Piektdiena, 5. decembris
Vārda dienas: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Prasme pastāstīt

Sallija Benfelde
10:33
07.09.2024
76
Sallija Benfelde

Kopš brīža, kad Latvijas sabiedrība uzzināja par plānu pārdot stratēģiskam investoram nacionālo lidsabiedrību “air Baltic”, nerimst publiskas diskusijas un izskan visdažādākie apgalvojumi.

Kādēļ valsts sev atstās vien ceturto daļu kompānijas akciju? Vai tas, ka lidsabiedrību pārdod, ir sekas tam, ka tā tikusi nepareizi vadīta un savulaik pieņemti nepareizi lēmumi? Vai varbūt finanšu problēmas ir izveidojušās tādēļ, ka neviens taču nevarēja paredzēt “Covid-19″ pandēmiju un Krievijas pilna mēroga iebrukumu Ukrainā? Izskan arī atgādinājumi, ka “airBaltic” katru gadu nodokļos samaksā miljonus un ka tā dod darbu Latvijas iedzīvotājiem. Un ne reizi vien arī tiek uzsvērts, ka valsts zaudēs kompānijā ieguldīto aptuveni pusmiljardu. Tāpat atgādināts, ka Eiropas Savienība (ES) neatbalsta valsts dotētu biznesu. Ar vārdu sakot, viedokļu un apgalvojumu ir tik daudz, ka brīžam neko vairs nevar saprast.

Manuprāt, ir vajadzīga ekonomista vai finansista izglītība un arī prakse, lai saprastu, vai aviokompāniju vajag pārdot un kādi apstākļi (vai kuri cilvēki) ir vainojami situācijā, ka ir bažas, ka bankrots vairs nav aiz kalniem. Pēc ne vienas vien sarunas un diskusijas par šo jautājumu noklausīšanās jāteic, ka lielākajai daļai iedzīvotāju atliek vai nu uzticēties, vai neuzticēties lēmumam par “air Baltic” pārdošanu. Jo nav ne zināšanu, ne pieredzes tādos jautājumos. Ne reizi vien jau esmu rakstījusi, ka pēc piecdesmit okupācijas gadiem ļoti daudzi, pat neapzināti, uzskata valsti par ienaidnieku. Tādēļ, iespējams, aptauja liecinātu, ka sabiedrība “air Baltic” pārdošanu uzskatītu par nodevību – it sevišķi tādēļ, ka tiktu zaudēts nacionālās aviosabiedrības nosaukums.

Nupat Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs publiski pateicis, ka satiksmes ministra Kaspara Briškena komunikācija ir absolūti izgāzusies. Savukārt Ministru prezidente Evika Siliņa vērtēs ministra atbilstību amatam, vadoties no tā, kā viņš tiks galā ar komunikāciju par nacionālo aviokompāniju “airBaltic” un dzelz­ceļa projektu “Rail Baltica”.

Ministrs amatā ir kopš pagājušā gada 15. septembra, un, manuprāt, uzvelt viņam atbildību par visām “airBaltica” un “Rail Baltica” problēmām nevar. Pro­tams, Kasparam Briškenam kā ministram ir jāatrod risinājums kompāniju problēmām. Tiesa gan, jāatceras arī, ka lēmumu par aviosabiedrības pārdošanu nevar pieņemt un nepieņems viens ministrs, tāpat kā par finanšu ieguldījumiem “Rail Baltica”. Tomēr par komunikāciju ministrs ir atbildīgs – proti, viņa ziņā ir izvēlēties padomniekus preses un komunikāciju jautājumos jeb, citiem vārdiem sakot, ministra sabiedrisko attiecību speciālistu izvēle ir ministra ziņā.
Atrast labu sabiedrisko attiecību speciālistu Latvijā nav vienkārši. Pat ja ir iegūts bakalaura un maģistra grāds komunikācijā, ir vajadzīga arī pieredze. Izstāstīt sarežģītus jautājumus vienkārši – tā, lai saprot visi un lai skaidrojumos neiezagtos aplamības – ir grūti. Nepietiek ar to vien, ka runātājs pats saprot būtību, tā jāsaprot arī klausītājam. No pieredzes zinu, ka ir lietas, kuras, piemēram, zinātnē, ir ļoti grūti vienkārši paskaidrot. Protams, par ministra atbilstību amatam lems premjere, un domāju, ka mums, iedzīvotājiem, nevajadzētu tagad rīkot “karagājienu” pret ministru Briš­kenu, pieņemot, ka pie visa vainīgs viens cilvēks.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Tas vēl nav noskaidrots

19:59
04.12.2025
13

Līdz ar filmas “Tīklā. TTT leģendas dzimšana”, kam veltītas tikai pozitīvas atsauksmes, sabiedrība pievērsusi lielāku uzmanību Latvijas basketbola vēsturei un tās veidotājiem. Tā pēdējās nedēļās interneta portālos un preses izdevumos bieži lasāmas intervijas ar vienu no Latvijas basketbola leģendām Skaidrīti Smildziņu-Budovsku. Viņa ir viena no pirmās TTT komandas meitenēm, kas vēl ir mūsu vidū. 82 […]

Vai mākslīgais intelekts nogalinās medijus?

19:58
03.12.2025
19

Kad radās un plašu popularitāti iemantoja televizori un dažādas televīzijas pārraides, ātrs gals tika paredzēts radio, jo kāda gan jēga kaut ko tikai klausīties, ja var reizē arī skatīties. Tomēr radio dzīvo vēl šodien un nebūt nešķiet, ka būtu uz miršanu. Kad parādījās datortehnoloģijas un vēl jo vairāk plašās interneta iespējas, ātru galu paredzēja abiem […]

Ar iepirkumu sarakstiņu rokās

09:50
02.12.2025
30

“Lai palīdzētu iepirkties lētāk, decembrī Centrālā statistikas pārvalde sāks ievākt lielveikalu ķēdēs pārdoto pamata pārtikas produktu cenas. Kur tās varēs atrast,” vēsta žurnāls “Ir” publikācijā “Kur lētāki brokoļi”.Rakstā paskaidrots: “Iepērkoties pārdomāti, nevis impulsīvi, mēs varam apturēt pārtikas cenu pieaugumu, uzskata rīdzinieks Arturs Zikovs. Viņš ir programmētājs, tomēr ar naudu nemētājas. Lai ekonomētu, agrāk bieži pārskatīja […]

Nerimstošais Kijiv-gurums

09:50
01.12.2025
22

Notikumi virzās pa apli, un šobrīd manī kaut kur pazudusi ticība kaut kad tikt no tā ārā. Teju ik dienu sev nākas atkārtot – kaut kad tās kara šausmas beigsies. Lai gan vairs nesaprotu, kā tieši tas var beigties, ja pat sākuma punktu sen vairs nemāku noteikt. Mums ģeogrāfiski vistuvākais karš visvienkāršākajā, acīmredzamākajā un ļoti, […]

Ieraudzīt un novērst vardarbību

09:48
01.12.2025
20

Šogad centram “Marta”, Latvijas sieviešu tiesību aizstāvības organizācijai, aprit 25 gadi. Centrs sniedz profesionālu rehabilitāciju vardarbībā un cilvēku tirdzniecībā cietušām pieaugušām personām. Pērn palīdzību saņēma 790 cilvēki Latvijā. Viena no būtiskākajām pārmaiņām, ko centram ar neatlaidīgu darbu izdevies panākt, ir plašākas sabiedrības izpratne, ka vardarbība ģimenē nav pieņemama. 25. novembris ir Starp­tautiskā diena vardarbības pret […]

