Trešdiena, 9. jūlijs
Vārda dienas: Zaiga, Asne, Asna

“Latvenergo” ievieš jaunu klientu apkalpošanas un norēķinu kārtību

Druva
00:00
24.01.2007
84
5lp Andris

Uz “Druvas” un lasītāju jautājumiem atbild a/s “Latvenergo” komunikācijas un mārketinga departamenta ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis.

– Kāpēc tika veikta reorganizācija, veidojot “Klientu servisu”?

– Uzsākot sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā, visām Latvijas tautsaimniecības nozarēm, tajā skaitā enerģētikai, nācās pieņemt atbilstošus ES direktīvu nosacījumus, lai Latvija varētu veiksmīgi integrēties Eiropā. Arī enerģētikas nozarē jāveic izmaiņas atbilstoši ES direktīvām, kas paredz pakāpenisku enerģijas tirgus liberalizāciju. Tās mērķis ir konkurences radīšana, lai klients varētu izvēlēties sev tuvāko, lētāko vai tādu, kas, viņaprāt, sniedz labāko pakalpojumu.

“Latvenergo”, tāpat kā jebkurai citai līdzīgai enerģētikas kompānijai, jāspēj darboties šajā vidē. Tādēļ uzsākta uzņēmuma restrukturizācija, kas pēc savas būtības vērsta uz liberāla elektrības tirgus priekšnosacījumu izveidi, juridiski nodalot elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmas operatorus no enerģijas ražošanas un tirdzniecības.

– Kādu informāciju cilvēki var saņemt klientu apkalpošanas centrā Cēsīs?

– “Latvenergo” sadales tīkla klientu apkalpošanas centrā Cēsīs, Saules ielā 2, tāpat kā jebkurā citā uzņēmuma klientu apkalpošanas centrā Latvijā, ikviens apmeklētājs var saņemt informāciju par uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem, iesniegt dokumentus elektroenerģijas lietošanai, atbilstoši “Latvenergo” pastāvošajām prasībām, saņemt elektroenerģijas piegādes līgumu un norēķinu kvītis, kuru apmaksu var veikt tuvējās bankās un pasta nodaļās. Energokompānijā pakāpeniski tiek ieviesta jauna klientu apkalpošanas kārtība. Tā nodrošina to, ka visa informācija klientiem būs pieejama jebkurā klientu apkalpošanas centrā Latvijā, un klientiem vairs nebūs jāvēršas tikai noteiktā “Latvenergo” reģiona iecirknī.

– Vai tas nozīmē, ka Piebalgas iecirknis cilvēkiem vairs nav pieejams?

– 2006. gada 16. novembrī slēgtas trīs Ziemeļu reģiona (līdz šim – filiāles Ziemeļu elektriskie tīkli) abonentu daļas – Alojā, Rūjienā un Vecpiebalgā. Turpmāk Ziemeļu reģiona iedzīvotāji būs laipni gaidīti jebkurā no “Latvenergo” klientu apkalpošanas centriem blakus esošos rajonos. Piebaldzēniem tuvākais laikam būs centrs Cēsīs.

Ziemeļu reģionā klientu apkalpošanas funkcija tiek mainīta, pārejot uz jaunu klientu apkalpošanas kārtību, ko šogad “Latvenergo” sadales tīkls pakāpeniski ievieš visā Latvijas teritorijā. Darbu uzsācis jau pieminētais Klientu serviss, kas nodrošinās vienotu klientu apkalpošanu, dodot iespēju izvēlēties sev pieņemamāko komunikācijas veidu – zvanīt pa telefonu, sūtīt pa e-pastu vai faksu, lai iegūtu atbildi uz interesējošo jautājumu vai atrisinātu problēmu. Turpmāk visi Ziemeļu reģiona klienti jebkuru neskaidrību gadījumā, vai piesakot elektroenerģijas piegādes bojājumu, var zvanīt, sūtīt pa e-pastu vai faksu uz “Klientu servisu”. Arī norēķinu grāmatiņas jeb veidlapas turpmāk var saņemt pa pastu, iepriekš zvanot vai nosūtot e-pastu uz Klientu servisu ar pieprasījumu. Klientu serviss: informācija: 7728777, bojājumu pieteikšana: 8020404, skaitītāju rādījumu nodošana: 8020408, fakss: 7728778, e-pasts: klientu.serviss@latvenergo.lv, pasta adrese: a/s “Latvenergo” sadales tīkls, Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV-1160.

– Kādi ir secinājumi par šo vienoto tālruņa numuru visā valstī bojājumu pieteikšanai pēc šīm janvāra vētrām? Daudzi cilvēki sūdzas, ka nav bijis iespējams sazvanīt. Lūk, viens no lasītāju zvaniem: “Daudzus gadus baudīju labu apkalpošanu no “Latvenergo” puses, jo vajadzības gadījumā vienmēr varēju tepat Cēsīs sazvanīt dispečerus un noskaidrot, kas un kā. Tagad, kad pazuda elektrība, operatoru sazvanīt izdevās tikai pēc 36 (!) stundām.

– Šī vētra bez elektrības atstāja ap 50 000 elektrības lietotāju. Ikviens elektrības piegādes pārtraukums vidējā spriegumā redzams īpašā dispečeru kartē, kurā attēloti visi transformatoru punkti. Līdz ar to ziņot par vētras laikā ikkatru notikušu elektrības piegādes pārtraukumu iedzīvotājiem nav nepieciešams. Ziņas par šādiem notikumiem var atstāt automātiskajā telefona atbildētājā vai atrakstīt elektroniskā pasta vēstuli. Uzņēmums aicina zvanīt uz bojājumu pieteikšanas tālruni, ja lūzis kāds no balstiem, trūcis vads vai koki sagāzušies uz vadiem.

Uz bojājumu tālruni 15. janvārī kopā ienāca 15 334 zvani. “Klientu servisā” strādā aptuveni 50 operatori, kuri diemžēl nespēja atbildēt visiem zvanītājiem. Tuvākajā laikā plānots operatoru skaitu palielināt līdz 65.

Patlaban “Latvenergo” veic intensīvu darbu, ieviešot uzņēmumā jaunu klientu apkalpošanas un norēķinu kārtību, kas nākotnē, pilnveidojot un attīstot klientu apkalpošanas procesus, ļaus mūsu klientiem visā Latvijā izmantot ērtākus un modernākus pakalpojumus. Jaunās sistēmas pluss – nu iedzīvotājs vairs nav piesaistīts noteiktam reģionam vai rajonam. Tagad ikviens jebkurā klientu apkalpošanas centrā visā Latvijā var iegūt sev interesējošo informāciju, slēgt līgumus vai atrisināt radušās neskaidrības, ko nav iespējams atrisināt pa klientu servisa tālruni. Tas īpaši svarīgi tiem, kam pieder īpašumi dažādos Latvijas reģionos.

– Kur būtu pieejamas kādas tabuliņas, kā aprēķināt maksu par patērēto?

– Tarifu aprēķinu tabulas var iegūt mūsu mājas lapā internetā www.latvenergo.lv, kā arī jebkurā klientu apkalpošanas centrā visā Latvijā.

– Zvanam no Dzelzceļa ielas. Tur elektrības stabi nolauzti, karājas tikai vados, tāpēc ar bažām gaidām kārtējās vēja brāzmas. Kas notiks, ja tie uzkritīs uz mājas vai saimniecības ēkas jumta? 2001. gadā tika noslēgts līgums, ka katrai mājai būs savs skaitītājs uz ielas, taču joprojām nekas nav darīts. Pie kā lai griežamies šajā jautājumā?

– Par šo situāciju jāziņo Klientu servisam (7728777), pieteikums tiks pieņemts un izskatīts. Šobrīd nevaru atbildēt par līgumu, nav skaidrs, kas tas par līgumu. Iespējams, tas bijis elektroapgādes rekonstrukcijas projekts, kurš skaņots ar zemju īpašniekiem, taču mūsu speciālistiem par to jāpārliecinās. Aicinām doties uz tuvāko klientu apkalpošanas centru vai zvanīt uz klientu servisu, kur jautājumu izskatīs.

– Visa elektrības dokumentācija ir uz vīra vārda, kurš tagad miris. Kas jādara, lai pārrakstītu uz savu vārdu?

– Lai privātpersona noslēgtu elektroenerģijas piegādes un lietošanas līgumu ar ”Latvenergo”, īpašniekam nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu (pase, autovadītāja apliecība) un īpašumtiesības apliecinošu dokumentu (zemesgrāmatas apliecība vai pirkuma, īres līgums). Ar šiem dokumentiem var doties uz kādu no tuvākajiem klientu apkalpošanas centriem un līgumu noformēt klātienē, aizpildot “Pieteikumu elektroapgādei”. Šo dokumentu kopijas iespējams nosūtīt arī pa faksu 7728778 vai e-pastu , pievienojot iesniegumu brīvā formā, kurā norādīt savu kontakttālruni un šībrīža skaitītāja rādījumus, kā arī adresi, kurā vēlas saņemt līguma eksemplāru parakstīšanai.

