Valdība pirmdien, 21. jūnijā apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos noteikumus, kas turpmāk regulēs sociālo garantiju jautājumus gan valsts, gan pašvaldību institūcijās nodarbinātajiem.
Noteikumi paredzēs kārtību, kādā amatpersonas saņems Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā noteiktās sociālās garantijas.
Jaunajos noteikumos tiek noteikts regulējums, kādus pabalstus un garantijas un kādā veidā valsts un pašvaldību institūcijās nodarbinātie var saņemt dažādos gadījumos, piemēram, radinieku vai apgādājamo nāves gadījumā, paša strādājošā bojāejas vai traumu gadījumā, kā arī tiek noteikta kompensāciju piešķiršanas un saņemšanas kārtība par pārcelšanu amatā uz citu administratīvo teritoriju, mācību izdevumiem u.c.
Noteikumi netiek attiecināti uz profesionālā dienesta karavīriem. Līdz ar to karavīru sociālās garantijas tiks noteiktas atsevišķos Ministru kabineta noteikumos, kurus pašlaik izstrādā Aizsardzības ministrija.
Noteikumu projekts paredz zemāko papildatvaļinājuma dienu skaitu – trīs darba dienas, kas ir samērots arī ar citiem normatīvajiem aktiem, piemēram, likumu par Tiesu varu, kas nosaka ka tiesnesim pēc pieciem tiesneša amatā nostrādātiem gadiem piešķir ikgadējo apmaksāto papildatvaļinājumu – trīs kalendāra dienas un ik pēc pieciem tiesneša amatā nostrādātiem gadiem papildatvaļinājums tiek pagarināts par trim dienām, bet nepārsniedzot divas kalendāra nedēļas.
Noteikumu projekts paredz, ka institūcijas vadītājs ar iekšējo kārtību nosaka papildatvaļinājuma dienu skaita konkrēto sadalījumu noteikumu projektā noteiktā diapazona ietvaros atbilstoši darba izpildes novērtējumam, ņemot vērā esošos finanšu resursus un cilvēkresursus.
Institūcijas vadītājam, ņemot vērā amatpersonas darba izpildes intensitāti un darba uzdevumu atbildības pakāpi laikposmā līdz papildatvaļinājuma piešķiršanai, būs jānosaka papildu piešķiramo atvaļinājumu, nepārsniedzot maksimālo pieļaujamo papildatvaļinājuma dienu skaitu.
LETA
Komentāri