Lai arī Latvijā iekšzemes pārvadājumu apjoms šā gada pirmajos septiņos mēnešos palielinājies par 4,9%, sasniedzot 555 000 tonnu, tiem būtiskas izaugsmes iespējas tomēr netiek prognozētas, intervijā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda SIA “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.
Viņš skaidro, ka uzņēmums “LDz Cagro” ir vairāk orientēts uz eksportu un tranzītu. “Grūti patlaban iedomāties, ko ražotu Liepājā un vajadzētu pārvadāt uz Daugavpili, vai otrādi,” skaidro Mačs.
Vienlaikus viņš uzsver, ka šogad iekšzemes pārvadājumos neliels transportēto kravu apjomu pieaugums būs.
Tas esot saistīts gan ar kokrūpnieku izaugsmi, gan šobrīd ar graudaugu ražu, tāpat ar ceļu remontiem.
Lietuvā atšķirībā no Latvijas iekšzemes dzelzceļa pārvadājumiem ir vērienīgāki apjomi – tur septiņos mēnešos ir pārvadāti 7,04 miljoni tonnu kravu, liecina statistikas dati.
Kā ziņots, dzelzceļa kravu pārvadājumu apjomi Latvijā septiņos mēnešos pieauguši par 12,3%, sasniedzot 38,68 miljonus tonnu kravu, liecina “Latvijas Dzelzceļa” informācija.
Iekšzemes pārvadājumu apjoms šā gada pirmajos septiņos mēnešos palielinājies par 4,9%, sasniedzot 555 000 tonnu. Savukārt par 13,9% palielinājušies eksporta pārvadājumu apjomi – kopumā pārvadāti 3,72 miljoni tonnu. Importa pārvadājumos pieaugums par 12% līdz 31,62 miljoniem tonnu. Sauszemes tranzītā apkalpoti 3,43 miljoni tonnu kravu, un tas ir par 15,3% vairāk nekā pērn.
Statistika liecina, ka jūlijā kopā pārvadāti 4,97 miljoni tonnu kravu, un tas ir par 9% vairāk nekā pērn analoģiskā laika periodā.
Lielākais dzelzceļa kravu pārvadātājs Latvijā ir VAS “Latvijas Dzelzceļš” meitassabiedrība SIA “LDz Cargo”.
SIA “LDz Cargo” nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus. Izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, “LDz Cargo” 2011.gadā pārvadāja 59 385 000 tonnu kravu, kas ir par 10 221 000 tonnu jeb 20,8% vairāk nekā 2010.gadā.
2010.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 202,48 miljoni latu, bet 2011.gadā – 259,38 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri