkrastu, Siguldas filiālē un Cēsīs. Lielo pilsētu pašvaldības – Rīgas, Ventspils, Daugavpils, Jelgavas – pērk saviem pārvadātājiem jaunus autobusus vairākumā, bet mums par to nav ko runāt,” situāciju skaidro A.Malkavs un atklāj, ka tuvākajās dienās gaidāmi četri jauni autobusi.

“Strādājam arī, uzlabojot ražošanas bāzi. Siguldas autoostā pērn uzsākām rekonstrukciju. Izmaksas strauji kāpj un var sasniegt sešciparu skaitli. Cēsīs pagājušajā gadā sākām, pavasarī pabeigsim autobusu un kravas mašīnu mazgātavas rekonstrukciju, uzstādot jaunu, modernu iekārtu. Arī te izmaksas būs analogas kā Siguldā. Rekonstrukcija ievērojami uzlabos darba apstākļus. Būs lielāka caurlaidības spēja un šoferiem samazināsies nepieciešamais laiks, lai nomazgātu autobusu. Procesi tiek modernizēti automašīnu diagnostikā, remontā, palielināsies piedāvājums arī citiem uzņēmumiem,” atklāj “CATA” izpilddirektors. Vadītāju varētu būt vairāk

Runājot par personālu, a/s “CATA” izpilddirektors neslēpj, ka perso-nāla nokomplektēšana sagādā raizes arī šajā nozarē.

“Problēmas ir visā valstī. Ainažu filiālē mums ilgstoši bija situācija, ka šoferi gaidīja atbrīvojamies kādu vakanci. Bet tā jau ir pagātne. Arī Saulkrastos un Siguldā šis jautājums ir aktuāls. Agrāk, kad nebija privātā transporta, autobusa vadītāja darbs bija prestižs, saistījās ar romantiku tūrisma braucienos. Jaunie baidās no nopietna darba. Varbūt pie datora sēdēt, menedžēt, patirgoties viņiem patīk, bet vadīt autobusus pa regulārās satiksmes maršrutiem nesajūsmina. Domāju, ka ar mūsu mikroautobusiem un jaunajiem, sidrabotajiem autobusiņiem varētu braukt arī dāmas. Nepieciešamas tikai D kategorijas autovadītāja tiesības un prakse, bet arī tā nav problēma. Ja kāds ir, kurš grib strādāt, autovadītāju kursus apmaksāsim,” saka A.Malkavs un piebilst, ka nopelnīt Cēsu apstākļos sievietes var pat ļoti labi. Arī sociālās garantijas tiek piedāvātas plašā klāstā, kas jebkuram strādājošam ir svarīgas. Nāk jauni laiki

Jautāts par šī gada aktualitātēm, a/s “CATA” izpilddirektors cer, ka gatavotā transporta reforma beigsies objektīvi un pasažieru pārvadājumi uzlabosies. “Ar cerībām un nedaudz arī ar bažām gaidām maiju, kad stāsies spēkā Eiropas Savienības regula, kas paredz pasažieru regulārajā transportā pārvadātājiem segt visus zaudējumus. Cik valsts budžetā naudas ir, tik reisu pasūta. Iedos rajonam vairāk naudas, varēsim uz kādu pagastu braukt varbūt nevis divas reizes nedēļā, bet trīs reizes dienā. Tas būtu milzīgs ieguvums. Bet līdz ar regulas stāšanos spēkā būs arī citi punkti, kas mūsu darbu sarežģīs. Punkts, kas paredz ieviest eiropeisku darba un atpūtas režīmu. Ņemot vērā, piemēram, Rīgas sastrēgumus vai periodiskas ceļu problēmas, nevar iekļauties paredzētajā braukšanas laikā. Likums paredz, ka šoferis četrarpus stundas var braukt un tad jābūt vismaz 45 minūšu pārtraukumam. Ko darīt pasažierim – Rīgā ielas vidū nepaliksi? Līdz galam pasažieri jānogādā. Rīcība šādā situācijā nav pārdomāta. Ikdienas atpūta paredzēta 9 līdz 11 stundas. To var izdarīt, bet problemātiski. Visos autobusos vadītājiem ir tahogrāfi, kuri fiksē šofera braukšanas ilgumu, atpūtu un ātrumu. Tahogrammas šoferiem jāvadā līdzi 15 dienas, bet uzņēmumam divus gadus vēl jāglabā,” stāsta A.Malkavs un atklāj, ka pērn valstī ir izveidota valsts autotransporta inspekcija, kuras pienākums ir kontrolēt satiksmes procesu, šoferu darba un atpūtas laiku. Par darba un atpūtas noteikumu pārkāpumiem tiek plānoti lieli, algām un ekonomiskajam stāvoklim pilnīgi neadekvāti sodi. “Arī kvalitātes prasības šobrīd ir ļoti vāji definētas. Cik bieži autobusiem ir jākursē, ar cik veciem autobusiem var braukt, kāds ir salona aprīkojums, vai būs vietas cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, iespējas iekļūt autobusā ratiņkrēslā, kādam temperatūras režīmam ir jābūt autobusa salonā ziemā un vasarā. Būs jāiegādājas citi, dārgāki autobusi, ievērojami augs izmaksas. Bet, ja naudiņu maksā, arī kvalitātei būtu jābūt. Gaidām, kad šis normatīvais akts parādīsies no Satiksmes ministrijas puses,” stāsta a/s “CATA” izpilddirektors. Vai franči nāks talkā?

