Arī šogad Līgo svētku galdā tiks celti svētkiem tradicionāli produkti – alus, siers, cepamgaļa, pīrāgi, augļi un dārzeņi, tzina aptaujātie mazumtirgotāji.
Pieprasītāko produktu sarakstā gadu no gada krasas izmaiņas netiek piedzīvotas un populārākie Jāņu produkti ir – alus, siers, dažāda veida cepamgaļa un desiņas.
Ja attiecīgo produktu klāstu papildinājis kāds jauns produkts vai iegaršojies kādas noteiktas šķirnes siers, tas tiek arī pirkts, tomēr kopumā galveno svētku produktu grupas palikušas nemainīgas, norādīja tirgotāji.
“Maxima Latvija” prognozē, ka arī šogad cilvēki Jāņus svinēs ar tradicionālajiem našķiem – sieru, desiņām, šasliku, alu, kvasu, kuru pārdošanas apjoms pieaugs aptuveni tādos pat apmēros kā pērn, informēja “Maxima Latvija” preses sekretārs Ivars Andiņš.
Pērn Jāņu nedēļā visa veida siera pārdošanas apgrozījums palielinājies par 29,7%, salīdzinot ar līdzīgu nedēļu maija nogalē. Līdzīgu apgrozījuma pieaugumu prognozējam arī šogad, informēja Andiņš.
Viņš arī norāda, ka, papētot speciālā Jāņu siera popularitāti jeb īpatsvaru no visiem pārdotajiem sieriem, secināts, ka Jāņu siera apgrozījums no visiem sieriem 2008.gadā bija 33,6%, bet 2009.gadā tas nokrita līdz 27,7%. “Tātad kopumā sieru uz Jāņiem pērk jūtami vairāk nekā parasti, taču pircējiem vairs nav tik svarīgi, lai tie būtu specifiskie Jāņu sieri,” atzina Andiņš.
Alus apgrozījums pērnajā Jāņu nedēļā pret nedēļu maija beigās palielinājies par 176% jeb 2,8 reizes. Savukārt kvasu apgrozījums šajos pašos periodos pērn palielinājies par 38,7%. Visa veida šašliku pārdošanas apgrozījums, salīdzinot pagājušā gada Jāņu nedēļu ar maija pēdējo nedēļu, palielinājies par 194% jeb gandrīz trīskārt. Arī visa veida cepamdesiņu pārdošanas rādītāji salīdzināmajos periodos pieauguši par 70%. “Tātad šašliks izrādās Jāņos iecienītāks produkts nekā desiņas, lai gan pēdējos gados arī cepamdesiņu popularitāte pieaug,” atzina Andiņš.
SIA ''Palink'' veikalos ''Iki'' un ''Cento” Līgo svētku laikā pieprasījums pēc alus pieaug par 600%, tikpat ievērojami pieprasījums palielinās pēc gaļas, gaļas izstrādājumiem un cepamgaļas – vidēji par 300%. Tāpat svētku dienās ievērojami pieaug siera pārdošanas apjomi – vidēji par 70%, savukārt Jāņos īpaši iecienītajam ķimeņu sieram pārdošanas apjomi pieaug par 150%. Svētku svinētāji labprāt bauda arī dažādas desas, to pieprasījums palielinās par 30%-50%. Tāpat svētku maltīte tiek papildināta ar dārzeņiem un augļiem, pieaug arī pieprasījums pēc dažādām mērcēm, ar kurām tiek bagātināta ceptās gaļas vai gatavoto ēdienu garša, informēja SIA ''Palink'' uzņēmuma operatīvās darbības direktore Dace Zundure.
“Esam ievērojuši, ka Līgo svētku laikā nedaudz pieaug arī pieprasījums pēc biezpiena un piena, kas varētu nozīmēt, ka daļa iedzīvotāju, ievērojot svētku tradīcijas, joprojām Jāņu sieru gatavo paši,” norādīja Zundure.
Līgo svētkos aug pieprasījums pēc dažādiem konditorejas izstrādājumiem, kas varētu būt skaidrojams ar to, ka liela daļa iedzīvotāju labprātāk izvēlas par izdevīgākām cenām iegādāties gatavus produktus un nodoties svinībām, nevis tērēt laiku, gatavojot ēdienu. No ''Iki'' piedāvātā konditorejas klāsta svētku laikā īpaši pieprasīti ir speķa pīrādziņi un dažādas kūkas, informēja Zundure.
Arī zīmola “Elvi” sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne apstiprināja, ka nemainīgi, kā katru gadu pirms Jāņiem, viskrasāk pārdošanas apjomi pieaug alum, sieram un dažādām desiņām un cepamgaļai. “Šogad “pirmsjāņu iepirkšanās bums” vēl nav sācies, jo Jāņi iekrīt nedēļas vidū, kam pēc tam seko vairākas brīvdienas.”
Grigāne norāda, ka pagājušajā gadā apgrozījums Līgo svētku laikā samazinājās, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem. “Protams, apgrozījums svētku laikā pieaug, bet procentuāli kāpums nav tik augsts kā “treknajos gados”,” sacīja Grigāne.
SIA “Rimi Latvia” mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa norādīja, ka šogad ļoti spilgti “Rimi” veikalu tīklā izjuta, ka 19.jūnijs bija darbdiena, kad Jāņu svinēšana notika birojos. “Par to liecināja pieprasījums gan pēc tradicionālajiem Jāņu dienas produktiem, gan tika pirkta suši izlase, gan arī kulinārijas produkti – pīrāgi, kliņģeri. Arī kopumā apgrozījums šajā dienā palielinājās,” stāstīja Eniņa.
“Vai Jāņi tiks svinēti tikpat jestri kā citus gadus, pagaidām vēl grūti pateikt, bet apgrozījuma pieaugums varētu būt pagājušā gada līmenī vai pat augstāks,” atzīmēja Eniņa.
Atkarībā no laika apstākļiem, svētku laikā pieprasīti kļūst pretodu līdzekļi un lietusmēteļi, jo cilvēki domā ne tikai par to, ko ēst, bet kā šo svētkus padarīt baudāmākus, atzina aptaujātie tirgotāji.
NOZARE.LV
Komentāri