Uzņēmējiem vajag padziļinātus pētījumus biznesa lēmumu pieņemšanai, liecina pētījumu nozares pārstāvju viedokļi, ko biznesa portāls “Nozare.lv” uzklausīja diskusijā, kas notika Latvijas Reklāmas asociācijas gada konferences laikā.
Latvijas Reklāmas asociācijas gada konferencē īpaša vērība pētījumu aktualitātēm tika veltīta diskusijā “Pētnieku panelis”, kurā piedalījās pētījumu uzņēmumu “GFK Baltic”, “TNS”, “SKDS” un “Research Cube” pārstāvji.
Tirgus un socioloģisko pētījumu kompānijas “GFK Baltic” vadītāja Māra Tauriņa šajā diskusijā norādīja, ka pašlaik uzņēmējus interesē padziļināti pētījumi, kas palīdz saprast, kā tālāk tirgū virzīties uz priekšu.
“Klients vēlas zināt, kā pētījums palīdzēs biznesam, un prasa kompleksu risinājumu savai problēmai,” uzsvēra Tauriņa.
Arī pētījumu uzņēmuma “Research Cube” vadītājs Gatis Bolinskis diskusijā norādīja, ka klients no pētniekiem prasa skatījumu uz situāciju kopumā un dažādos avotos iegūtas informācijas integrāciju.
Savukārt tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra “SKDS” direktors Arnis Kaktiņš uzsvēra, ka no tā, cik kvalitatīvi ir veikts pētījums, būs atkarīgs, vai tā rezultāti uzņēmējiem nesīs peļņu vai zaudējumus.
“Pētnieku paneļa” diskusijas dalībnieki norādīja, ka nereti līdzekļu un laika ekonomijas nolūkā uzņēmēji veic pētījumus interneta vidē, taču ne vienmēr par visiem jautājumiem interneta vidē var saņemt atbildes, kas attiecināmas uz konkrēto mērķauditoriju.
“Katrai lietai ir sava vieta – gan interneta intervijām, gan tradicionālajām,” uzsvēra Kaktiņš. Viņš pastāstīja, ka interneta vidē ir daudz aptaujas vietņu, ko var izmantot, taču vienlaikus norādīja, ka biznesā svarīga ir kvalitāte.
“Ir jautājumi, uz kuriem internetā ir vērts meklēt atbildi, bet ir jautājumi, uz kuriem interneta vidē saņemtās atbildes ir apšaubāmas, piemēram, tāpēc, ka veikto aptauju nevar attiecināt uz visiem Latvijas iedzīvotājiem, vai arī tāpēc, ka internetā uz konkrēto jautājumu atbildējuši nevis visi respondenti, bet tikai tie, kuriem ir internets un kuriem patīk piedalīties aptaujās,” teica Kaktiņš.
Arī pētījumu aģentūras “TNS” vecākā klientu vadītāja Inta Priedola diskusijā norādīja, ka nepārdomātas un ātri iegūtas klientu atbildes uzņēmēju var maldināt un likt pieņemt nepareizu lēmumu, tāpēc intervijas interneta vidē ne vienmēr ir risinājums uzņēmēja problēmai.
Diskusijā pētnieki norādīja, ka gan tradicionālās intervijas loma, gan iespēja pētīt problēmu ar dažādām metodēm nemazināsies, jo tas ļauj uzņēmējiem katrā konkrētajā gadījumā padziļināti izprast potenciālo klientu vēlmes un intereses, kas savukārt ļauj pieņemt reālajai situācijai atbilstošākus lēmumus. Turklāt pētnieku loma īpaši nozīmīga ir tad, ja uzņēmumam pašam nav iespējas veikt pētījumus.
Pēc pētnieku teiktā, kvalitatīvu pētījumu loma palielināsies arī tāpēc, ka turpmākajos piecos, desmit gados potenciālo klientu skaists samazināsies gan zemās dzimstības dēļ, gan tāpēc, ka cilvēki aizbrauc no Latvijas, kas nozīmē, ka uzņēmējiem vēl svarīgāk būs atrast veidus, kā visprecīzāk uzrunāt savu mērķauditoriju.
Kā ziņots, Latvijas Reklāmas asociācijas gada konference notika 27.septembrī un tajā tika pārrunāti nozarei aktuāli jautājumi.
Latvijas Reklāmas asociācija darbojas kopš 1994.gada un apvieno Latvijas lielākās reklāmas, mediju aģentūras, medijus, lielākos reklāmdevējus.
NOZARE.LV
Komentāri