Atsaucoties Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta un Starptautiskās Ddzelzceļa savienības (UIC) aicinājumam, VAS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) šodien piedalīsies informatīvajā kampaņā par drošību uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un pārejām, informēja LDz pārstāvji.
22.jūnijs ir Eiropas drošības diena uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un pārejām (“European Awareness Day on level crossings”), un šajā dienā UIC un Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāts rīko informatīvu kampaņu Eiropas Savienības (ES) valstīs ar mērķi samazināt negadījumu skaitu uz dzelzceļa. ES katru gadu uz dzelzceļa pārbrauktuvēm iet bojā ap 600 cilvēki. 95% no šiem negadījumiem izraisa automobiļu vadītāji.
Statistika iepriekšējos gados liecina, ka nelaimes gadījumu kopskaits Latvijā samazinājies no 78 gadījumiem 2004.gadā līdz 31gadījumam 2009.gadā. Tomēr šogad jau gājuši bojā trīs bērni un viens ticis smagi savainots.
“Nelaimes gadījumu galvenie cēloņi ir bērnu vieglprātīgā uzvedība, paaugstinātas bīstamības zonā tuvu sliedēm lietojot audioaustiņas un nepievēršot uzmanību vilcienu kustībai. Pilnīgi nesaprotama ir pusaudžu bravūra, kuriem par zināmu “sporta” veidu kļuvusi sacensība, kurš pārskries sliedes iespējami tuvāk braucošam vilcienam,” sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
Savukārt AS “Pasažieru vilciens” mašīnists Raimonds Rikveilis atzina, ka īpaši bīstams esot Rīgas-Jūrmalas maršruts, kur mēdzot rotaļāties bez uzraudzības atstāti bērni. “Savos maršrutos esmu atzīmējis vairākus “melnos punktus”, kur jābūt īpaši vērīgam – Zolitūdes, Slokas, Carnikavas, Skultes staciju tuvumā, jo tieši tur iznāk darīšana ar iedzērušiem pusaudžiem, kuri pēkšņi iznāk uz sliedēm un pārbauda mašīnista reakciju. Diemžēl pasažieru vilciena bremzēšanas ceļš ir vismaz 400 metri, tādēļ šāda adrenalīna pārbaude jaunietim var beigties letāli,” sacīja Rikveilis.
LDz attīstības stratēģijā viena no galvenajām prioritātēm ir nodrošināt drošu dzelzceļa satiksmi Latvijā, tāpēc arī LDz atbalsta un pievienojas Eiropas kolēģu aicinājumam vēlreiz atgādināt sabiedrībai par drošību uz dzelzceļa.
NOZARE.LV
Komentāri