Nākamnedēļ, 26.aprīlī, poligonā “Daibe” notiks SIA “ZAAO” (ZAAO) dalībnieku ārkārtas sapulce, kurā uzņēmuma valde ZAAO dalībniekus informēs par atkritumu apsaimniekošanu poligonā ''Daibe'', tostarp atkritumu priekšapstrādi, šķirošanu, noglabāšanu un citiem aktuāliem jautājumiem, aģentūru LETA informēja ZAAO sabiedrisko attiecību speciāliste Lija Ozoliņa.
Sapulces laikā uzņēmuma pārstāvji informēs par to, kā funkcionē atkritumu priekšapstrādes centrs – kādi un cik daudz atkritumu tur nonāk, kādi ir centra darbības principi un tamlīdzīgi, lielu uzmanību vēršot arī uz to, ka atkritumu priekšapstrādei ar šķiroto atkritumu savākšanu nav nekādas saistības, jo šķirotie atkritumi priekšapstrādes centrā nenonāk. Tos nogādā speciālā šķirošanas līnijā dalīti vāktiem atkritumiem, kur pāršķiro un tad nodod otrreizējai pārstrādei, informēja Ozoliņa.
Patlaban atsevišķos medijos izskanējusī informācija diemžēl radījusi sabiedrībā maldinošu priekšstatu par atkritumu šķirošanas sistēmas darbību, nepieciešamību pēc ārkārtas sapulces skaidroja ZAAO pārstāve.
LETA jau ziņoja, ka 7.aprīlī “TV3” raidījums “Nekā personīga” vēstīja, ka ar žurnālista eksperimentu izdevies atklāt iespējamu krāpšanos atkritumu šķirošanā, radot aizdomas, vai atkritumu šķirošana nenotiek tikai “uz papīra”. Atkritumu apsaimniekotājs pārmetumus gan noraida un eksperimenta rezultātus uzskata par nepatiesiem.
Raidījuma žurnālists uzstādījis vairākus GPS raidītājus ZAAO automašīnām, kas ved atkritumus uz “Daibes” poligonu, un trīs nedēļas vērojis raidītāja signālus. Rezultāti atklājuši, ka no 59 reizēm tikai trīs reizes atkritumu mašīnas iebraukušas priekšapstrādes centrā. GPS karte rādījusi, ka tiek braukts uz “Daibes” atkritumu kalnu, nevis pārstrādes centru.
Taču Ozoliņa aģentūru LETA informēja, ka šajā jautājumā ir būtiski uzsvērt, ka dalītai atkritumu vākšanai jeb atkritumu šķirošanas sistēmai ar atkritumu priekšapstrādi poligonā “Daibe” nav saistības.
ZAAO valdes priekšsēdētājs Aivars Sirmais aģentūrai LETA iepriekš izteica aizdomas, ka eksperiments ar GPS iekārtu piestiprināšanu ZAAO automašīnām, visdrīzāk, bijusi provokācija no konkurējošo atkritumu apsaimniekotāju puses, kam ZAAO darbība ir neērta un traucējoša. Viņš norāda, ka raidījuma sižetā sniegtā informācija ir nepilnīga un maldinoša.
“Kā uzņēmuma vadītājs varu apgalvot, ka ZAAO strādā likuma ietvaros un nodrošina gan atkritumu šķirošanu, gan sadzīves atkritumu priekšapstrādi,” aģentūrai LETA apstiprināja Sirmais.
LETA
Komentāri