Pirmdien Latvijas Pasts sāka nākamā gada preses abonēšanas kampaņu. Par jaunumiem, problēmām un arī ieteikumiem saruna ar Latvijas Pasta Vidzemes reģiona direktoru Modri Romku – Laurīti.
– Kur gūt informāciju par preses abonēšanas kārtību nākamajam gadam?
– Katalogos
viss ir aprakstīts, kā rīkoties, lai abonētu. Šogad piedāvājumi ir vienkāršāki, pērn bija dažādi komplekti un atlaides. Viss darīts, lai ērtāk un vienkāršāk.
Klientiem būs pieejami divu veidu katalogi. Vienus pasts aktīvākajiem klientiem sūtīs bez maksas. Tajos nebūs informācijas par visiem izdevumiem, bet biežāk abonētajiem. Katalogi, kuros publicēti visi izdevumi, pieejami pasta nodaļās, pie pastniekiem, arī internetā.
– Lai pastnieks varētu atnest pasūtīto avīzi vai žurnālu, viņam jāzina precīza abonētāja adrese.
– Nepareizi uzrakstīta adrese vai neprecīzs pasta indekss ir galvenie iemesli, kādēļ prese var netikt piegādāta laikus vai aizkavēties. Latvijas Pasta mājas lapā www.pasts.lv no decembra būs pieejamas izdrukai adreses vizītkartes, kurās būs iekļauts pasta adreses pieraksts, adresei atbilstošs Latvijas indekss, adreses ID numurs un adreses svītru kods.
Decembra sākumā adreses vizītkartes, kas izgatavotas līdzīgi bankas kredītkartes formātam, bez maksas saņems adresāti, kuriem ir sarežģīts adreses pieraksts un kuriem ir mainīts pasta indekss, vai no pagastiem izveidots novads un nav skaidrs, kur māja atrodas – laukos vai pilsētā. Līdz ar pasta nodaļu slēgšanu tagad citi pasta indeksi jālieto tiem mūsu klientiem, kuri izmantoja Kūduma, Gatartas, Kārļu, Drabešu, Vildogas, Stepeļu, Jaunraunas, Dānieļu, Rāmuļu, Sērmūkšu, Rozulas, Bānūžu, Kaudzīšu pasta nodaļas pakalpojumus.
Ar šo vizītkarti klients var iet abonēt presi. To
ievadot datorsistēmā,
modernizētajās pasta nodaļās var nolasīt adresi. Ar laiku šīs vizītkartes varēs izmantot arī citur, kur nepieciešama adrese.
Mājas lapā
katrs var pārbaudīt, vai mūsu rīcībā esošā viņa adrese ir pareiza. Ja nav, pasts pēc klienta norādēm to ieliks datu bāzē vai izlabos. Gada sākumā kļūdas piegādē radās tieši neprecīzo adrešu dēļ.
Abonējot presi, noteikti vajadzētu norādīt adresāta tālruņa numuru, ja tālruņa nav, kaimiņa vai drauga, lai ar abonentu var sazināties problēmu situācijā. Šī informācija paliek tikai pasta ziņā, lai nodrošinātu piegādi.
<b.- Ja tomēr problēmas rodas?
– Jādodas uz tuvāko pasta nodaļu un jāraksta iesniegums vai jāzvana uz klientu informācijas centru. Lūdzu klientiem saprast, ka pasta nodaļa vai klientu informācijas
centrs vienmēr problēmu neatrisinās, bet pieņems informāciju un to nosūtīs uz preses abonēšanas daļu Rīgā, kur problēmu risinās un informēs abonentu par rezultātiem.
– Gada sākumā pastam piegādes aizkavēšanos radīja tie abonenti, kuri bija aizpildījuši žurnālos un avīzēs publicētos atlaižu kuponus.
– Visas iepriekšējās kampaņas kļūdas ir ņemtas vērā. Ja abonents samaksai par presi un tās piegādi izmanto PNS, tad informāciju un naudu saņem izdevējs. Arī šogad rūpīgi vērtēsim, vai uz orderiem klienti visu pareizi uzrakstījuši. Arī izdevniecības pieņem savu izdevumu abonēšanu un pēc tam informē
pastu. Lai salīdzinātu datus, pārbaudītu, vajadzīgs laiks. Iepriekšējā kampaņā datos bija pārāk daudz kļūdu. Šogad vajadzētu būt visam kārtībā.
– Pagastos dzīvojošie pieraduši, ka tās dienas presi saņem rīta pusē. Tagad daudzviet tikai vēlā pēcpusdienā. Būtībā informācija novecojusi. Cikos laukos saņems presi? – Pakalpojumu klāstā pastam ir agrā piegāde, bet mēs precīzi nepasakām, līdz cikiem. Tā ir agrāka, bet tas nenozīmē – līdz darba dienas sākumam. Atsevišķas avīzes, atsevišķās vietās pilsētās lasītāji saņems agrāk. Pasts pilsētās garantē preses piegādi līdz plkst. 15, lauku teritorijā – tās izdošanas dienā. Cenšamies, cik vien ātri varam. – Tuvākajā laikā agrāk nebūs? – Nē. Tas, protams, arī atkarīgs no tā, kur klients dzīvo. Piegādes ātrums saistīts gan ar ceļu kvalitāti, gan pasākumiem, kuri jāveic, lai prese nonāktu līdz abonentam – Rīgā to sašķiro, atved uz Cēsīm, te sašķiro pa nodaļām, nodaļās tālāk pastniekiem. Katrs darbs prasa laiku. Lai kas notiktu agrāk, kaut kam jāsākas ātrāk. Pasta sūtījumus varētu piegādāt agrāk, bet avīzi ne, tā vakarā jānodrukā.
– “Abonē šodien, lasi rīt” – šo pakalpojumu bija iecienījuši daudzi. Kad atkal to piedāvāsiet?
– Tuvākajā laikā nē. Kad būs sakārtota adrešu, indeksu datu bāze un pasts, tikko saņēmis informāciju no klienta, to varēs nodot izdevējam, šis pakalpojums atkal būs pieejams.
– Lasītāji no Rīgas zvanījuši, ka visas nedēļā iznākušās “Druvas” saņem nedēļas nogalē.
– Nevaram runāt konkrēti par “Druvu”, ne kādu citu izdevumu. Tā ir piegādes problēma. Arī Rīgā ir problēmas ar pastniekiem, un pasts tās nepārtraukti risina visā Latvijā. Mēs gribam savu pakalpojumu sniegt kvalitatīvi un
laikā.
Taču ikvienam abonentam – gan fiziskām, gan juridiskām personām – jābūt pastkastītei. Uz tās ļoti vēlama un nepieciešama informācija, kam tā pieder – firmas nosaukums, mājas numurs, mājas nosaukums, adresāta uzvārds. Pašreizējais pastnieks zina, bet sāk strādāt cits, un rodas problēmas gan klientam, gan pastam.
Klientiem jāievēro, kas noteikts Ministru kabineta noteikumos “Pasta noteikumi”. Daudzdzīvokļu mājās pastkastītes jānovieto pirmā stāva kāpņu telpā. Izņēmuma gadījumos arī otrā stāva kāpņu telpā. Kāpņu telpai, kurā novietotas pastkastītes, jābūt apgaismotai. Pie privātmājām pastkastīte jāpiestiprina pie mājas (ja tā atrodas ne tālāk kā piecus metrus no ielas) vai ārpusē pie žoga (sētas). Pie privātmājas novietotajai pastkastītei jābūt pieejamai pastniekam
jebkurā laikā.
Laukos viensētām
pastkastītei jābūt ne tālāk kā desmit metrus no tuvākā valsts vai pašvaldības autoceļa, ar kuru ir savienots tās pievedceļš. Ja noteikumi netiek ievēroti, varam nepiegādāt. – Pasts ne tikai piegādā presi, bet ir arī citu pakalpojumu sniedzējs. Cilvēki pieraduši, ka gan pasta nodaļā, gan pie pastnieka var samaksāt par elektroenerģiju, telefonu, no viņa nopirkt sadzīvē vajadzīgas lietas. Parasti tas tika darīts pensiju dienās. Vairs pastnieks rēķinu samaksu pretī neņemšot.
– Tas atkarīgs, kā pastnieks organizē savu darba dienu. Cik cilvēkiem viņam pensijas, avīzes, sūtījumi jāpiegādā. Pats vienkāršākais – piezvanīt uz pasta nodaļu, palūgt, lai pastnieks iebrauc pieņemt abonēšanu vai rēķinu maksu. Pastnieki ir pietiekami pretimnākoši.
