Kopš februāra sākuma apdrošināšanas sabiedrība “BTA Insurance Company” SE (BTA) jau saņēmusi 30 atlīdzību pieteikumus par transportlīdzekļu bojājumiem, kas radušies, iebraucot uz braucamās daļas esošās bedrēs.
Apdrošināšanas kompānijas eksperti atzīst, ka parasti šādu pieteikumu daudzumu uzņēmums saņem aptuveni trīs mēnešu laikā. Februārī vidēji tiek pieteikti divi gadījumi dienā, turklāt lielākais atlīdzību pieteicēju skaits ir Rīgā, Liepājā un Daugavpilī.
Lai gan ziema vēl nav beigusies, saņemto pieteikumu skaits ir daudz lielāks, salīdzinot ar vidējiem ziemas rādītājiem iepriekšējos gados. Kompānijas speciālisti prognozē, ka, ņemot vērā ātrumu, ar kādu rodas jaunas bedres uz ielām, pieteikumu skaits šoziem turpinās pieaugt.
BTA ir aprēķinājis, ka pieaug arī vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs gadījumos, kad automašīna cietusi, iebraucot bedrē. Ja vēl 2011.gadā vidēji par vienu šāda veida negadījumu atlīdzībā tika izmaksāti aptuveni 160 lati, tad 2012.gadā šī summa pieaugusi par 25%, kas ir vidēji 200 lati par vienu negadījumu. Ja ceļi netiks laboti un atkala turpināsies, šogad pieaugs vidējās atlīdzības apmērs, jo bedru radītie bojājumi kļūs smagāki.
Pērn par bedru radītiem zaudējumiem BTA saviem klientiem atlīdzībās izmaksāja 75 000 latu. No tiem 30 000 latu izmaksāti klientiem, kuri bija iegādājušiem BTA pakalpojumu “Kasko bedres” – īpašu polisi, kas sedz zaudējumus, ja auto ir ticis bojāts, iebraucot uz ceļa braucamās daļas esošā bedrē vai atvērtā kanalizācijas lūkā. Ja šādas polises nav, īpašniekam zaudējumi ir jāsedz no saviem līdzekļiem, bet pēc tam viņam ir visas tiesības vērsties pret ceļu uzturētāju, lai atgūtu naudu. Tomēr šādu gadījumu esot ļoti maz, norāda kompānijā.
Kā ziņots, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) atzīst, ka situācija Rīgas ielās nav “spīdoša” un martā un aprīlī braucējus sagaida līdzīgi apstākļi kā janvārī, tomēr kopumā ielu seguma stāvoklis pilsētā esot apmierinošs.
Situācija galvaspilsētā nav ārkārtēja – bedres veidojas katru pavasari – un, tāpat kā katru gadu, tās tiks remontētas, aģentūrai LETA uzsvēra Ušakovs. Ja būs nepieciešams, bedru lāpīšanai piešķirs arī papildu finansējumu, taču par to vēl pāragri spriest, jo vēl nav zināms, cik izmaksās satiksmes pārvada pār Kārļa Ulmaņa gatvi remonts – tie varētu būt 4 līdz 4,4 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri