Līdz ar pavasari ceļinieki sāk vienu no ikgadējiem darbiem – asfalta ceļu bedrīšu lāpīšanu.
Šopavasar autovadītāji par bedrēm uz ceļiem īpaši nesūdzas. Arī VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” filiāles “Vidzemes ceļi” Cēsu ceļu rajona izpilddirektors Oskars Simsons atzīst, ka to šopavasar ir mazāk. “Arī bīstamo bedru, kuras steidzām likvidēt ar auksto asfaltbetonu, bija mazāk. Ziemā nebija atkušņu, pavasarī lielu lietu, arī tas ietekmēja,” viņš stāsta un piebilst, ka ceļinieki labi apguvuši, kā bedres likvidēt ar bitumena emulsiju un dolomīta šķembām. Šī tehnoloģija ir attaisnojusies. To atzīst arī 1.ceļu iecirkņa darbinieks Normunds Kašs. Savukārt Andris Bērziņš piebilst: “Katru gadu remontējam bedrītes, to kļūst mazāk. Vien dažviet ceļi plaisās kā zirnekļa tīkli. Agrāk, kad bedres pildījām ar asfaltu, nākamajā pavasarī atkal bija bedre.”
Bedrīšu remontā strādā četras brigādes. Uz A klases ceļiem darbi jāpabeidz līdz 1.jūnijam. Ceļiniekiem jāpārstaigā 140 kilometri.
Līdz maijam ceļinieki steidza tīrīt ceļmalas. Uz Daibes poligonu aizvestas 12 tonnas atkritumu. “Tas nav viss, kas no rudens sakrājies. Arī ziemā, kad nebija sniega, lasījām. Agrākos gados šajā darbā mūs vairāk atbalstīja vietējās pašvaldības. Šopavasar laba sadarbība bija ar Nītaures, Raiskuma un Amatas pašvaldību. Esam ļoti pateicīgi tām firmām, kuras, sakopjot savu piekļauto teritoriju, parūpējas arī par ceļmalām,” “Druvai” stāsta Oskars Simsons. Lasot atkritumus, maisus ceļmalās savākt vajadzējis uzreiz. Ja atstāja, nākamajā dienā jau kāds bija savu maisiņu pielicis klāt. “Kamēr tāda būs cilvēku sadzīves kultūra, runāt par konteineriem ceļmalās nevaram,” domās dalās Oskars Simsons.
Komentāri