Līguma sagatavošana un noslēgšana notiek aptuveni 20 minūtēs. Noslēdzot līgumu, saņems jaunas norēķinu kvītis uz jūsu vārda.

– Kad varēsim saņemt elektroenerģijas abonentu grāmatiņas, jo vajadzētu maksāt, bet to nav?

– Jaunā parauga norēķinu veidlapas klientiem nosūtām pa pastu. Lai tās pasūtītu, iespējams zvanīt pa tālruni 7728777, sūtīt pieprasījumu norēķinu kvīšu izsūtīšanai pa faksu 7728778 vai ar e-pasta starpniecību, norādot precīzu adresi un abonenta vārdu un uzvārdu. Lai neaizkavētu operatoru, veicot pasūtījumu, vēlams nosaukt klienta rēķina numuru, kas atrodams uz norēķinu kvīts nedaudz virs abonenta adreses. Norēķinu veidlapas pa pastu tiek piegādātas aptuveni nedēļas laikā.

– Vai par elektrību tāpat kā līdz šim varēs maksāt pastā un bankās? Kādas vēl ir norēķina iespējas?

– Par “Latvenergo” sniegtajiem pakalpojumiem var maksāt skaidrā naudā, ar pārskaitījumu vai ar norēķinu karti, veikt tiešos norēķinus bankās, “Latvijas pasta” nodaļās un abonēšanas centra “Diena” filiālēs vai netiešos – ar internetbanku starpniecību, kā arī izmantojot tiešo debetu.

Maksāt par izlietoto elektroenerģiju var, izmantojot banku piedāvāto pakalpojumu “Automātiskais maksājums”. Par iespējām izmantot šo rēķinu apmaksas veidu interesējieties jūs apkalpojošā bankā.

Veicot maksājumus, lūdzam obligāti norādīt līguma numuru. Tas ļaus ātri un savlaicīgi pazīt jūsu maksājumu un neradīs problēmas nākotnē.

Skaitītāja rādījumi jānolasa katra kalendārā mēneša pirmajā datumā un par patērēto elektroenerģiju jāsamaksā līdz mēneša beigām. Par katru kavējuma dienu tiek aprēķināts līgumsods 0,15% apmērā no neapmaksātās summas.

– Uz manas zemes atrodas garāžas. Pērn bez manas ziņas un piekrišanas tur tika veikti rakšanas darbi un uzlikti skaitītāji. Vai šādi darbi nav jāsaskaņo ar zemes īpašnieku?

– Rakšanas darbi ir jāsaskaņo ar zemes īpašnieku, bet skaitītāja novietošana nav jāsaskaņo. Skaitītāji ir “Latvenergo” īpašums – to uzlikšana, kontrolēšana ir uzņēmuma pārraudzībā. Šobrīd nevaram sniegt plašāku atbildi, jo nezinām precīzu vietu un konkrētu gadījumu. Lūdzam griezties tuvākajā klientu apkalpošanas centrā, lai varētu atrisināt šo jautājumu individuāli.

– No Lauciņiem uz bijušo ARR teritoriju iet pāri 20 kv augstsprieguma līnija, vien dažus metrus no manas mājas. Esmu dzirdējis, ka līnija tik tuvu var ietekmēt veselību. Kad stāstīju to “Latvenergo”, man teica, ka tā ierīkota padomju laikos, tur neko mainīt nevarot. Bet, ja viņi paņēmuši šo sistēmu, būtu jāpārņem arī visas kļūmes. Gribētu zināt, vai ir kādas normas, cik tālu no mājas elektrolīnijai jāatrodas?

– “Aizsargjoslu likuma” 16.pantā noteikts: “Gaisvadu līnijām ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem jāatrodas 2,5 metru attālumā no līnijas ass”. Ja šis attālums ievērots, uzņēmums likumu nav pārkāpis un veselības traucējumiem nevajadzētu rasties.

– Vai būs tāda maksāšanas sistēma kā gāzei, ka visos mēnešos maksa būs vienāda un gada beigās veiks pārrēķinus?

