Nedēļas nogalē Igaunijā notikušo izstādi “Tourest 2013”, kurā piedalījās arī Latvijas tūrisma nozares pārstāvji, apmeklējuši 36 316 interesentu, sasniedzot rekordu, biznesa portālu “Nozare.lv” Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) sabiedrisko attiecību speciāliste Inta Briede.
Pērn trīs dienās kopējais apmeklētāju skaits bija mazliet virs 26 000, bet šogad rekords kritis jau pirmajās divās dienās, kad sagaidīti 28 000 apmeklētāju.
TAVA paziņojumā pēc pasākuma minētas vairākas lietas, par ko tās ieskatā būtu jāpadomā nozares pārstāvjiem Latvijā.
Piemēram, TAVA min, ka pārdomas varētu raisīties mūsu pašu izstādes “Balttour” rīkotājiem. “Igauņi izstādi atklāja bez liela pompa, taču ieejas biļetes maksāja lēti – 1,60 eiro (1,12 lati) pieaugušajiem, 2,60 eiro (1,82 lati) ģimenei. Bija skaidri redzams, ka ne mazums bija tādu apmeklētāju, kas uz izstāžu centru devās atkārtoti,” teikts aģentūras paziņojumā.
Viens no šā gada izstādes “Tourest 2013” lielākajiem pārsteigumiem, par ko izteicies vairākums Latvijas nacionālā stenda dalībnieku, bijis lielais krievu interesentu skaits. TAVA klajā laistās Rīgas un Latvijas tūrisma kartes krievu valodā no paliktņiem kusušas kā sniegs, turpretim izdevumu kaudzītes igauņu valodā zuda palēnām.
Ne reizi vien arī Latvijas stendā nākuši klāt apmeklētāji, kuri vēlējās rezervēt, piemēram, divu vai triju dienu ceļojumu uz Latviju, un viņi bijuši neizpratnē, ka piedāvājuma nav. “Jā, viesnīcām piedāvājums ir, bet tūrisma uzņēmumiem? Rīgas tūrisma informācijas centra vadītāja Sabīne Markus spriež, ka tieši tas būtu virziens, kādā nacionālajam stendam vajadzētu iet turpmāk. Strādājot iepretim kādai Rakveres viesnīcai, kas piesolīja ļoti labu atpūtu par labu cenu, Sabīne kopā ar kolēģi bija redzējusi, ka rindā pēc šā piedāvājuma cilvēki stāv pat 40 minūtes,” informē aģentūra.
Kopumā gan ar piedalīšanos izstādē esot apmierināti visi aptaujātie Latvijas stenda pārstāvji.
Ventspils tūrisma informācijas centra vadītājas vietniece Inga Aulmane norādījusi, ka daļa izstādes apmeklētāju gan ir tādi, kas sīkāk piedāvājumā neiedziļinās, taču ir daļa arī to potenciālo ceļotāju, kas skaidri zina, ko vēlas un ka plāno doties ne tikai uz Ventspili, bet arī uz Liepāju un Kuldīgu vai Tukumu. Ar interesi viņa uzņēmusi informāciju par to, kā Igaunijā valdība atbalsta skolēnu ekskursijas, sedzot nozīmīgu izdevumu daļu. Ja ekskursija izmaksā dārgāk, vecāki var piemaksāt. Stimulējot ceļošanu, ieguvēji ir visi, bet it īpaši jaunā paaudze, kas aug zinīga un atvērta, teikts TAVA paziņojumā.
Uz pārdomām Aulmani vedinājusi arī grupa pensionāru, kas apliecinājusi: Igaunijā ir gana populāri ceļot senioriem. Ventspils jau tā ir atzīta par vienu no senioriem draudzīgākajām pilsētām Eiropā, bet nu esot impulss par šīs vecuma grupas ceļotājiem domāt vēl vairāk.
Latvijas izstādē bijusi pārstāvēta ne tikai nacionālajā stendā – pasākumā bijis gan Gaujas Nacionālais parks ar “Valmiermuižas alu”, gan Latgale ar linu izstrādājumiem, gan svētvietas ar īpašu karti un loteriju, gan citi. Lauku tūrisma asociācijas mārketinga speciāliste un kultūras mantojuma projekta vadītāja Elīna Kalēja apliecinājusi, ka kopdarbs ar igauņu kolēģiem vainagojies panākumiem – kopīga latviešu un igauņu kultūras mantojuma karte ir izveidota un izstādē tā bijusi labi pieprasīta. Pēc “Lauku ceļotāja” speciālistes domām, piedāvājums vietējiem tūristiem zālē “Atpūties Igaunijā” salīdzinājumā ar “Apceļo Latviju” bija nabadzīgāks, nekā varētu gaidīt, zinot viņu bagāto potenciālu. Daudz iespaidīgāka bijusi zāle ar ārvalstu ceļojumu piedāvājumu, kur Latvijas nacionālais stends bija parūpējies ne tikai par dažādiem poligrāfijas izdevumiem, bet arī par “Laimas” konfektēm un augļu un ogu sukādēm, ar ko pacienāt ciemiņus. Igauņu auditorijai bija sagatavota arī videospēle, lai viņus ieinteresētu apmeklēt nacionālo tūrisma portālu.
Kā ziņots, Igaunijā piektdien tika atklāta Baltijas valstīs lielākā tūrisma izstāde “Tourest”. Izstāde vienkopus pulcēja teju 400 organizācijas un uzņēmumus no 25 valstīm.
“Tourest” piedalījās Latvijas nacionālais stends ar valsts tūrisma piedāvājumu. TAVA organizētajā nacionālajā stendā piedalījās 11 pašvaldības un komersanti – Rīgas tūrisma un attīstības birojs, Jūrmalas pilsētas dome, Siguldas novada dome, Jelgavas reģionālais tūrisma centrs, biedrība “Kurzemes tūrisma asociācija”, Latvijas lauku tūrisma asociācija “Lauku ceļotājs”, Gulbenes tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs, Rojas tūrisma biedrība, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Latvijas un Vācijas kopuzņēmums “Reho”, SIA “Smile Line” un SIA “BBH Investments”.
TAVA stends tika veidots ar saukli “Latvia. Best Enjoyed Slowly”.
NOZARE.LV.
Komentāri