Pirmdiena, 25. novembris
Vārda dienas: Katrīna, Kate, Kadrija, Trīne, Katrīne

“Latvenergo” ievieš jaunu klientu apkalpošanas un norēķinu kārtību

Druva
00:00
24.01.2007
38
5lp Andris

Uz “Druvas” un lasītāju jautājumiem atbild a/s “Latvenergo” komunikācijas un mārketinga departamenta ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis.

– Kāpēc tika veikta reorganizācija, veidojot “Klientu servisu”?

– Uzsākot sarunas par iestāšanos Eiropas Savienībā, visām Latvijas tautsaimniecības nozarēm, tajā skaitā enerģētikai, nācās pieņemt atbilstošus ES direktīvu nosacījumus, lai Latvija varētu veiksmīgi integrēties Eiropā. Arī enerģētikas nozarē jāveic izmaiņas atbilstoši ES direktīvām, kas paredz pakāpenisku enerģijas tirgus liberalizāciju. Tās mērķis ir konkurences radīšana, lai klients varētu izvēlēties sev tuvāko, lētāko vai tādu, kas, viņaprāt, sniedz labāko pakalpojumu.

“Latvenergo”, tāpat kā jebkurai citai līdzīgai enerģētikas kompānijai, jāspēj darboties šajā vidē. Tādēļ uzsākta uzņēmuma restrukturizācija, kas pēc savas būtības vērsta uz liberāla elektrības tirgus priekšnosacījumu izveidi, juridiski nodalot elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmas operatorus no enerģijas ražošanas un tirdzniecības.

– Kādu informāciju cilvēki var saņemt klientu apkalpošanas centrā Cēsīs?

– “Latvenergo” sadales tīkla klientu apkalpošanas centrā Cēsīs, Saules ielā 2, tāpat kā jebkurā citā uzņēmuma klientu apkalpošanas centrā Latvijā, ikviens apmeklētājs var saņemt informāciju par uzņēmumu un tā sniegtajiem pakalpojumiem, iesniegt dokumentus elektroenerģijas lietošanai, atbilstoši “Latvenergo” pastāvošajām prasībām, saņemt elektroenerģijas piegādes līgumu un norēķinu kvītis, kuru apmaksu var veikt tuvējās bankās un pasta nodaļās. Energokompānijā pakāpeniski tiek ieviesta jauna klientu apkalpošanas kārtība. Tā nodrošina to, ka visa informācija klientiem būs pieejama jebkurā klientu apkalpošanas centrā Latvijā, un klientiem vairs nebūs jāvēršas tikai noteiktā “Latvenergo” reģiona iecirknī.

– Vai tas nozīmē, ka Piebalgas iecirknis cilvēkiem vairs nav pieejams?

– 2006. gada 16. novembrī slēgtas trīs Ziemeļu reģiona (līdz šim – filiāles Ziemeļu elektriskie tīkli) abonentu daļas – Alojā, Rūjienā un Vecpiebalgā. Turpmāk Ziemeļu reģiona iedzīvotāji būs laipni gaidīti jebkurā no “Latvenergo” klientu apkalpošanas centriem blakus esošos rajonos. Piebaldzēniem tuvākais laikam būs centrs Cēsīs.

Ziemeļu reģionā klientu apkalpošanas funkcija tiek mainīta, pārejot uz jaunu klientu apkalpošanas kārtību, ko šogad “Latvenergo” sadales tīkls pakāpeniski ievieš visā Latvijas teritorijā. Darbu uzsācis jau pieminētais Klientu serviss, kas nodrošinās vienotu klientu apkalpošanu, dodot iespēju izvēlēties sev pieņemamāko komunikācijas veidu – zvanīt pa telefonu, sūtīt pa e-pastu vai faksu, lai iegūtu atbildi uz interesējošo jautājumu vai atrisinātu problēmu. Turpmāk visi Ziemeļu reģiona klienti jebkuru neskaidrību gadījumā, vai piesakot elektroenerģijas piegādes bojājumu, var zvanīt, sūtīt pa e-pastu vai faksu uz “Klientu servisu”. Arī norēķinu grāmatiņas jeb veidlapas turpmāk var saņemt pa pastu, iepriekš zvanot vai nosūtot e-pastu uz Klientu servisu ar pieprasījumu. Klientu serviss: informācija: 7728777, bojājumu pieteikšana: 8020404, skaitītāju rādījumu nodošana: 8020408, fakss: 7728778, e-pasts: klientu.serviss@latvenergo.lv, pasta adrese: a/s “Latvenergo” sadales tīkls, Pulkveža Brieža iela 12, Rīga, LV-1160.

– Kādi ir secinājumi par šo vienoto tālruņa numuru visā valstī bojājumu pieteikšanai pēc šīm janvāra vētrām? Daudzi cilvēki sūdzas, ka nav bijis iespējams sazvanīt. Lūk, viens no lasītāju zvaniem: “Daudzus gadus baudīju labu apkalpošanu no “Latvenergo” puses, jo vajadzības gadījumā vienmēr varēju tepat Cēsīs sazvanīt dispečerus un noskaidrot, kas un kā. Tagad, kad pazuda elektrība, operatoru sazvanīt izdevās tikai pēc 36 (!) stundām.

– Šī vētra bez elektrības atstāja ap 50 000 elektrības lietotāju. Ikviens elektrības piegādes pārtraukums vidējā spriegumā redzams īpašā dispečeru kartē, kurā attēloti visi transformatoru punkti. Līdz ar to ziņot par vētras laikā ikkatru notikušu elektrības piegādes pārtraukumu iedzīvotājiem nav nepieciešams. Ziņas par šādiem notikumiem var atstāt automātiskajā telefona atbildētājā vai atrakstīt elektroniskā pasta vēstuli. Uzņēmums aicina zvanīt uz bojājumu pieteikšanas tālruni, ja lūzis kāds no balstiem, trūcis vads vai koki sagāzušies uz vadiem.

