![Rozenb Fotomarta 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2019/03/rozenb_fotomarta-1-scaled.jpg)
Lidsabiedrības “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Martins Gauss apmeklēja Cēsis, lai apsveiktu iedzīvotājus un novada domes priekšsēdētāju Jāni Rozenbergu ar iekļūšanu Latvijas mīlētāko pilsētu topā.
Aizvadītajā gadā lidsabiedrība “airBaltic” iegādājās 14 jaunas lidmašīnas un solīja popularizēt Latvijas vārdu pasaulē, dodot 14 jaunajām “Airbus” A220-300 lidmašīnām Latvijas pilsētu nosaukumus. Balsošanas noteikumi bija vienkārši: kuras pilsētas iedzīvotāji vairāk nobalsos, tās vārds atradīsies uz lidmašīnas priekšējām durvīm. Kampaņā ar 9 183 balsīm uzvarēja Cēsis, sekoja Alūksne, Valmiera, Kuldīga un Smiltene.
M. Gauss stāsta, ka, iegādājoties lidmašīnas, uzņēmuma vadība domājusi, kā tās padarīt interesantas, vizuāli saistošākas. Esot bijusi ideja zīmēt populāru cilvēku portretus, taču tad kāds nācis klajā ar ideju dot tām pilsētu nosaukumus, šī doma tūlīt guvusi kolēģu atzinību, tomēr tik liela sabiedrības atsaucība esot bijusi pārsteidzoša.
Lidsabiedrības “airBaltic” prezidents vakar, viesojoties Cēsīs, pašvaldības vadītājam pasniedza apliecinājuma rakstu un “airBaltic” lidmašīnas modeli, kurā uz durtiņām uzraksts “Cēsis”. “Šajā mirklī, kamēr mēs te stāvām, Cēsu lidmašīna ir ceļā no Abudabi uz Rīgu, visi, kas ar to ceļo, redz pilsētas nosaukumu. Tāpat lidmašīnā ir žurnāls, kurā iekļauta neliela informācija par katru no pilsētām. Nākotnē esam ieplānojuši, ka ik mēnesi katrai pilsētai reklāmas izdevumā būs atvēlēta visa lapa, tātad simtiem tūkstoši pasažieru katru mēnesi uzzinās par kādu no 14 pilsētām, arī Cēsīm. Jau tagad redzam, ka sociālā kampaņa bija ļoti veiksmīga, cilvēki fotografējas pie lidmašīnām, attēlus ievieto sociālajos tīklos.”
M. Gauss jau vairāk nekā septiņus gadus dzīvo Rīgā, viņš atzīst, ka nekad nav devies ārpus galvaspilsētas, taču viņam ļoti patīk vēsture. Šī esot iespēja aizbraukt no Rīgas un paskatīties klātienē, kādas ir pilsētas – kampaņas uzvarētājas. Ieraugot Cēsis, lidsabiedrības prezidents tikai guva apstiprinājumu tam, ko par pilsētu bija dzirdējis. Tomēr arī viņš uzdeva jautājumu, kā Cēsis to paveica, būdamas samērā maza pilsēta.
Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs uzskata, ka šajā akcijā cēsnieki demonstrēja savu patriotismu. Jau pirmajās dienās cēsnieki izvirzījušies vadībā, pārējā laikā atlicis tikai noturēt pozīciju. Viņaprāt, tas ir visu cēsnieku – tuvu, tālu – un Cēsu draugu nopelns. “Šī sociālā kampaņa – nosaukt lidmašīnas pilsētu vārdos – ir interesants eksperiments, kas parādīja patriotismu pilsētās. Ik pa laikam sociālajos medijos pavīdēja uzmundrinājumi, ka cēsniekiem uz papēžiem min pilsēta Nr.2, tāpēc jāsaņemas. Man pašam tajās divās nedēļās katrs rīts sākās ar balsojumu,” saka J. Rozenbergs, piebilstot, ka ik pa brīdim pavīdējušas bažas, kā būs, ja Latvijas lielās pilsētas, Liepāja, Daugavpils un citas, realizēs savu potenciālu, taču tā nenotika. Cēsis noturējās pirmajā vietā.
Pašvaldības vadītājs atzīst, ka tagad, ja kaut kur lido, vienmēr paskatās, kuras pilsētas vārds rotā lidmašīnu. Viņaprāt, Cēsu nosaukums uz lidmašīnas priekšējām durvīm veic reprezentatīvu nozīmi un varbūt rosinās citu valstu pilsoņus apmeklēt tieši šo pilsētu.
Daudz lielāka reklāma un joks sanācis ar Ogres vārdu, jo angliski vārds “ogre” nozīmē “milzis – cilvēkēdājs”, taču M. Gauss saka, ka pasažieriem tas tikai dod papildu stimulu nofotografēties un līdz šim arī atsauksmes par Ogri bijušas tikai pozitīvas.
Lidsabiedrības prezidents pastāstīja, ka Cēsīs ieradies iepriekšējā dienā un apmeties villā “Santa”, kā arī devies nelielā vakarīgā ekskursijā pa vecpilsētu, un viņš ir pārliecināts, ka šajā skaistajā pilsētā atgriezīsies. Lai gan J. Rozenbergs minēja, ka netālu no Cēsīm ir arī lidlauks, par ko godātais viesis bija pārsteigts, abi jokodamies sprieda, ka boingam vietējais skrejceļš gan varētu būt nedaudz par īsu, taču – ko var zināt!
Komentāri