– A/s ”Latvenergo” sadales tīkls piedāvā klientam divus apmaksas veidus: pirmkārt, klients var pieteikties uz prognozētā patēriņa pakalpojumu. Tas nozīmē, ka, klientam piesakoties uz šo pakalpojumu, uzņēmums prognozē vidējo elektroenerģijas patēriņu mēnesī. Katru mēnesi šī noteiktā aprēķinātā summa tiks automātiski atņemta no klienta bankas konta. Gada beigās a/s ”Latvenergo” darbinieki veic kontrolapgaitu, lai pārbaudītu paredzētā patēriņa pareizību. Ja klienta izlietotās elektroenerģijas patēriņš ir lielāks par iepriekš paredzēto, klients veic samaksu par pārtērēto elektroenerģiju, un nākamajam gadam viņam paredz lielāku vidējās elektroenerģijas patēriņa daudzumu. Ja klients iztērējis mazāk nekā bija paredzēts, vidējais elektroenerģijas daudzums tiek samazināts un pārmaksa automātiski pāriet uz nākamo gadu. Šis pakalpojums nodrošina klientam iespēju nedomāt par maksājumiem, jo tie automātiski tiek veikti caur sistēmu. Lai arī maksājums notiek reizi mēnesī, klientam par to jādomā tikai reizi gadā, pagarinot vai pārtraucot šo apmaksas veidu.

Otrs pakalpojums: klients pats var aprēķināt vidējo elektroenerģijas patēriņu mēnesī un tādā veidā uzzināt vidējo patēriņu gadā. Pēc tam viņš var veikt samaksu uz priekšu – samaksu par gadu. Pēc šīs samaksas veikšanas klientam jāsazinās ar ”Latvenergo” klientu servisu (telefons 7728777) un jāpaziņo par šo maksājumu. Operators veiks atzīmes mūsu sistēmā, un turpmāk visu gadu klientam netiks sūtīti rēķini vai brīdinājumi par nemaksāšanu. Iepriekš sazinoties ar klientu par piemērotu laiku, mūsu darbinieki var veikt kontrolapgaitu un pārbaudīt šī aprēķina atbilstību. Ja aprēķinātais elektroenerģijas patēriņš būs lielāks nekā paredzētais, klientam būs jāveic piemaksa. Šis pakalpojums ļauj klientam veikt samaksu reizi gadā un visu šo laiku nedomāt par rēķinu apmaksu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Lapsēns nav rotaļlieta. Tam jādzīvo savvaļā

06:11
09.07.2025
13

Līgatnes dabas takas kļuvušas par mājvietu diviem lapsēniem, kas jau ieguvuši vārdus Bonija un Klaids. Lapsēni nonāca cilvēku gādībā, kad Dzīvnieku policija sadarbībā ar medību inspektoru un dzīvnieku patversmi “Ulubele” saņēma izsaukumu uz Valmieras novadu. Dabas aizsardzības pārvalde (DAP) ziņo, ka kāda ģimene bija atņēmusi savvaļas mazuļus mātei un turējusi nelielā būrī mājas apstākļos. Pieradināti […]

Raunas Dzirnavu dīķis tiks tīrīts

00:00
09.07.2025
25

Pērn aptaujā par nepieciešamajiem teritoriju uzlabojumiem Raunas pagastā 19,4 procenti aptaujas dalībnieku par būtisku uzskatīja Dzirnavu dīķa tīrīšanu. “Piesaistot projekta “Pielāgošanās klimata pārmaiņām Smiltenes novadā” finansējumu, pašvaldība iecerējusi trīs    novada ūdenstilpju tīrīšanu – Tiltlejas ezera    Bilskas pagastā, Mēru ūdenskrātuves un Raunas dzirnavu dīķa tīrīšanu.    Ūdenstilpju tīrīšana vislielākajā mērā ir saistīta ar riskiem, […]

Kamēr kartupeļi un citi dārzeņi vēl aug

00:00
08.07.2025
428
1

Ceturtdienas rīts Cēsu tirgū bija kluss. Ja citās vasarās šajā laikā uz letēm tika piedāvāti dažādi mazdārziņos, nelielās saimniecībās audzēti dārzeņi, meža veltes, šogad ne. Tie, kam ir, var prasīt lielāku cenu. Gaileņu litrs maksāja piecus eiro, kartupeļi no 1.80 līdz četriem eiro par kilogramu, melleņu litrs desmit eiro. Kaut pircēju maz, kāds piestāj, painteresējas […]

Pirtsupītes gravas labiekārtošana iekavējas lietavu dēļ

06:05
07.07.2025
157

Cēsnieki, kuri ikdienas gaitās kājām dodas no pilsētas centra uz Viestura ielu, iet caur Pirtsupītes gravu. Tajā patlaban notiek vērienīgi darbi, dabā jau redzamas takas, kas izlokās ainavā. Vēl pirms dažiem gadiem nesakoptā Pirtsupītes teritorija pamazām pārtop par atpūtas un pastaigu vietu. “Diemžēl darbus aizkavējušas lietavas. Celtnieki nevar strādāt, celiņiem pamata stiprinājumam jāpieved grants, bet […]