Uzņēmumam jāgatavojas arī gaidāmajiem konkursiem, lai noteiktu, kuras firmas Latvijā veiks pasažieru pārvadājumus vienā vai otrā maršruta zonā.

“Paredzēts mūsu valsti sadalīt piecās līdz sešās zonās. Jebkurā gadījumā skaidrs ir viens, ka Latvijā nav tāda uzņēmuma, kas viens varētu apkalpot un veikt pasažieru pārvadājumus vienā no šiem reģioniem. Tātad pārvadātāji būs spiesti apvienoties un startēt zem viena karoga, lai konkursā dabūtu tiesības kādu no zonām apkalpot. Tas ir saistīts ar iepriekšminētajiem kvalitātes rādītājiem. Nezinām, vai tajos neierakstīs, ka autobusa parka vecums nedrīkst pārsniegt, piemēram, 12 gadus. Tad mēs neviens neesam spējīgi piedalīties. Divos, trijos mēnešos neko vairs izdarīt nevar. Tās ir problēmas, kuras mūs satrauc, bet pati finansēšana, ko sākumā minēju, daudz ko varētu uzlabot,” pārdomās dalās A.Malkavs un turpina: “Pašvaldības un pārvadātāji oponē satiksmes ministrijas variantam, lai reģionu pašvaldības saglabātu tiesības regulēt pārvadājumus savā zonā. Esmu pārliecināts, ka no augšas kvalitatīvi izzināt visas pārvietošanās vajadzības un labi organizēt pārvadājumus nav reāli. Šobrīd izteikta tendence ir visu centralizēt. Saredzam, ka valsts tiek virzīta uz pārvadājumu monopolizāciju politisko vadītāju interesēs. Iespējams, ka pasažieru pārvadājumus Latvijā pārņem kāda liela ārvalstu firma, bet vai tai interesēs mūsu sliktie, grantētie ceļi. Šāda cepure var nosmelt tikai krējumu, kas, starp citu, būs mūsu valsts un pašvaldību budžeta nauda. Uzskatu, ka Latvijas pārvadātāji paši var parūpēties par savu teritoriju, izpildīt valsts un pašvaldību pasūtījumu, īpaši, ja noteiks kvalitātes rādītājus un būs adekvāts finansējums,” saka a/s “CATA” izpilddirektors. Biļešu cenas pieaugs

Jautāts par biļešu cenu kāpumu šogad, A.Malkavs atbild, ka biļešu cenas tāpat kā visam pieaugs, bet tempus noteiks pasūtītājs – valsts, pašvaldība un budžeta līdzekļi.

“Ja gribam braukt ar jaunāku autobusu, tad ir vai nu jāsamazina braukšanas apjoms, jāpalielina braukšanas maksa vai finansējums no budžeta. Un nevietā ir savstarpēji pārmetumi. Lai reisu pasūtītājs lemj, cik no pasažiera prasīt. Jāatzīst, ka nekad neesam strauji cēluši biļešu cenas. Pilnīgi iespējams, ka cenu palielinājums šajā gadā būs, jo Cēsu un Limbažu rajonā tās ir no zemākajām valstī. Tās ir tendences. Bet galvenais pasažieru un pārvadātāju liktenis būs atkarīgs no izmaiņām valsts normatīvajos aktos par sabiedrisko transportu. Cik tajos būs domāts par saviem iedzīvotājiem, to redzēsim. Pagaidām vairākums reformas argumentācijas ir blefošana. Jebkurā gadījumā gatavojamies paredzamo problēmu pārvarēšanai,” atzīst a/s “CATA” izpilddirektors A.Malkavs. No oficiāliem avotiem

2007.gada 8. februārī Latvijas Republikas Saeimas sēdē nolēma likumprojektu „Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums” nodot tautsaimniecības komisijai.

P.S. Tautsaimniecības komisijā šo projektu atkārtoti skatīs 28.februārī. Tajā uzaicināts piedalīties arī mūsu uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.

Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas, Latvijas pašvaldību savienības un Latvijas sabiedrisko pakalpojumu darbinieku arodbiedrības pārstāvjiem ir šādi iebildumi:

* Nevaram piekrist likumprojektā iestrādātajam sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas principam – kā prioritāros noteikt reģionālos starppilsētu maršrutus. Mūsuprāt, kā primārais sabiedriskā transporta reformas mērķis ir jānosaka novadu (pagastu) iedzīvotāju nodrošināšana ar sabiedrisko transportu nokļūšanai novadu un rajonu (reģionu) centros – darba vietās, skolās, medicīnas iestādēs, pārvaldes institūcijās u.c. * Nav pamatojuma iekšzemes sabiedriskā transporta tirgus atvēršanai. Operatoru atlases kārtība konkursā var ierobežot sabiedriskā transporta konkurenci un veicināt monopolstāvokļa rašanos. * Nepieņemama ir likumprojektā iestrādātā liberālā pieeja pārvadājumu tirgum – nepieciešama tikai pasažieru pārvadājumu veicēja un sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēja speciālā atļauja (licence). Pretendentam obligāti ir jābūt arī autobusiem, tehniskai bāzei un labai reputācijai. * Likumprojekts neparedz pakāpenību sabiedriskā transporta reformas īstenošanā. Uzskatām, ka likumprojektā paredzēto sabiedriskā transporta reformu nepieciešams sadalīt divos etapos: 1) Regulas (EEK) nr.1191/69 prasību piemērošana Latvijā un zaudējumu kompensācijas mehānisma ieviešana jāveic vispirms. 2) Reformas otrajam etapam jānotiek pēc pašvaldību administratīvi teritoriālās reformas pabeigšanas.

Veicot vienlaicīgi regulas prasību piemērošanu (zaudējumu kompensācijas mehānisma ieviešanu) un sasteigtu sabiedriskā transporta reformu, ir iespējamas negatīvas sekas: * haotiska sabiedriskā transporta tirgus pārdale, neņemot vērā daudzu gadu laikā izveidojušos un funkcionējošo sistēmu: mākslīgi veidoti apvienoti uzņēmumi tiesību iegūšanai veikt pārvadājumus reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos un novājināti rajonu uzņēmumi, kuri zaudējuši tiesības veikt pārvadājumus reģionālos starppilsētu nozīmes maršrutos, * neaizsargātas vietējo pārvadātāju intereses un lielo ārvalstu kompāniju iespējamā ienākšana Latvijā, * vietējās nozīmes maršrutu samazināšanās un sliktāka sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāte iedzīvotāju interešu un vajadzību apmierināšanai reģionos, * nelielo reģionālo uzņēmumu slēgšana un darbinieku atlaišana, * konkurences samazināšanās un pakalpojumu cenas pieaugšana.

Šis viedoklis ir iesniegts Satiksmes ministrijā, kura ir likumprojekta autore.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Stingrākas prasības ziemas riepām

00:00
25.11.2024
15

Lai uzlabotu satiksmes drošību un atgādinātu autovadītājiem par riepu maiņu, kas veicama līdz 1.decembrim, Ceļu    satiksmes drošības direkcijas un Valsts policijas darbinieki šajā nedēļā visā Latvijā rīko reidus. Trešdien aktīvāka spēkratu riepu stāvokļa kontrole norisinājās arī Cēsīs. Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās kontroles inspektoru atzinuma situācija Cēsu pusē ir līdzīga kā citviet […]

