Pagājušajā gadā alus patēriņš Latvijā samazinājies par 4,8%, un patlaban industrija stagnē. Tomēr ir vērojamas atlabšanas pazīmes un šī gada tendence būs tirgus pārdale starp zīmoliem, atzina dzērienu ražotāja SIA “Cido grupa” ģenerāldirektors Marijus Kirstuks.
“Saskaņā ar tirgus pētījuma kompānijas “Nielsen” datiem 2012.gadā alus patēriņš Latvijā samazinājās par 4,8%. Neraugoties uz kopējo tirgus kritumu pērn, “Cido grupas” ražotā “Lāčplēša alus” pārdošanas apjomi pieauguši par 8,4%, kas nozīmē, ka “Lāčplēsis”, pretēji nozares tendencēm, turpina uzrādīt izaugsmi un palielināt savas tirgus daļas. Tomēr, kopumā vērtējot, alus industrija līdz šim nopietni stagnējusi,” sacīja Kirstuks.
Vienlaikus viņš atzina, ka šī gada sākumā esot vērojamas stabilizācijas pazīmes, turklāt šogad notikšot tirgus pārdale starp zīmoliem.
“Patlaban novērojam, ka tirgus pamazām sāk stabilizēties, kas skaidrojams ar ekonomiskās situācijas uzlabošanos un pircēju ienākumu palielināšanos. Tā būs šī gada tendence. Tāpat gaidāms, ka šogad sāksies tirgus daļu pārdale starp zīmoliem – to ietekmēs gan ražotāju cenu politika, gan agresivitāte mārketinga stratēģiju izvēlē,” prognozēja uzņēmējs.
Tāpat viņš atzina, ka, līdzīgi kā pērn, arī šogad būs grūti prognozēt izejvielu cenu izmaiņas pasaules tirgos, kas vistiešākajā veidā ietekmē ražošanas izmaksas. Savukārt diezgan droši varot prognozēt 5%-10% izmaksu pieaugumu enerģijai, norādīja “Cido grupas” vadītājs.
Jau ziņots, SIA “Cido grupa” peļņa 2011.gadā pārsniegusi 1,3 miljonus eiro jeb 914 000 latu, kas ir labākais rezultāts pēdējo trīs gadu laikā.
Kopējais “Cido grupas” apgrozījums 2011.gadā sasniedza 33 miljonus latu, kas ir par 7% vairāk nekā 2010.gadā.
Kopumā grupai 2011.gadā izdevās palielināt alus pārdošanas apjomu par 12%, salīdzinot ar 2010.gadu. Pēc uzņēmuma aplēsēm, kopējā “Cido grupas” alus tirgus daļa patlaban ir aptuveni 21%, galvenokārt pateicoties zīmoliem 'Lāčplēsis”, kam ir 7% tirgus daļa, un “Līvu”- 10% tirgus daļa.
“Cido grupa” ir sulu un atspirdzinošo dzērienu ražotājs Latvijā, kopš 2008.gada arī alus zīmolu “Lāčplēsis” un “Līvu alus” produktu ražotājs.
“Cido pārtikas grupa” dibināta 1994.gadā. 2006.gadā, apvienojoties ar SIA “Cido logistika”, tās nosaukums tika mainīts uz SIA “Cido grupa”. Kopš 2004.gada “Cido pārtikas grupa” kļuvusi par Dānijas AS “Royal Unibrew” grupas uzņēmumu. Kopš 2005.gada AS “Royal Unibrew” grupā ir arī AS “Lāčplēša alus” uzņēmums “Lāčplēša alus darītava”, kas 2008.gadā tika pievienota SIA “Cido grupa”.
NOZARE.LV
Komentāri