Lieldienās majonēzes pārdošanas apjoms palielinās par 15% līdz 20%, atzina aptaujātie ražotāji.
SIA “Milda KM” izpilddirektore Līga Āboliņa sacīja, ka, pēc uzņēmuma novērojumiem, jau pirms Lieldienām majonēzes pārdošanas apjomi pieauguši par aptuveni 10% un, “domājams, līdz pašām Lieldienām pieaugums sasniegs 15% attiecībā pret ikdienas apjomiem”.
No “Milda KM” piedāvātā majonēzes klāsta patlaban populārākā ir “GardiGan” “Provansas majonēze”, tomēr arī “Klasiskā majonēze” bez konservantiem patērētāju vidū kļūst aizvien iecienītāka.
Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma SIA “Spilva” tirdzniecības un mārketinga direktore Dana Erciņa stāsta, ka majonēzes patēriņš Lieldienu laikā pieaug, salīdzinot ar citiem gada mēnešiem. Tomēr vēl lielāks pieprasījums pēc tās ir Ziemassvētku periodā. Kopumā pieredze liecina, ka pārdošanas apjomi majonēzei Lieldienās pieaug vidēji par 15% līdz 20%.
“Salīdzinot ar iepriekšējo gadu Lieldienām, šogad kopējais pārdotās majonēzes apjoms kilogramos ir aptuveni tāds pats, taču cilvēki vairāk izvēlas iegādāties akcijas majonēzi vai lētāku produkciju,” sacīja Erciņa.
Kā stāsta “Milda KM” izpilddirektore Līga Āboliņa, labu majonēzi raksturo augstvērtīgas rafinētas un dezodorētas eļļas un kvalitatīvas olu piedevas. Klasiskās majonēzes kvalitāti var novērtēt arī “uz aci” – jo majonēze biezāka un krēmīgāka, jo tā būs kvalitatīvāka. Tomēr mūsdienās aizvien iecienītākas kļuvušas arī diētiskās majonēzes ar pazeminātu tauku saturu, kā arī majonēzes ar dažādām piedevām, piemēram, mārrutkiem, sēnēm, zaļumiem un ķiplokiem.
Par majonēzes izcelšanos pastāv vairākas versijas, un vispopulārākā no tām stāsta, ka majonēzes pirmsākumi meklējami 18.gadsimta vidū Spānijas pilsētā Mahonā, kas atrodas Menorkas salā. Toreiz mērci spāņu valodā sauca “salsa mahonesa”, bet kataloņu valodā – “maonesa”. Vēlāk tā tika popularizēta Francijā ar nosaukumu “mayonnaise”.
Plašākam patēriņam majonēze pirmo reizi parādījās Ņujorkā, Manhetenā, un tā bija iesaiņota stikla burciņā. Eiropā pirmo gatavo majonēzi pārdeva Vācijā 1905.gadā – Ričarda Hellmana ģimenes delikatešu veikalā.
Pēc NOZARE.LV
Komentāri