Aizvadītajā gadā AS “Cēsu alus” realizējis 59 miljonus litru dzērienu, noslēdzot 2009.gadu ar 135 000 latu tīrās peļņas rādītāju un saglabājot 2008.gadā sasniegto apgrozījumu – 27 miljonus latu, liecina uzņēmuma izplatītā informācija.
Pārdošanas rezultāti palielinājuši “Cēsu alus” tirgus daļu kopējā Latvijas alus tirgū, sasniedzot vietējo tirgus daļu 2009.gadā – 29% (2008.gadā tie bija 26,5%).
Uzņēmumā novērots, ka patērētāju vidū audzis pieprasījums pēc alus ekonomiskajā plastmasas (PET) iepakojumā, jo tā īpatsvars alus tirgū palielinājies no 45% 2008.gadā līdz 51% 2009.gadā. Izaugsmi piedzīvojis alus skārdeņu iepakojumā – tā īpatsvars tirgū pieaudzis no 12,6% 2008.gadā līdz 14 % 2009.gadā.
Būtisks samazinājums noticis sidra un alkoholisko kokteiļu tirgū – par aptuveni 30%, turpinot uzrādīt samazinājuma tendenci arī šogad. Sidra segmentā “Cēsu alus” ieņem 42% tirgus daļas (1% pieaugums) un alkoholisko kokteiļu tirgū – 40% (4% pieaugums).
Bezalkoholisko dzērienu tirgū uzņēmums sasniedza 32% pieaugumu. Dzēriens “Ulmaņlaiku kvass” saņēmis tirgus izpētes kompānijas “Nielsen” atzinību kā labākais jaunievedums Latvijā bezalkoholisko dzērienu tirgū.
Enerģijas dzērienu tirgus 2009.gadā piedzīvojis 30% lejupslīdi, tomēr “Cēsu alus” pārstāvētais enerģijas dzēriena zīmols “Dynamit” joprojām aizņem 35% šī tirgus Latvijā.
Investīciju apjoms pērn uzņēmuma attīstībā bija 1 000 000 latu. Lielākie investīciju objekti bija vīna raudzēšanas tvertņu uzstādīšana, kā arī papildus alus raudzēšanas tvertņu iegāde.
2010.gadā vērienīgas investīcijas tiks ieguldītas galvenokārt iepakojuma attīstībā, kas saistīts ar “Cēsu alus” kopējā dzērienu portfeļa paplašināšanu. Jaunas alkoholisko kokteiļu sērijas “Cēsu 14%” izveidē ieguldīti 100 000 latu. 450 00 latu tiek ieguldīti ražotnes tehnisko iekārtu modernizēšanā, kas ļaušot uzņēmuma nākotnē nodrošināt jaudīgāku pildīšanas procesu un iepakojuma variācijas.
Akciju sabiedrība “Cēsu alus” ir otra lielākā alus darītava Latvijā un visvecākā alus darītava Ziemeļeiropas reģionā. Par tās dibināšanas gadu tiek uzskatīts 1590.gads, kad alus darītava pirmo reizi minēta Cēsu pils revīzijas protokolā. 99% balsstiesīgo “Cēsu alus” akciju pieder Somijas alus ražošanas uzņēmumam “Olvi Oyj”.
Biznesa žurnāla “Kapitāls”, “IBS Prudentia” un “NASDAQ OMX Riga” biržas 2009.gada pētījumā “101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums” AS “Cēsu alus” ar vērtību 22,01 miljons latu ierindojas 66.vietā, savukārt 2008.gadā uzņēmums ierindojās 76.vietā un tā vērtība bija 23,62 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri