Neparasti siltā un lietainā ziema ietekmējusi arī otrās šķiras autoceļu kvalitāti.
Redakcijā pēdējā mēneša laikā esam saņēmuši ne mazums telefona zvanu no rajona iedzīvotājiem, kuri sūdzas par ceļu slikto stāvokli rajonā.
Kā zināms, VAS “Latvijas valsts ceļi” pagājušajā nedēļā nelabvēlīgo meteoroloģisko apstākļu dēļ līdz laikam, kad iestāsies sals, rajonā noteica autotransporta svara ierobežojumu līdz 7 tonnām visiem valsts autoceļiem ar grants segumu. Taču tas daudz nav līdzējis. Automašīnu vadītāji nobažījušies par bedrainajiem un daudzviet neizbraucamajiem ceļa posmiem, baidoties arī par savu spēkratu izturību.
Arī a/s “CATA” izpilddirektors Andris Malkavs atzina, ka otrās šķiras autoceļi ir katastrofālā stāvoklī un pēdējo mēnešu laikā autobusu remontdarbu skaits ir palielinājies.
“Komentēt šo situāciju ir grūti, bet atzīstu, ka autoceļu stāvoklis mūs skar tiešā veidā. Protams, vairums cilvēku saprot, ka viss ir ūdenī un šādos laika apstākļos ceļus neviens negreiderē. Protams, rajona padomei mēs varētu rakstīt vēstuli, sakot, ka ceļi netiek uzturēti kārtībā, un mēs atsakāmies braukt pa kādu no lauku maršrutiem. Tādas tiesības mums ir, bet vai tas līdzēs? Domāju, ka lielāka atbildība jāuzņemas ceļu apsaimniekotājiem. Nemaz tālu nav jāmeklē. Autobusu šoferi kā paraugu min netālo Saulrīti – Krīvi ceļa posmu,” atzīst A.Malkavs un piebilst, ka daudzviet arī pagastu ceļi netiek pienācīgi uzturēti kārtībā, kā piemēru minot Raiskuma pagasta autoceļus.
Kā atzina a/s “CATA” izpilddirektors, neizbraucamo ceļu dēļ nereti kavējas arī autobusi un pasažieriem jābūt saprotošiem.
“Laika apstākļi ir tādi, kādi tie ir. Taču domāju, ka ceļinieki vairāk varēja rūpēties par ceļu kvalitāti un savu aroda godu, izmantojot katru iespēju, lai nogreiderētu ceļus kaut vai svētdienas rītā,” tā A.Malkavs.
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” filiāles “Vidzemes ceļi” Cēsu ceļu rajona direktors Vitolds Bērziņš skaidroja, ka ceļu stāvoklis neuzlabosies, kamēr vien laika apstākļi nemainīsies.
“Cenšamies ķert mirkļus, kad nelīst, un ceļus greiderēt. Protams, lietū tas ir bezjēdzīgi, jo pēc pāris dienām bedres ir atkal. Bet greideri uz ceļiem izbrauc regulāri. Taču jāatzīst, ka tā ir momenta ķeršana un īslaicīgs efekts,” domās dalās V. Bērziņš.
Arī Raiskuma pagasta komunālās daļas vadītājs un atbildīgais par ceļiem Andris Erenbots atzina, ka tiek darīts viss, kas ir pašu spēkos, lai nodrošinātu pagasta ceļu kvalitāti.
“Tā šobrīd ir smaga problēma. Arī mēs ķeram mirkļus, kad nelīst lietus, lai pagasta ceļus nogreiderētu. Esam salikuši arī ceļazīmes par ierobežoto autotransporta kravu pārvadājumu, taču nākas kādu smago automašīnu arī noķert. Protams, saprotu mežiniekus, kuri arī ir bezizejas stāvoklī,” saka A.Erenbots un piebilst, ja nekas nemainīsies, pavasarī grantēto autoceļu stāvoklis būs ļoti sliktā stāvoklī.
Komentāri