– Vai bijušas sarunas ar vietējām pašvaldībām, meklēti kompromisi, lai varētu neslēgt nerentablās pasta nodaļas? – Vairumā gadījumu arī pašvaldībām nav iespēju pastam palīdzēt. Reāli var palīdzēt, vienīgi ierādot telpas centrā, kur cilvēkiem izdevīgāk. Ziemā pastniekiem grūti izbraukt visus ceļus piegādes teritorijā, līdz ar to kavē piegādi. Laikus iztīrīti ceļi noteikti palīdzēs pastniekiem laikus nokļūt pie klienta. Vēl ir iespēja, ka pašvaldība finansiāli uztur kādu pasta nodaļu.
– Vai Cēsu pasts spēs visus abonētājus apkalpot? Veidosies rindas. Ne viens vien klients sūdzējies par gaisa trūkumu telpās un šaurību.
Bija Dienas abonēšanas centrs, tagad jums klientu būs vairāk. Kā tiksiet galā? – Viegli nebūs, rindas būs. Abonēšanas kampaņa arī sakrīt ar Ziemassvētku laiku, kad daudzi sūta un saņem pakas. Domāju, ka vairāk nekā līdz šim cilvēki izmantos iespēju abonēt internetā, pa tālruni. Modernizētajās pasta nodaļās, kurās ir datorizētā kases sistēma, apkalpošana notiks ātri. Ja
klientam būs vizītkarte, vēl ātrāk. Modernizētajās pasta nodaļās klientam pašam nav jāaizpilda abonēšanas kvītis, to izdarīs pasta operators. Cēsu rajonā tās ir
Cēsis 1, 2,3, Dzērbenē, Liepā, Līgatnē 1, Straupē, Vecpiebalgā. b – “Druvas” lasītāji izteikuši priekšlikumus, kā pastā ātrāk apkalpot klientus. Veidojot vienu kopēju rindu, ja kāds klients ilgi jāapkalpo, tie, kuri iegadījušies aiz viņa, nav spiesti nolūkoties, cik ātri virzās citas rindas. Vai varbūt ieviest klientu numuriņus kā bankās?
– Par šo problēmu, kā labāk darīt, domājam. Arī
iespēju ieviest numuriņus apspriedām, bet Cēsu 1. pasta nodaļā šis variants neder. Nav cilvēkiem vietas, kur gaidīt.
– Pat lauku veikalos var norēķināties ar karti, bet pastā ne.
– Cēsu 1. nodaļā tuvākajā laikā varēs, vēl ne pie visiem lodziņiem. Šī iespēja tiks piedāvāta aizvien plašāk.
– Laucinieki iecienījuši iepirkties pēc kataloga un preci saņemt pastā. Ja paku piegādās motorizētais pastnieks, jāmaksā trīs lati par pakalpojumu. Tiem, kuru tuvākās pasta nodaļas likvidētas, iespēja lēti iepirkties zūd. – Par pakalpojumu ir jāmaksā. Trīs lati par piegādi, vai arī klients pats var doties uz tuvāko pasta nodaļu. Abonēt presi Latvijas Pastā 2008. gadam varat: * līdz 15.decembrim, noformējot ārvalstu preses izdevumu abonementu, * līdz 18.decembrim, noformējot abonementu pa bezmaksas tālruni 8008001, * līdz 22.decembrim, noformējot abonementu VAS „Latvijas Pasts” pasta nodaļā vai pie pastnieka visā Latvijas teritorijā, * līdz 22.decembrim, noformējot abonementu ar bezskaidras naudas norēķiniem, izmantojot piedāvājumu juridiskajām personām, * līdz 25.decembrim, noformējot abonementu interneta mājas lapā www.pasts.lv, * līdz 29.decembrim VAS „Latvijas Pasts” modernizētajās pasta nodaļās visā Latvijas teritorijā. Mūsu rajonā – Cēsis 1, 2,3, Dzērbenē, Liepā, Līgatnē 1, Straupē, Vecpiebalgā. * Pa bezmaksas informatīvo tālruni 8008001
Lai noformētu preses izdevuma abonementu, jums tikai jāpasaka kādu preses izdevumu vēlaties abonēt, un jāsniedz operatoram nepieciešamā informācija – vārds, uzvārds, adrese, tālrunis, personas kods, abonēšanas periods, kā arī tas, vai preses izdevuma saņēmējs un rēķina maksātājs ir viena persona.
Pie pastnieka
Latvijas Pasts ikvienam Latvijas iedzīvotājam piedāvā abonēt preses izdevumus ar pastnieka starpniecību, neizejot no mājas. Izsakiet vēlmi pastniekam, un viņš visu izdarīs jūsu vietā!
Noformējot preses izdevumu abonēšanu pie pastnieka, pieprasiet darījumu apliecinošu kvīti – bez kvīts abonements nav derīgs!
Komentāri