Vai spēsim mainīt demogrāfijas līkni

10:22
26.11.2025
36
1

Novembris Latvijai ir nozīmīgs mēnesis, kad īpaši domājam par mūsu valsti – tās pagātni, pārbaudījumiem, iespējamo nākotni. Par Latviju es domāju arī, piedaloties divu iestāžu atklāšanā. Jaunpiebalgā bijušajā skolas ēkā durvis vēra senioru nams “Piebalga”, savukārt Cēsīs, Dārtas ielā, svinīgi tika atklāta atjaunotā Cēsu Bērzaines pamatskolas pirms­skolas “Dārtiņa” ēka. Divas celtnes, kas ļoti gaidīja atdzimšanu: […]

Tautas balss

Veidenbauma prēmijas tradīcija izgaist

09:49
01.12.2025
28
G.Z. raksta:

“Uz Cēsīm nebraucu, uzskatu, ka Liepā dibinātās prēmijas tradīcija ir mirusi, to apliecina arī tas, ka prēmiju saņēmušie vairs uz pasākumu neierodas (tā bija arī iepriekšējo reizi). Iespējams, mūsdienu organizatori neprot pildīt savu misiju. Protams, laiki mainās, varbūt arī tradīcijām jāmainās, bet ir jāpaskaidro un jāpastāsta tautai, ka tiek radīts kas jauns,” atsaucoties uz “Druvas” […]

Ielas daļa joprojām tumsā

08:29
24.11.2025
42
1
Iedzīvotāja raksta:

“Cēsīs, Lenču ielā, garš posms joprojām tumšajā diennakts laikā nav apgaismots. Ja jau tur nav iespējams pievadīt elektrību, varbūt pašvaldība var izvietot gaismekļus, kas izmanto saules enerģiju. Privā­tajās teritorijās tādi mēdz būt. Ielu laternas, protams, tie neaizvietos, tomēr būs daudz patīkamāka sajūtu gan gājējiem, gan braucējiem,” ieteica Lenču ielas apkaimes iedzīvotāja.

Ja nav savas automašīnas

08:29
24.11.2025
31
Līgatnes iedzīvotāja raksta:

“Ja nav sava transporta, mums, līgatniešiem, nav iespējas aizbraukt uz koncertu vai izrādi Cēsīs. Pēdējais autobuss uz mūsu pusi nāk astoņos vakarā, bet arī ar to var aizbraukt tikai līdz Augšlīgatnei, ne pilsētai. Tātad var teikt, ka kultūras pasākumi pilsētā mums nav pieejami. Kā to varētu mainīt?” jautāja Līgatnes iedzīvotāja.

Veidenbauma prēmijai jāatgriežas Liepā

08:27
23.11.2025
35
Literatūras cienītāja raksta:

“Izlasīju “Druvā”, ka Eduarda Veidenbauma prēmiju šogad pasniegs Cēsīs, ne Liepā, kā tas bijis tradicionāli. Uzskatu, ka tas nav pareizi. Tieši tas, ka pagodinājuma pasniegšanas ceremonija gandrīz 60 gadu notiek dzejnieka dzimtajā pagastā Liepā, ir īpašā pievienotā vērtība. Tā ir kā visu Veidenbauma novadnieku novērtējums literātam, Veidenbauma prēmijas saņēmējam. Cēsīs un Cēsu Izstāžu namā notiek […]

Atbildība arī gājējam

08:26
22.11.2025
29
Cēsniece V. raksta:

“Agrāk bērniem skolā mācīja satiksmes noteikumus. Atceros, ka teica: “Pirms šķērsojiet brauktuvi, vispirms paskatieties pa kreisi, pēc tam pa labi, vai nebrauc kāda automašīna. Tikai pēc tām ejiet pāri ielai.” Un tas attiecas ne tikai uz vietām, kur nav gājēju pārejas, bet arī tur, kur tās ir. Taču tagad bērni un jaunieši vispār neskatās, vai […]

Sludinājumi