Ēdienu piedevu ražotājuzņēmuma “Spilva” produkcijas eksports pagājušajā gadā palielinājies par 7% un sasniedzis divus miljonus latu. Turklāt viens no lielākajiem pieaugumiem panākts Lielbritānijas tirgos, pateicoties uz turieni emigrējušajiem tautiešiem,
informēja uzņēmuma pārstāvji.
“Spilvas” straujāk augošie eksporta tirgi 2012.gadā bija Kirgizstāna, kur bija 289,2% pieaugums, kā arī Lielbritānija un Ukraina ar attiecīgi 255,9% un 68,4% pieaugumu. Vislielākais pārdotās produkcijas pieaugums vērojams deserta produktu – saldo mērču, ievārījumu, ābolu biezeņu – grupā, kā arī salātu mērču un dārzeņu konservu kategorijās.
Kā norādīja uzņēmuma mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne, straujais eksporta apjomu pieaugums Kirgizstānā skaidrojams ar pakāpenisku šī tirgus apgūšanu, tikmēr eksports uz Lielbritāniju aug, pateicoties emigrējušajiem tautiešiem, kas strādā un dzīvo šajā valstī.
“Par vairāk nekā divkārt pieaugušo eksporta apjomu Lielbritānijā varam būt pateicīgi tikai un vienīgi iebraucējiem no Latvijas. Nav pat nepieciešamības drukāt speciālas etiķetes, kā tas ir vajadzīgs citos eksporta tirgos, bet gan eksportējam produkciju ar tādām pašām etiķetēm, kādas ir Latvijas veikalos,” sacīja “Spilvas” pārstāve.
Viņa arī norādīja, ka eksporta pieaugums Ukrainā sasniegts, pateicoties panākumiem produkcijas loģistikas nodrošināšanā.
“Esam panākuši, ka “Spilvas” produkti ir pieejami mazumtirdzniecības ķēžu veikalos, līdz ar to produkcija ātrāk pazūd no veikalu plauktiem, pakāpeniski iegūst plašāku atpazīstamību. Tādēļ varam arī drošāk paplašināt savas produkcijas sortimentu Ukrainā. Attiecīgi 2012.gadā Ukraina jau bija “Spilvas” otrais lielākais eksporta tirgus aiz Krievijas,” atzina Erciņa-Užāne.
Kā jau vēstīts, “Spilvas” peļņa 2011.gadā sasniedza 477 684 latus, kas ir par 28% vairāk nekā 2010.gadā, kad uzņēmums nopelnīja 370 483 latus. Kopējais apgrozījums 2011.gadā bija 12 miljoni latu, kas ir par 8,1% vairāk nekā 2010.gadā.
“Spilva” darbību sāka 1992.gadā. Uzņēmuma produktu klāstā ir ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas – tomātu mērces un kečupi, majonēzes, konservēti dārzeņi, ievārījumi un deserti, mārrutki un sinepes, zupas un otrie ēdieni, sulas, tējas un garšvielas.
“Firmas.lv” informācija liecina, ka “Spilva” pamatkapitāls ir 100 048 lati, uzņēmuma kapitāldaļas pilnībā pieder Zviedrijas “Procordia Food AB”, kas iekļauta “Orkla Group”.
NOZARE.LV
Komentāri