Pārgājieni veselībai un saskarsmei

00:00
07.07.2025
66

Biedrība “Y’S MEN” klubs “Cēsis”” Cēsu novada pašvaldības Sociālā dienesta sociālās jomas projektu konkursā startēja ar četru pārgājienu ciklu “Roku rokā kopā”. Projekta iesniedzēja Dace Kalniņa teic: “Pārgājienu kā aktivitāti izvēlējāmies, lai rosinātu cilvēkus kustēties, tikties un atrautu no viedierīcēm. Ikdienā tajās darbojamies pārāk daudz, bet ejot īsti nevar skatīties telefonā, toties ir iespēja aprunāties […]

Izstādes “Pasaule. Ieelpa. Izelpa. Māksla” atklāšana

06:58
06.07.2025
65

Daudz runājam, ka vasara šogad nelutina, un tiek meklēts vainīgais, kurš to mums nozadzis. Pietrūkst gaišuma un krāsu. Tagad iespēju sajust vasaru un košumu piedāvā Cēsu Izstāžu nams, kur 28. jūnijā tika atklāta latviešu izcelsmes brazīļu mākslinieka Nelsona Teofilo Hartmaņa (Nelson Theophilo Hartmann) personālizstāde “Pasaule. Ieelpa. Izelpa. Māksla”. Par to, kā izstāde nonāca Cēsīs, stāsta […]

Tautas balss

Tūlīt pēc saullēkta pamodina zāles pļāvējs

12:13
06.07.2025
28
A. raksta:

“Nepatīkami, ja brīvdienu rītos modina zāles pļāvēja vai cita ārtelpas kopšanas tehnika. Dažviet to sāk darbināt jau no rīta septiņos un pat agrāk. Negribu mest akmeni tikai tiem, kas aprūpē pašvaldības teritorijas, arī privātmāju saim­nieki nereti sāk darbu rīta agrumā, nepadomājot, ka daudzi vēl bauda rīta miegu. Varbūt varētu izdot kādus noteikumus, no cikiem brīvdienu […]

Kravas auto atstāj dubļus

10:12
05.07.2025
19
Lasītāja raksta:

“Cēsīs notiek lieli ielu remonti un citi būvniecības un zemes darbi. Tas labi, bet lielās kravas mašīnas mēdz uz brauktuves atstāt lielus dubļus. Tad nu citi nošķiež mašīnas, bet sausā laikā ceļas lieli putekļi. Šajā jautājumā gribētu lielāku kārtību,” pauda lasītāja, kas Cēsīs dzīvo Saulrītu pusē.

Sešos gados uz skolu

13:46
22.06.2025
41
Vecmāmiņa raksta:

“Jau atkal runā, ka bērniem skolu vajadzētu sākt sešu gadu vecumā. Un tūlīt būs nezin cik protestu. Bet, ja mierīgi padomājam, bērni to, ko agrāk sāka mācīties tikai skolā, apgūst jau bērnudārzā. Velk uz papīra aplīšus, stabiņus, mācās burtus, ciparus. Tātad faktiski izglītoties sāk jau piecu gadu vecumā. Turklāt apmeklēt pirms­skolu ir obligāti, jo tā […]

Vajadzētu rotaļlaukumu bērniem

20:27
17.06.2025
31
H. raksta:

“Cēsīs, Pirtsupītes gravā, notiek lieli darbi. Tur veido celiņus un laikam vēl kaut ko. Ātrumā pārskatot novada paš­valdības mājaslapu, neatrodu informāciju, kā beigu beigās pēc apspriešanām izskatīsies grava, kam šī vieta būs paredzēta. Būtu jauki, ja tur būtu arī kādas aktīvās atpūtas vietas bērniem, piemēram, rotaļlaukumi ar iekārtām, uz kurām var pavingrot,” pauda lasītāja H.

Kādam jākontrolē

11:15
15.06.2025
48
Ilze raksta:

“Man garšo zemenes, un tagad ir īstais laiks ar tām mieloties. Esmu no tiem, kuri izvēlas Latvijā audzētās, lai arī dārgākas. Ticu, ka tās ir vitamīniem bagātākas, veselīgākas un, protams, svaigākas. Manu uzmanību piesaistīja Latvijā audzēto ogu lielā cenu starpība. Vai tiešām lielaudzētāji tās tik lēti pārdod uzpircējiem. Vai tirgū kāds nopietni kontrolē, kur ogas […]

Sludinājumi