Cēsu Mākslas festivālā aizvadīta pirmā no mākslai veltītajām četrām nedēļas nogalēm, izraisot skatītājos un klausītājos pretrunīgas emocijas. Vieni par redzēto un dzirdēto pauž prieku, citi teic, ka jūtas vīlušies. Neviennozīmīgu vērtējumu guvusi laikmetīgās mākslas izstāde “Eksperiments un izcilība”, kas jau tradicionāli iekārtota bijušās alus darītavas teritorijā. Izstādi pirmajās trīs dienās apmeklējuši teju tūkstoš skatītāju, no kuriem daļa pauž neapmierinātību, ka izstādes koptēls raisījis depresīvu noskaņojumu ar pārāk intensīvi izmantoto melno krāsu, citi mākslas darbus, izpildītus tikai melnā krāsā, uzteic, jo izraudzītais veidols patīkami pārsteidzis. Visspilgtākais šī gada izstādē ir lietuviešu mākslinieku Audra Bučas un Valda Ozarinska radītais milzu objekts “Melnais
spilvens”,
kurš,
piepūsts ar gaisu, bīstami šūpojas izstādes pagalmā.
Piektdienas naktī Pils parka estrādē intriģējošu audiovizālo izpildījumu, kuru festivāla atklāšanai bija sagatavojuši mūziķis
Kaspars Putniņš un mākslinieks Gints Gabrāns, apmeklēja ap pieci simti cilvēku, bet vairāki desmiti pārtrauca skatīšanos un klausīšanos, pirms priekšnesumi bija beigušies. Kritiski noskaņotajiem uz lielā ekrāna rādītie eksperimenti ar molekulām ātri vien izraisīja garlaicību, bet skaļā mūzika šķita
par uzbāzīgu, lai to
ilgstoši klausītos. Nemainīgi labu iespaidu jūlija naktī atstāja pats parks.
Ar bravo saucieniem, ilgiem aplausiem Liepājas simfoniskajam orķestrim, diriģentam Gintaram Rinkēvičam un pianistam Vestardam Šimkum sestdien izskanēja koncerts, kurā varēja klausīties
S.Rahmaņinova, E. Grīga un M. Čurļoņa skaņdarbus.
Festivāla zālē Cēsu sporta kompleksā vispārēju sajūsmu par dzirdēto pauda 880 klausītāju, biļetes uz šo mākslas notikumu jau iepriekš bija izpirktas.
Svētdien festivāla pirmajā
kino naktī Cēsu pilsdrupu parkā bija izvietoti simts krēslu, bet skatītāju 1945.gadā uzņemtajai itāļu
filmai “Roma, atvērta pilsēta” sanāca vairāk, daļa sēdēja zālājā.
Mairita Kaņepe
Komentāri