Ingars Rudzītis, sabiedrisko attiecību speciālists
Notiekošais ar viltus meteorītu un tā bedri visvairāk atgādina MTV šovu “Punk’d”, kurā dažādi popkultūras pārstāvji, pašiem to nezinot, tika pakļauti praktiskai izjokošanai. Šova jēga tāda, ka joka upuris notiekošo uzskata par reāli notiekošu līdz brīdim, kad sakāpināto situāciju var atrisināt tikai atklājot, ka tas bija joks. Tele2 pašlaik ir pret sevi sacēlis valsts iestādes un lielu daļu žurnālistu. Piemēram, “Lietišķās Dienas” Marta Rībele pēdējā laikā nebūt nav pozitīvi noskaņota pret Tele2, lai arī iepriekš “Lietišķā Diena” par Tele2 ir rakstījusi visnotaļ pozitīvi. Arī blogos atrodami krasi negatīvi vērtējumi. Šlesera kampaņu radītāja Stendzenieka šodienas atklātās vēstules arguments “turiet muti, jo paši neesiet nekādi svētie”, jau rada tikai skumjas. Atmetot tādas lietas, kā pārlieku sabiedrības mānīšanu, mediju vieglprātīgu aizraušanos ar sensāciju nepārbaudot visus faktus, un policijas maldināšanu, izskatās, ka Tele2 aizraujoties ar interesantu publicitātes radīšanas pasākumu nav īsti padomājuši par to, kā uz to visu reaģēs sabiedrība. Jautri plānojot A ir aizmirsts par B. Vienas dienas laikā iedragāta uzticība un pozitīvā attieksme, ko uzņēmums tik rūpīgi un ilgstoši būvēja. Varbūt Iekšlietu ministrijas atteikšanās no Tele2 pakalpojumiem nav tas sāpīgākais zaudējums, taču nenoliedzams ir fakts, ka visi žurnālisti turpmāk ar neuzticību uztvers gandrīz visu Tele2 sniegto informāciju. Tele2 arī pašlaik pieļāvis kļūdu, nevis atvainojoties visiem piemuļķotajiem un pieviltajiem, bet pasakot, ka tas bija joks un visi zaudējumi tiks atlīdzināti. Nu nevar visu nopirkt, nevar. Pirms kāda laika lasīju, ka faktiski vairs neatrodamies informācijas laikmetā, bet uzmanības piesaistīšanas laikmetā. Jo informācijas ir tik daudz, ka tās pārpilnībā jācenšas izcelties. Attiecīgi, vairojas gan veiksmīgi, gan neveiksmīgi mediju uzmanības piesaistīšanas projekti. Tele2 meteorīts laikam paliks tajā pašā kategorijā, kā gaisa balonā iesprostotais zēns, kura lidojumam pāris dienas sekoja pasaules mediji. Vienlaikus, vienmēr būšu pārliecināts, ka labs “publicity stunt” var būt lieliska PR kampaņas sastāvdaļa, un labi īstenots “publicity stunt” ir brīnišķīga lieta. LETA nozare
Komentāri