Cēsinieku klubs kārtējo reizi deva iespēju vidusskolēniem iepazīt vienas profesijas dažādās sejas. Martā skolēnu priekšā nāca
radošo profesiju pārstāvji. Viņu pieredzi uzklausīja vairāk nekā simts Cēsu jaunieši.
Bijusī cēsniece Una Ulme, kura daudzus gadus strādājusi žurnālistikā, uzsvēra, ka šajā profesijā nepieciešamas komunicēšanās spējas, mērķtiecība un vēlme uzdrīkstēties. „Savu pirmo sižetu televīzijā gatavoju jauniešu raidījumam Skabarga pilnībā pēc savas iniciatīvas. Lai to sagatavotu, nedēļu nodzīvoju Straupē, pusaudžu rehabilitācijas centrā Saulrīti. Tobrīd svarīgākais bija tikt televīzijā, nedomājot par naudu.” U. Ulme uzsvēra, ka karjeru var sākt jau skolā, gatavojot publikācijas vietējai presei, savukārt studiju laikā jāpriecājas par katru mazo darbiņu, kaut par nelielu samaksu, jo sevi vispirms jāpierāda.
Daudzi žurnālisti ar laiku izvēlas pāriet otrā frontes pusē un sāk strādāt sabiedrisko
attiecību
jomā. „Sabiedrisko attiecību speciālistam jābūt pacietīgam, piezemētam un ļoti gudram, jo tas ir pelēkā kardināla darbs. Darba rezultāts bieži vien nav redzams uzreiz, tas parādās ar laiku. Darbs ļauj radoši augt, jo visu laiku nepieciešamas jaunas idejas un piegājieni, kā uzrunāt medijus,” skaidroja U. Ulme, kura strādā par sabiedrisko attiecību konsultanti.
Sanita Dika-Bokmeldere, kas uzkrājusi bagātu pieredzi žurnālistikā, sabiedriskajās attiecībās un mārketingā, uzsvēra: „Lai darbotos šajās jomās, ir jābūt radošam. Ļoti svarīga ir bagāta valoda un prasme atrast īstos vārdus. Ir jālasa grāmatas, īpaši latviešu klasiķu darbi, kuros ir īsta
latviešu valoda, jo valodu nevar apgūt, lasot Krēslu un citus bestsellerus.” Viņa ieskicēja arī pasākumu producēšanas darba nianses.„Tas ir liels komandas darbs, kur ir iespēja augt, sākot no tehniskā asistenta līdz pat projekta direktoram. Jābūt kompetentam
un jāprot reaģēt neparedzētās situācijās, vienmēr paturot prātā
mērķi.” Jaunieši var izmēģināt spēkus, organizējot mājas ballītes, piedāvājot
scenārijus un mākslinieciskos risinājumus skolas jubilejas pasākumam vai klases sarīkojumam.
Reklāmas un mārketinga biznesa
ikdienu ietekmē klientu dzīves ritms. Ja ir steidzams
projekts, tam jāķeras klāt kaut brīvdienās. „Ikdienā
bieža parādība ir „prāta vētras”,
ideju pilnveidošanas darbs. Mēs neskaitām stundas, ko pavadām darbā,” atzina Aldis Bokmelders, kuram pieder reklāmas kompānija Baddog. „Taču gandarījuma sajūta, ieraugot rezultātu medijos, ir liela.” Viņš ieteica jauniešiem krāt
pieredzi, ja ir talants zīmēšanā, video, foto vai tekstu darbos, jo tos
varēs parādīt
darba devējam. „Ir vērts noskatīties filmu „Ko vēlas sievietes?” un izlasīt grāmatu „14,99€”, kas spilgti ataino darbu reklāmas jomā,” uzsvēra viesis.
Jaunieši uzzināja, ka radošās profesijās nav tik būtiski iegūt izglītību attiecīgajā jomā, bet attīstīt talantus un veidot kontaktus, jo studēt var arī radniecīgās nozarēs. Pats svarīgākais ir būt laimīgam savā profesijā, uz darbu iet ar prieku un darīt to no sirds.
Zane Siksnāne
Komentāri