Arvien vairāk iedzīvotāju izvēlas savus noguldījumus veikt ar internetbankas starpniecību, liecina veiktā lielāko komercbanku aptauja.
Komercbanku pārstāvji atzīst, ka noguldījumu skaits internetbankās ik mēnesi nedaudz pieaug un arī savu finanšu pārvaldīšanā cilvēki aizvien vairāk uzticas modernajām tehnoloģijām, izmantojot iespēju depozīta līgumus noslēgt ar interneta starpniecību. Interneta noguldītāju īpatsvars katrā no bankām ir ļoti dažāds, sākot no 6% līdz pat gandrīz 100%.
Aptauja liecina, ka visaktīvāk internetbankas priekšrocības izmanto “UniCredit Bank” noguldītāji, no kuriem 80% noguldījumus izvietojuši internetbankā. Izmantojot attālinātās konta vadības sistēmas, “Rietumu Bankā” tiek atvērts vairāk par 50% no visiem depozītiem, “Trasta komercbankā” – 48%, “Danske bankā” – 41%, “Nordea bankā” – 32%, “Aizkraukles Bankā” teju visi jeb 100% ārvalstu klienti un aptuveni 30% Latvijas klientu.
“Swedbank” internetbanku noguldījuma veikšanai izmanto vidēji ap 20% no visiem noguldītājiem. Savukārt “SEB bankā”, piemēram, februārī 15,5% no visiem depozīta līgumiem tika noslēgti internetbankā. “Parex bankā” 18,4% depozītu noformēti internetbankā, bet “Latvijas Krājbankas” apkopotā statistika rāda, ka 6,6% no privātpersonām savus noguldījumus veic bankas interneta sistēmā, bet juridiskajām personām šis rādītājs sasniedz 31,9%. “Latvijas Krājbankā” internetā veikto noguldījums apjoms gada laikā palielinājies par 20,4%.
Cilvēki savu noguldījumu veikšanai izmanto arī telefonbanku pakalpojumus. Piemēram, 6% no visiem “Swedbank” noguldītājiem sava depozīta līguma slēgšanai izmantojuši telefonbanku, bet “Trasta komercbankā” šādu noguldījuma veikšanas veidu izvēlējušies 5% no visiem noguldītājiem.
“Swedbank” Investīciju produktu daļas vadītāja Kristīne Mūrmane saka, ka lielāks īpatsvars internetbankas izvēlē noguldījumam depozītā ir jaunāka gadagājuma klientiem, bet joprojām populārākais kanāls depozītu noguldījumiem esot filiāles, kas saistīts ar to, ka filiālēs klienti var saņemt konsultācijas par piemērotākajiem finanšu risinājumiem.
“Aizvien vairāk cilvēki noslēdz depozītu līgumus, izmantojot internetbanku. Tomēr arī saruna ar konsultantu filiālē nav zaudējusi savu nozīmi, īpaši, ja klients vēlas uzzināt vairāk par dažādu ieguldījumu veidu priekšrocībām un vēlas izmēģināt progresīvākas ieguldīšanas iespējas. Uzskatām, ka nākotnē klienti aizvien aktīvāk izmantos internetbanku arī depozītu līgumu noslēgšanai, tomēr progresīvākiem noguldījumu veidiem klienti vēl joprojām vēlēsies izmantot baņķieru konsultācijas,” norāda “Nordea Latvija” sabiedrisko attiecību vadītāja-preses sekretāre Dagnija Stuķēna.
“Trasta komercbankas” Klientu pārvaldes vadītāja Diāna Mickēviča atzīst, ka joprojām daudziem bankas klientiem, neskatoties uz internetbankas pieejamību un lietošanu, laiku pa laikam patīk iegriezties bankā, aprunāties ar saviem privātbaņķieriem un pie reizes atrisināt visus tekošus jautājumus.
Kā ziņots, aprīļa beigās noguldījumu apmērs Latvijas banku sektorā sasniedza 10,1 miljardus latu, kas ir par 3,1% jeb 301,8 miljonu latu vairāk nekā marta beigās, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) operatīvā informācija par Latvijas banku darbības rezultātiem aprīlī.
Aprīlis ir pirmais mēnesis, kad piesaistīto noguldījumu atlikums banku sektorā sasniedzis pirmskrīzes periodu, 2008.gada septembri, un jau otrais mēnesis pēc kārtas, kad noguldījumu atlikuma gada pieauguma temps ir pozitīvs, tas ir, 3,6%.
Aprīlī palielinājies gan piesaistīto rezidentu noguldījumu atlikums – par 1,1% jeb 65,2 miljoniem latu, tajā skaitā audzis gan uzņēmumu, gan privātpersonu noguldījumu atlikums, gan piesaistīto nerezidentu noguldījumu atlikums – par 6,6% jeb 236,6 miljoniem latu.
NOZARE.LV
Komentāri