Vakarrīt Piebalgas pusē šosezon pirmoreiz tika kaisīti ceļi. Vēlais rudens jau pavisam nopietni iet uz ziemas pusi. “Pērn pirmoreiz ceļus kaisījām oktobra vidū. Tad laiks kļuva siltāks, bet drīz vien sekoja sniegiem bagātā ziema,” atceras AS “Latvijas Autoceļu uzturētājs” Cēsu ceļu rajona direktors Vitolds Bērziņš. Kā liecina prognozes, gaidāmā ziema ne tik auksta, ne sniegota nebūšot. Lai gan tam ticēt vai ne, ir katra paša ziņā. “Ceļu uzturētāji vienmēr ir ziemai gatavi, ko nevar teikt par autovadītājiem,” ar ironiju saka Vitolds Bērziņš. Cēsu ceļu rajona noliktavas ir pilnas ar kaisāmo materiālu, tehnika gatava darbam. Jau no 1.novembra strādā diennakts dežurants. Šoziem valsts ceļiem bijušajā Cēsu rajonā ir tādas pašas uzturēšanas klases kā pērn, vien ceļam Taurene – Dzērbene C vietā būs B. Pērn tāpat klase mainījās ceļam Vecpiebalga – Ineši. “Nav problēmu notīrīt. Pašvaldība pārliecināja, ka tas nepieciešams, jo no Taurenes uz Dzērbeni ceļu mēro daudzi skolēni,” stāsta VAS “Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Cēsu nodaļas vadītājs Uldis Plendišķis. Viņš uzsver, ka ziemā ceļu uzturēšanā problēmu nevarētu būt, jo ceļinieki ir profesionāļi un savu darbu prot. Tagad arī ikviena darbu var kontrolēt, jo vadība datorā var redzēt, kur kāda tehnikas vienība atrodas un ko dara – kad lāpsta pacelta, kad sāk birt kaisāmais materiāls. Kalpos ilgāk Neraugoties uz finanšu samazinājumu un lielo naudas pārtēriņu ziemā, ceļu uzturētāji arī šovasar diezgan daudz paveikuši.
“Vasara bijusi darbīga, paveikti daudzi nelieli, bet ļoti vajadzīgi darbi. Daudzi no tiem izdarīti pēc iedzīvotāju vai pašvaldību ierosinājuma, lai uzlabotu brauktuvi. Katrs laikā paveikts remonts paildzina ceļa kalpošanu,” uzsver Uldis Plendišķis. Pēc ilgāku gadu pārtraukuma ceļu uzturētāji šovasar pievērsa uzmanību autobusu pieturvietām, to sakārtošanai. Daudzviet pieturvietās uzstādīti soliņi, bet Ieriķos un Bānūžos pieturvietas paviljonam salabots jums. “Cik naudu vien var, tik atvēlam. Tāpat mēģināsim darīt nākamgad. Tiem, kuri gaida autobusu, ir svarīgi, lai var piesēst, lai lietus nelīst virsū, lai var būt aizvējā,” uzsver Uldis Plendišķis. Daudzviet valsts ceļa malās izcirsti krūmi. Tas darīts arī sadarbībā ar pašvaldībām, kas darbos iesaistīja stipendiātus. Domājot par satiksmes drošību, pie Auļukalna Drustu pagastā nocirsti bīstamie koki. Visdrīzākajā laikā to darīs Taurenē un ceļa uz Dzērbeni malās. “Pēc pašvaldības lūguma speciālisti kokus novērtēja, bīstamie ir atzīmēti un vēl šogad tiks nozāģēti,” saka Uldis Plendišķis. Kā katru vasaru, ceļinieki vairākos ceļu posmos atjaunojuši grāvjus. Kūdumā ilgāku laiku bija problēma, jo govis no fermas uz ganībām gāja pa ceļa vidu, tādēļ slapjā laikā tas pārvērtās dubļos. Tika izrakts grāvis, lopiem nodrošināta kustība gar ceļa malu. Grāvji rakti arī Liepā un Drustos. To, ka Latvijā asfaltētie ceļi brūk, runā nepārtraukti. Šovasar veikta vienkārtas virsmas apstrāde, lai saglābtu asfaltu. Tagad šoferiem prieks braukt uz Raunu, jo centrā un visos pievedceļos ir sakārtots asfalta segums. Vienkārtas virsmas apstrāde veikta arī ceļam Stalbe – Rozula.
Daudzi autobraucēji nežēlojuši atzinīgus vārdus par Priekuļu apli. Tā rekonstrukcija bija laimes gadījums. Balvos darbiem bija neveiksmīgs iepirkums, palika neizmantota nauda. Vidzemnieki veiksmīgi izmantoja situāciju. “Tas tika ļoti ātri izdarīts. Būtiskais, ka tika saglabāta transporta kustība. Prioritāšu sarakstā ir ceļa no apļa līdz Priekuļiem rekonstrukcija. Plāns vēl neko nenozīmē. Visu noteiks nākamā gada budžets. Skaidri zināms, ka naudas būs mazāk,” saka Uldis Plendišķis. Turpinās ceļa Līgatne – Skrīveri posma no 18.34 līdz 27.40 kilometram rekonstrukcija. Būvniekiem šis rudens ir labvēlīgs. SIA “VIA” darbus beigs nākamā gada beigās. Šis ceļa posms būs asfaltēts. Jāsadarbojas
“Ceļš Līgatne – Asaru ezers bija neizbraucams. Sadarbībā ar “Latvijas valsts mežiem” tika uzvesti 300 kubikmetri grants. Ceļu uzturētājs izraka grāvjus. Nākamvasar vajadzētu vēl uzvest. Kopā strādājot, var padarīt vairāk,” uzsver Uldis Plendišķis.
It bieži ceļu uzturētāji saņem sūdzības no Stalbes pagasta Daibes puses. Arī “ZAAO”, kura smagās atkritumu mašīnas brauc uz poligonu, uzskata, ka par ceļu jāgādā uzturētājiem. “Arī izmantotājam ir atbildība par ceļu,” uzsver Uldis Plendišķis. Viņš uzsver, ka “Latvijas valsts meži” slēdz līgumu ar ceļu uzturētājiem, ja baļķvedēji ceļu izdangājuši, to arī par saviem līdzekļiem sakārto. “”ZAAO” varētu panākt pretim, izprast situāciju. Pa šo ceļu brauc ne tikai smagais komerctransports, pa to jāizbrauc arī iedzīvotājiem,” domās dalās Uldis Plendišķis un uzsver, ka ikviens jautājums jārisina sarunās. Sarmīte Feldmane
Komentāri