Ekonomikas ministrija un tūrisma attīstības valsts aģentūra izvērtējusi un Latvijas tūrisma forumā apbalvoja veiksmīgākos jaunos tūrisma uzņēmējus un nosauca labākos 2006. gada tūrisma uzņēmumus.
Nominācijā par labāko piedāvājumu starpsezonas laikā – Ekonomikas ministrijas balvu saņēma SIA aktīvā tūrisma centrs “Eži”. Uzņēmums tūristu grupām rudenī un ziemā piedāvā tematiskas programmas “Lāpu gājiens” un “Laupītāju nakts piedzīvojumi”, kuru rīkošanu neietekmē gada tumšais laiks un laika apstākļi. Aktīvās atpūtas cienītāji trīs līdz piecas stundas pavada mežā tumsas apstākļos, iejūtoties laupītāju lomās un, vadoties pēc kartes, veic veiksmes rituālus, vai arī dodas pārgājienā, iejūtoties seno latviešu dzīves stilā, kad par gaismas avotu izmantoja lāpas. Pārgājiens noslēdzas ar pirts apmeklējumu un cienāšanos ar senlatviešu ēdieniem.
Konkursā “Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts” Tūrisma attīstības valsts aģentūras žūrijas un arī apmeklētāju ievērību guvusi Minhauzena dabas taka Limbažu rajona Duntes mežos, kur izveidota piecus kilometrus gara pastaigu taka.
Gada cilvēku tūrisma profesionāļu vidū aktīvās sezonas beigās nosaka Eiropas reģionālais tūrisma institūts. Šajā konkursā nominācijā par gada cilvēku naktsmītņu biznesā apbalvota Margarita Platace no Kollona Hotels Group. Šajā uzņēmumā vairāk nekā gadu ietilpst arī Cēsu viesnīca.
Ekonomikas ministrs Jurijs Strods, uzrunājot foruma dalībniekus – tūrisma nozares profesionāļus, valsts sektora un sabiedrisko organizāciju pārstāvjus, uzsvēra, ka valstij svarīgi nodrošināt tūrisma nozares pieaugumu par 10 – 15 procentiem gadā un palielināt ne tikai Latvijas un Eiropas tūrisma tirgus daļu, bet sadarbībā ar pārējām Baltijas valstīm apgūt tālos tūrisma tirgus, aicinot ceļotājus uz Baltiju. Ministrs analizēja, ka, neskatoties uz straujo attīstību, Latvijā tūrisma bilance joprojām ir negatīva – Latvijas iedzīvotāji ārzemēs tērē daudz vairāk, nekā iebraucēji pie mums. Viens no uzdevumiem, kas jārisina nozarei – Latvijas kā darījumu tūrisma centra veidošana.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš apgalvoja, ka ceļotāji Latviju arvien vairāk izvēlas, par to izlasot savu valstu masu medijos, taču no tūrisma jomā strādājošajiem lielā mērā būs atkarīgs, kā ārzemju presē tiks novērtēta cenu un kvalitātes atbilstība.”
“No daudzajām tēmām, ko dzirdējām forumā, man visvairāk patika stāstījums par lidostas “Rīga” attīstību un lidostas lomu Latvijas tūrismā, kā arī Latvijas tūrisma tēla popularizēšanas iespējas, ko piedāvāja sabiedrisko attiecību speciālists Ēriks Stendzenieks, ” sacīja Mārtiņš Malcenieks, uzņēmuma “Eži” pārstāvis.
Komentāri