Vairāku Vidzemes pašvaldību priekšsēdētāji vecpiebaldzēnu aktivitāti akcijā “Vecpiebalgas ceļam būt!” vērtē kā izmisuma soli, kam diez vai nekavējoties sekos finansējums un rezultāts, tomēr visi atzīst, ka akcijas dalībnieku rīcība bija nepieciešama, lai jautājumu par ceļu salabošanu beidzot sadzirdētu valsts līmenī, aģentūra LETA noskaidroja, aptaujājot pašvaldības.
Kā atzina Cēsu novada domes priekšsēdētājs Gints Šķenders, ir skumji apzināties, līdz kādam līmenim ir novesta sabiedrība, kad jāsper šādi izmisuma soļi. “Skumji arī par to, ka apzināmies, ka nekas jau tur nebūs un nelabosies. Ir radikāli jāmaina valsts politika, un tas ir jādara tuvāko gadu laikā,” uzskata Cēsu mērs.
Smiltenes novada domes priekšsēdētājs Ainārs Mežulis aģentūrai LETA pastāstīja, ka, viņaprāt, šāda ceļu labošanas jautājuma aktualizēšana bija nepieciešama, jo ne pašvaldību, ne plānošanas reģionu vēstules līdz šim nekad nav īsti sadzirdētas. Viņš norāda, ka tā saucamā “Pleskavas šoseja”, kas patlaban skaitās A kategorijas ceļš, ir uz sabrukšanas robežas, taču arī šajā gadījumā situācija netiek labota.
Uz jautājumu, vai Vecpiebalgas iedzīvotājiem izdosies panākt nekavējošu ceļu remontu, Valkas novada domes izpilddirektors Guntis Bašķis (ZZS) atzīst, ka ar protesta akcijām ceļu saremontēt nav iespējams “un, ja valstij līdzekļu nav, tad tie arī neparādīsies pēc lielām demonstrācijām”, saka Bašķis.
Līdzīgu atbildi sniedz arī Alūksnes novada priekšsēdētājs Aivars Fomins (“Vidzemes partija”), norādot, ka Alūksnes novadā iepriekš valdība nav pat pieļāvusi ieviest caurlaižu sistēmu, lai ierobežotu ceļu noslogojumu, tādēļ Vecpiebalgas prasīto soli no valdības vecpiebaldzēni diez vai sagaidīšot. “Jau vairakkārt pasaules prakse ir pierādījusi, ka ceļi tiek laboti tikai tad, kad valstī ir uzplaukums,” uzsvēra Fomins.
Tomēr Līgatnes novada mērs Ainārs Šteins (V) saredz ieguvumu no vecpiebaldzēnu rīcības ne tikai jautājuma aktualizēšanā valsts mērogā, bet arī sabiedriskās aktivitātes piemēra sniegšanā. “Viennozīmīgi Vecpiebalgas rīcība ir labs piemērs sabiedriskai aktivitātei, ka nevajag sēdēt rokas klēpī salikušiem. Tas ir piemērs, kad iedzīvotāji prot veltīt vajadzīgo enerģiju vajadzīgiem mērķiem,” uzskata Šteins.
Aģentūrai LETA Šteins norādīja, ka personīgi pārliecinājies par Vecpiebalgas ceļa kvalitātes katastrofālo stāvokli. Līdzīgā situācijā esot arī ceļa posms Līgatne-Nītaure.
LETA jau ziņoja, ka šodien vecpiebaldzēni valdībā nogādāja lūgumu izsludināt Vecpiebalgas novadā ārkārtas situāciju saistībā ar slikto ceļa P130 stāvokli. Uz piketu pie Ministru kabineta ēkas bija pulcējušies vairāki desmiti Vecpiebalgas novadā dzīvojošo, kuri rokās turēja plakātus ar dažādiem uzrakstiem, kuros valdība aicināta pievērst uzmanību sliktajam ceļa stāvoklim, tāpat arī bija plakāti ar šī ceļa bildēm.
Vārds piketā netika dots AS “Latvijas Valsts ceļi” valdes loceklim Jānim Langem. Viņš aģentūrai LETA sacīja, ka ir lūdzis iespēju atbraukušajiem izskaidrot turpmāko rīcību, taču ir saņemts atteikums ar norādi, ka to skaidrot varēs televīzijas raidījumā. Tomēr viņš atzina, ka augstu vērtē šādu sabiedrības iniciatīvu.
Savukārt AS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs aģentūrai LETA uzsvēra, ka ceļš, par kura slikto stāvokli notiek pikets, nebūt nav vissliktākajā stāvoklī valstī – ir ceļi, kas ir vēl sliktākā stāvoklī. “Ceļš ir gana bēdīgā stāvoklī, taču tas ir tikai viens posms no 4000 kilometru,” viņš sacīja. Tomēr arī viņam ir prieks, ka iedzīvotāji Latvijā pievērš uzmanību ceļu stāvoklim.
Šorīt Vecpiebalgas domes sasauktajā ārkārtas domes sēdē vienbalsīgi lemts par prasības iesniegšanu valdībai par ārkārtējas situācijas izsludināšanu Vecpiebalgas novada administratīvajā daļā, kuru aizņem kritiskā stāvoklī nonākušais autoceļa posms no Meļļiem līdz Vecpiebalgas un Madonas novada robežai, kā arī par rīkojumu atbildīgajām institūcijām nekavējoties nodrošināt posma atjaunošanu.
LETA
Komentāri