![Pnb Banka Indarsfoto 2 1](https://edruva.lv/wp-content/uploads/2019/08/pnb_banka_indarsfoto-2-1.jpg)
Pirmdien Cēsīs “Druva” novēroja, ka ik pa laikam Cēsīs, Lapsu ielā, pie “PNB Bankas” aizvērtā lodziņa pienāk ļaudis un jūtas izbrīnīti, ka banka klientus neapkalpo.
Sarunā ar 88 gadus vecu kundzi “Druva” pārliecinājās, ka viņa ir viena no tiem vecākās paaudzes cēsniekiem, kura vēl nebija zinājusi par bankas slēgšanu. “Man nav televizora,” saka pensionāre, uzzinot, ka velti nākusi pēc naudiņas. Atspiedusies uz somas, kuru uz ritenīšiem bija vilkusi līdzi, jo rokas neklausa, lai kaut ko nestu, vecā sieva klausās, ko pie bankas aizvērtā lodziņa runā citi pensionāri. Kļūst skaidrs tikai tas, ka ne šodien, ne rīt un parīt pie pensijas “PNB Banka” klienti netiks. “Neko darīt,” jauno situāciju cenšas aptvert vecā sieviete. Redzams, ka ceļa gabals no Piebalgas ielas līdz veikala ēkai, kur iekārtots “PNB Bankas” punkts, viņai sagādājis grūtības. Priekšā gaidāmas jaunas pārmaiņas.
Pieņemti lēmumi par kārtību, kādā turpmāk apkalpos aizvērtās kredītiestādes “PNB Banka” noguldītājus. Pati banka ir slēgta, bet ar 22. augustu tās klienti sāks saņemt garantēto atlīdzību. Izmaksas uzdots veikt akciju sabiedrībai “Citadeles banka”. Ņemot vērā, ka ievērojama daļa no aizvērtās “PNB Bankas” klientiem bija pensiju un pabalstu saņēmēji, banka “Citadele” sākusi sadarbību ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru. Pēc iespējas ātrāk bankai jāatrisina, kā izsniegs ikmēneša pensiju vai pabalstus cilvēkiem, kuriem piespiedu kārtā jāmaina banka.
“PNB Bankas” filiāles Latvijā izvietotas lielākajās pilsētās. Vidzemē tās bija četrās – Valmierā, Madonā, Ogrē un Cēsīs, Lapsu ielā 23, kur darbojas tirdzniecības centrs un pieejami dažādi citi pakalpojumi.
Tikko kā nedēļas nogalē tapa zināms par bankas slēgšanu, Cēsu novada pašvaldības aģentūra “Sociālais dienests” izveidoja krīzes telefonu. Darbinieki nedēļas nogalē bija gatavi runāt ar katru, kurš nonācis grūtā situācijā, jo nav pieejami bankā noglabātie līdzekļi. Sociālā dienesta vadītāja Iveta Sietiņsone pirmdien stāstīja, ka brīvdienās neviens zvans pa krīzes telefonu netika saņemts. Iespējams, Sociālā dienesta klienti tūlīt pēc bankas aizvēršanas vēl nebija nonākuši tādās grūtībās, kas akūti risināmas. Krīzes telefons Sociālajā dienestā Cēsīs darbosies vēl pāris dienas.
Latvijā noguldījumu garantiju sistēma paredz, ka pēc bankas aizvēršanas noguldītājiem jāizmaksā visa noguldījuma summa, ja tā bijusi ne lielāka par simts tūkstošiem eiro. Tātad katru mazāku summu, kas glabājusies nu jau slēgtajā bankā, noguldītāji saņems. Sabiedrībai darīts zināms, ka 99,2 procenti no “PNB Banka” klientiem saņems pilnīgi visu noguldījumu. Tas ir garantēts. Likums noteic, ka garantētajai atlīdzībai cilvēkiem jābūt pieejamai jau ar astoto darbdienu.
Banka “Citadele” šobrīd aktīvi sagatavojas, lai varētu sākt garantēto atlīdzību izmaksu tiem klientiem, kuru uzkrājumi bija “PNB Bankā”. Nav pat nepieciešams doties uz “Citadeli”, lai pieteiktos garantētās summas saņemšanai. “PNB Bankas” klientu uzkrājumi automātiski nonākuši bankā “Citadele”. Klienti uzrādīs pasi vai ID karti, un banka “Citadele” katram atvērs kontu. Klienta uzkrājums nonāks tieši tāds, kāds bijis pirms “PNB Bankas” slēgšanas. Norēķinu kartes skaidras naudas izņemšanai bankas “Citadele” klientiem būs jāpagatavo divu dienu laikā.
Banka “Citadele” līdzīgu citas bankas klientu apkalpošanu jau pieredzēja, kad pie tās vērsās aizslēgtās “Latvijas Krājbankas” klienti.
Komentāri