![Cela Remonts Fotomarta 5 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2018/09/cela-remonts_fotomarta-5-1-scaled.jpg)
Uz Vidzemes šosejas no Rīdzenes līdz gandrīz Bērzkrogam rit intensīvi šosejas atjaunošanas darbi. Ceļa malās tiek zāģēti koki, lauzti celmi, veikta seguma reciklēšana. Autobraucējiem jārēķinās ar trim luksoforu posmiem un vismaz 20 papildu minūtēm ceļā.
Atklātajā konkursā par būvdarbu veikšanu uzvarēja AS “Trev–2 Grupp” no Igaunijas. Ceļu būvnieki apņēmušies darbus padarīt par 10,5 miljoniem eiro (ar PVN). Vidzemes šosejas posma Rīdzene – Bērzkrogs rekonstrukciju plānots pabeigt 2019.gada rudenī.
“Katru dienu no Rīdzenes 400 metrus eju pa šoseju. Kad brauc lielās fūres, paeju malā. Ja risēs ūdens, tad jāuzmanās. Cik šis ceļš nav lāpīts! Rīdzenē dzīvoju 26 gadus, te šosejai nekāds remonts nav bijis. Ceļš uz Vecpiebalgu bija vēl sliktāks, kāds ir tagad, tikai jāpriecājas. Bet šis ir starptautisks ceļš. Satiksme ir ļoti intensīva, un tā liekas, ka mašīnu ir aizvien vairāk,” pastāsta rīdzeniece Agita Krimberga un atzīst, ka katru dienu redz, kā darbi sokas. “Strādā ļoti cītīgi. Pēcpusdienā viss pa vecam, nākamajā rītā jau asfalta kārta ceļa pusei noņemta. Arī laiks atbalsta ceļiniekus,” pārdomās dalās Agita un piebilst, ka piektdienās gan izveidojoties gara mašīnu rinda. “Braucu ar autobusu, bija jāpastāv pie luksoforiem, un pasažieri kļuva nemierīgi. Jāsamierinās, būs taču labāk, tikai jāpagaida. Prieks, ka būs labs ceļš,” saka Agita un vēl pastāsta, ka bijusi pārsteigta, cik liela ir caurteka pie Kaķukroga un kāds tur tiek ieguldīts darbs.
Posmā Rīdzene – Bērzkrogs vairāk nekā septiņu kilometru garumā tiks pārbūvēta ceļa sega, nomainītas vecās un izbūvētas jaunas caurtekas, no tām četras lielizmēra.
Vērienīgi darbi turpinās uz Vidzemes šosejas pie Vaives pagastmājas. Tur tiek pārbūvēta caurteka. Luksofors braucējus aizkavē tikai minūtes trīs.
Ceļa posma atjaunošana notiek ne tikai uz Vidzemes šosejas. Jaunpiebaldzēni sagaidījuši, ka tiek turpināta ceļa Jaunpiebalga – Saliņkrogs posma no 21,2. – 49,2. kilometram pārbūve. CBF “Binders” veic seguma atjaunošanu, ierīko caurtekas. Patlaban autobraucējiem jārēķinās, ka būvobjektu var šķērsot 25 minūtēs.
Uz mūsu novadu ceļiem tik daudzi tilti vienā gadā nudien nav atjaunoti. Jaunpiebalgā tiek atjaunots tilts pār Gauju uz ceļa Jaunpiebalga – Jēci. Tilts ir slēgts, tikai gājējiem ierīkots pagaidu tilts. Ar mašīnām jābrauc apkārt pa ceļiem Jaunpiebalga – Saliņkrogs, Drusti – Jaunpiebalga vai Ķeņģi – Jaunpiebalga. Raunā, Tanīsa kalna pakājē, tiek atjaunots tilts pār Raunu. Braucējiem darbi uz ceļa īpašas neērtības nesagādā, jo uzcelts pagaidu tilts. Vēl pār Raunas upi tiek pārbūvēts tilts uz ceļa Lodes stacija – Jaunrauna – Veselava. Satiksme pār tiltu ir slēgta. Jāmeklē apkārtceļi.
Tie ir lielākie darbi uz lielākajiem valsts ceļiem, vēl daudzviet tiek atjaunots asfalta segums, pastiprināta brauktuve grants ceļiem. Arī pašvaldības pārbūvē, remontē savus ceļus. Protams, ne tik ātri, kā gribētos, bet ceļi un tilti Latvijā kļūst drošāki.
Komentāri