Plaša teritorija jaudīgai uzņēmējdarbībai

00:00
24.11.2024
44

Valmieras pievārtē pagājušajā nedēļā atklāja Industriālā parka būvniecību nepilnu 60 hektāru plašā teritorijā. Darbus plānots pabeigt nākamā gada beigās. Apbūves teritorijā būs inženierkomunikāciju infrastruktūra, liels loģistikas centrs, industriāls elektroenerģijas pieslēgums, plašas stāvvietas, dzelzceļa pievads. Dzelzceļu varēs izmantot, lai nodrošinātu kravu pārvietošanu starp Valmieras dzelzceļa staciju un    Industriālo parku. Paredzēts izbūvēt platsliežu dzelzceļa privātās lietošanas […]

Sava laika personība. Arturs Dronis

00:00
23.11.2024
44

Vairākas paaudzes atceras Arturu Droni – cēsnieku, mākslinieku, skolotāju. Šis ir viņa 120.jubilejas gads. “Viņš bija gleznotāju gleznotājs, skolotāju skolotājs, iedvesmoja skolēnus, sabiedrību gan ar savām gleznām, gan personību. Skatot šodien viņa darbus, varam sajust mākslinieka vienkāršību, inteliģenci. A.Dronis teica, ka katru dienu jāuzglezno kāds portrets, ja nav modeļa, gleznoja pats sevi. Tāpēc starp viņa […]

Jaunieši pagatavo svētku maltīti senioriem

00:00
22.11.2024
59
1

124 seniori Cēsu novadā Lāčplēša dienā saņēma siltu svētku maltīti. Pusdienas Smiltenes tehnikuma jaunieši un “Latvijas Samariešu apvienības” aprūpētāji piegādāja visiem senioriem, kuri novadā saņem pakalpojumu “Aprūpe mājās”. “Senioru emocijas, prieku, laimi, sajūsmu un pateicību nav iespējams aprakstīt,” “Dru­vai” teic Dana Laicāne, vecākā aprūpētāja Cēsu un Valmieras novadā. “Lai gan bijām pieteikuši, ka viņi saņems […]

Automašīnu iegādē cilvēki kļūst arvien racionālāki

10:27
21.11.2024
55

Iegādājoties automašīnu, cilvēki kļūst arvien racionālāki, intervijā aģentūrai LETA norādīja lietoto auto tirgotāja “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps. Pieprasījums pēc vieglajām automašīnām cenu kategorijā zem 10 tūkstošiem eiro palielinājies, bet spēkratiem, kas dārgāki par 20 tūkstošiem eiro, sarucis. Ar Edgaru Cērpu sarunājas LETA žurnāliste Justīne Bere­zovska. “Druvas” lasītājiem piedāvājam saīsinātu interviju.  -Kā pašlaik varētu […]

Zaubē aptieka pārcēlusies uz gaišām un plašām telpām

00:00
21.11.2024
147
1

Zaubē ilgi gaidīts brīdis –vietējā aptieka iekārtojusies ērtākās un gaišākās telpās. Pagājušajā nedēļā uz jauno telpu atklāšanu pulcējās pagasta iedzīvotāji un cilvēki, kas gādāja, lai aptieka būtu mūsdienīga. Zaubes aptieka ir “Lat­vijas aptieka” filiāle, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Alvis Ērglis telpu atklāšanā sacīja: “Šodien vairākkārtīgi izskanēja vārdi – tik saviļņojoši. Un patiesi ir prieks, ka laikā, […]

Tautas balss

Gājēju pāreja uz šosejas tumsā

09:50
25.11.2024
Lasītāja F. raksta:

“Vidzemes šosejas gājēju pārejā Ieriķos jau ilgāku laiku nedeg spuldzes, kas īpaši apgaismo šo vietu. Apgais­mojumu gan dod laternas, kas ir šosejas malā, taču esmu ievērojusi, ka citur, piemēram, Rīgā, ieslēgta gan ielas, gan īpašā gājēju pāreju apgaismošana. Vai šosejas pāreja mazāk bīstama? Manuprāt, tieši pretēji, te vairāk jāuzmanās, autovadītāji nereti ir neuzmanīgāki nekā lielpilsētas […]

Jaunieši spēj daudz

09:50
25.11.2024
1
Cēsniece raksta:

“Izlasīju “Druvā” par Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma audzēkņiem, kuri gatavoja auto, ko sūtīt uz Ukrainu. Domāju, gan tehnikumus, gan vispārējās vidējās mācību iestādes varētu vairāk iesaistīt dažādu labdarības pasākumu rīkošanā. Jaunieši taču spēj daudz, grib arī darboties. Vācot vai gatavojot atbalstu karā cietušajiem ukraiņiem vai karotājiem, parūpējoties par apkaimes vecajiem cilvēkiem, skolēni taču varētu […]

Pārsteiguma asaras

09:49
25.11.2024
1
Inese raksta:

“Svētdien mazdēls pierunāja visu ģimeni aiziet Cēsīs uz Pils laukumu, jo tur būšot, ko redzēt. Patiesi, pārsteigums bija liels    – pils tornis un ēka atdzīvojās, mainījās zīmējumi, krāsas, stāsti. Blakus mums arī stāvēja ģimene. Puika nepacietīgi pārējos mierināja: “Tūlīt būs atkal!” Tad atskanēja gaviles, uz pils torņa bija redzams šī zēna zīmējums. Mammai un […]

Vairs nav laukuma

09:49
25.11.2024
1
Inga raksta:

“Labi, ka tiek atjaunotas šosejas, tilti, cerams, tie kalpos gadu desmitus. Taču ne visur bijusi tāda izpratne un pretimnākšana, kā lasīju par stāvlaukumu Melturos. Stalbē tika pārbūvēts ceļa krustojums. Gadiem blakus autobusu pieturai uz Valmieru bija laukums. To ik dienu izmantoja tie, kuri atbrauc līdz autobusam, atstāj savu mašīnu un vakaros atgriežas. Tāpat laukumā vecāki […]

Gaišāk nekā ikdienā

09:48
25.11.2024
3
Zosēniete raksta:

“Zosēnos Lāčplēšu dienā bija lieliska akcija “Izgaismo savu māju un ielu”. Ikvienu aicināja iedegt gaismiņas un svecītes logos, pagalmos un ciema ielās, godinot kritušos karavīrus.Ideja radās pirms trim gadiem. Šogad gan liesmiņu šķita nedaudz mazāk kā iepriekšējos gados, bet svētkos pagasts bija gaišāks nekā ikdienā. Vakarā varēja noskatīties filmu “Zeme, kas dzied”, cilvēki bija ņēmuši […]

Sludinājumi

Pārdod

23:57
24.11.2024
7

Mēs tīram dīzeļfiltrus visiem automobiļu, kravas transporta, traktoru, harvestera, kombaina un iekrāvēju modeļiem. Neatkarīgi no jūsu transportlīdzekļa veida, piedāvājam profesionālu un efektīvu tīrīšanu. Šī dīzeļfiltru tīrīšanas tehnoloģija ar augstu tvaika temperatūru neietver ķīmisku līdzekļu izmantošanu procesa atvieglošanai, kas nozīmē, ka process ir pilnībā ekoloģisks. Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu vai zvaniet.

Pārdod

23:57
24.11.2024
8

Piedāvājam kvalitatīvas rekuperācijas un ventilācijas sistēmas Jūsu mājām un birojam. Nodrošinām svaigu gaisu un energoefektivitāti, samazinot siltuma zudumus un uzlabojot iekštelpu mikroklimatu. Piedāvājam pilnu servisu – sākot no konsultācijas līdz uzstādīšanai. Uzlabojiet gaisa kvalitāti un ietaupiet enerģiju ar mūsu uzticamajiem risinājumiem. Sazinieties ar mums, lai izvēlētos piemērotāko sistēmu Jūsu vajadzībām! Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu […]

Pārdod

23:56
24.11.2024
8

Piedāvājam dažādus apkures risinājumus Jūsu mājām un/vai biznesam. Mūsu klāstā atradīsiet grīdas apsildes sistēmas, infrasarkanos paneļus, gāzes sildītājus un citus energoefektīvus risinājumus, kas nodrošinās komfortu un ietaupīs Jūsu izdevumus. Nodrošinām profesionālu konsultāciju un uzstādīšanu, lai Jūs varētu izvēlēties piemērotāko variantu savām vajadzībām. Sazinieties ar mums jau šodien un uzziniet, kā varam uzlabot Jūsu apkures sistēmu! […]

Piedāvā darbu

08:04
19.11.2024
14

Elektriķis ar pieredzi veic elektroinstalācijas remontus, atjaunošanu, būvniecību, iekārtu pieslēgšanu.

Citi

15:17
13.11.2024
16

Dzīvokļa un iekštelpu remonts, veco mēbeļu utilizācija, demontāžas darbi, busa pakalpojumi utt