Mazumtirdzniecības tīklu veikalos, tuvojoties Ziemassvētkiem, ne vien pieaudzis pircēju skaits, bet arī palielinājies pieprasījums pēc svētkiem raksturīgām precēm, informēja aptaujātie uzņēmumi. SIA “Maxima Latvija” pārstāvis Ivars Andiņš stāsta, ka izteiktu pieaugumu piedzīvojušas sveces un mandarīni. Pagājušās nedēļas pārdošanas datus salīdzinot ar tādu pašu laika periodu pērn, vērojams, ka “Maxima” veikalos sveču noiets kāpis par 124%. Arī mandarīnu pieprasījumā manāmas pozitīvas tendences – tos aizvadītajā nedēļā svara izteiksmē pirka par 17% vairāk nekā pērn un par 229% vairāk nekā atbilstošā nedēļā novembrī. “Pārsvarā piedāvājam Marokas, bet atsevišķos veikalos – arī Spānijas un Itālijas mandarīnus. Šogad mandarīnu cenu esam spējuši pazemināt apmēram par 10%, pateicoties veiksmīgiem iepirkumiem. No šodienas tie maksās 69 santīmus kilogramā,” klāsta Andiņš. Viņš arī stāsta, ka, tuvojoties svētkiem, iepriekšējā nedēļā cilvēki karstvīnu pirkuši par 38% vairāk nekā pirms mēneša, novembra nogalē. Taču tikpat viennozīmīgi esot tas, ka siltās ziemas dēļ to pieprasa ievērojami mazāk nekā pērn šajā pat laikā – tā kā pērn decembrī sala un sniga, cilvēkiem silti dzērieni bijuši daudz aktuālāki, un tad karstvīns pirkts par 31% vairāk nekā šogad. SIA “Rimi Latvia” pārstāve Dace Valnere skaidro, ka līdz ar adventes laika sākumu novērots, ka cilvēki pakāpeniski gatavojas svētkiem, iegādājoties gan Ziemassvētku rotājumus, gan dāvanas. “Protams, tuvojoties Ziemassvētkiem, pircēju plūsma arvien palielinās. Kopumā pircēju aktivitāte ir līdzīga kā pērn šajā laikā,” piebilst Valnere. Pēc viņas teiktā, kopš decembra sākuma pieaudzis pieprasījums pēc bērnu precēm, visvairāk rotaļlietām, kas jau laicīgi tiekot sarūpētas Ziemassvētku dāvanām. No svētku tērpiem vislielākais pieprasījums ir pēc salaveču kostīmiem un Ziemassvētku cepurēm, kā arī dažādām maskām un karnevāla tērpiem bērniem. “Rimi” veikalos arī esot pieejams aptuveni 350 veidu plašs Ziemassvētku rotājumu sortiments. Vispirktākais auglis “Rimi” veikalos esot mandarīns. Ar katru nedēļu pieprasījums pēc mandarīniem palielinoties vidēji par 20%. Prognozēts, ka šonedēļ pieprasījums būšot vēl lielāks. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, mandarīnu patēriņa apjoms esot nedaudz krities. “Novērojumi liecina, ka šogad cilvēki šajā laika periodā ir izvēlējušies saldākus augļus, piemēram, hurmu, kurai sezonas laikā apjoms pieaudzis par 70% salīdzinājumā ar 2010.gadu,” stāsta Valnere. “Iki” un “Cento” veikalu operatora SIA “Palink” mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis norāda, ka pirmssvētku laikā Ziemassvētku preču tirdzniecības apjoms pieaudzis par 33%. “Populārākās svētku preces ir cenā līdz vienam latam. Tostarp pirktākās ir Ziemassvētku salvetes, dāvanu maisiņi un citi iesaiņojamie materiāli, kā arī svētku svečturi, Ziemassvētku vecīša cepures, svētku “dāvanu zeķes” un adventes svečturi,” stāsta Janševskis. Šogad pieaudzis pārdošanas apjoms mākslīgajām eglītēm, eglīšu rotājumiem un spuldzīšu virtenēm, kuru vidējā cena svārstās no trim līdz pieciem latiem. Tāpat, iestājoties gada tumšākajam laikam, palielinājies sveču patēriņš. Cilvēki savlaicīgi iegādājoties produktus svētku galdam, par ko liecinot pieprasījums “Iki” veikalos pēc mandarīniem, dzirkstošā vīna, saldumiem. “Prognozējam, ka pirmssvētku dienās populārāko pirkumu vidū būs svaigā un fasētā gaļa, dārzeņi, konditorejas izstrādājumi, karstvīns un citi svētku galda gardumi,” akcentē Janševskis. NOZARE.LV
Komentāri