Uz bojājumu tālruni 15. janvārī kopā ienāca 15 334 zvani. “Klientu servisā” strādā aptuveni 50 operatori, kuri diemžēl nespēja atbildēt visiem zvanītājiem. Tuvākajā laikā plānots operatoru skaitu palielināt līdz 65.

Patlaban “Latvenergo” veic intensīvu darbu, ieviešot uzņēmumā jaunu klientu apkalpošanas un norēķinu kārtību, kas nākotnē, pilnveidojot un attīstot klientu apkalpošanas procesus, ļaus mūsu klientiem visā Latvijā izmantot ērtākus un modernākus pakalpojumus. Jaunās sistēmas pluss – nu iedzīvotājs vairs nav piesaistīts noteiktam reģionam vai rajonam. Tagad ikviens jebkurā klientu apkalpošanas centrā visā Latvijā var iegūt sev interesējošo informāciju, slēgt līgumus vai atrisināt radušās neskaidrības, ko nav iespējams atrisināt pa klientu servisa tālruni. Tas īpaši svarīgi tiem, kam pieder īpašumi dažādos Latvijas reģionos.

– Kur būtu pieejamas kādas tabuliņas, kā aprēķināt maksu par patērēto?

– Tarifu aprēķinu tabulas var iegūt mūsu mājas lapā internetā www.latvenergo.lv, kā arī jebkurā klientu apkalpošanas centrā visā Latvijā.

– Zvanam no Dzelzceļa ielas. Tur elektrības stabi nolauzti, karājas tikai vados, tāpēc ar bažām gaidām kārtējās vēja brāzmas. Kas notiks, ja tie uzkritīs uz mājas vai saimniecības ēkas jumta? 2001. gadā tika noslēgts līgums, ka katrai mājai būs savs skaitītājs uz ielas, taču joprojām nekas nav darīts. Pie kā lai griežamies šajā jautājumā?

– Par šo situāciju jāziņo Klientu servisam (7728777), pieteikums tiks pieņemts un izskatīts. Šobrīd nevaru atbildēt par līgumu, nav skaidrs, kas tas par līgumu. Iespējams, tas bijis elektroapgādes rekonstrukcijas projekts, kurš skaņots ar zemju īpašniekiem, taču mūsu speciālistiem par to jāpārliecinās. Aicinām doties uz tuvāko klientu apkalpošanas centru vai zvanīt uz klientu servisu, kur jautājumu izskatīs.

– Visa elektrības dokumentācija ir uz vīra vārda, kurš tagad miris. Kas jādara, lai pārrakstītu uz savu vārdu?

– Lai privātpersona noslēgtu elektroenerģijas piegādes un lietošanas līgumu ar ”Latvenergo”, īpašniekam nepieciešams uzrādīt personu apliecinošu (pase, autovadītāja apliecība) un īpašumtiesības apliecinošu dokumentu (zemesgrāmatas apliecība vai pirkuma, īres līgums). Ar šiem dokumentiem var doties uz kādu no tuvākajiem klientu apkalpošanas centriem un līgumu noformēt klātienē, aizpildot “Pieteikumu elektroapgādei”. Šo dokumentu kopijas iespējams nosūtīt arī pa faksu 7728778 vai e-pastu , pievienojot iesniegumu brīvā formā, kurā norādīt savu kontakttālruni un šībrīža skaitītāja rādījumus, kā arī adresi, kurā vēlas saņemt līguma eksemplāru parakstīšanai.

Līguma sagatavošana un noslēgšana notiek aptuveni 20 minūtēs. Noslēdzot līgumu, saņems jaunas norēķinu kvītis uz jūsu vārda.

– Kad varēsim saņemt elektroenerģijas abonentu grāmatiņas, jo vajadzētu maksāt, bet to nav?

– Jaunā parauga norēķinu veidlapas klientiem nosūtām pa pastu. Lai tās pasūtītu, iespējams zvanīt pa tālruni 7728777, sūtīt pieprasījumu norēķinu kvīšu izsūtīšanai pa faksu 7728778 vai ar e-pasta starpniecību, norādot precīzu adresi un abonenta vārdu un uzvārdu. Lai neaizkavētu operatoru, veicot pasūtījumu, vēlams nosaukt klienta rēķina numuru, kas atrodams uz norēķinu kvīts nedaudz virs abonenta adreses. Norēķinu veidlapas pa pastu tiek piegādātas aptuveni nedēļas laikā.

– Vai par elektrību tāpat kā līdz šim varēs maksāt pastā un bankās? Kādas vēl ir norēķina iespējas?

– Par “Latvenergo” sniegtajiem pakalpojumiem var maksāt skaidrā naudā, ar pārskaitījumu vai ar norēķinu karti, veikt tiešos norēķinus bankās, “Latvijas pasta” nodaļās un abonēšanas centra “Diena” filiālēs vai netiešos – ar internetbanku starpniecību, kā arī izmantojot tiešo debetu.

Maksāt par izlietoto elektroenerģiju var, izmantojot banku piedāvāto pakalpojumu “Automātiskais maksājums”. Par iespējām izmantot šo rēķinu apmaksas veidu interesējieties jūs apkalpojošā bankā.

Veicot maksājumus, lūdzam obligāti norādīt līguma numuru. Tas ļaus ātri un savlaicīgi pazīt jūsu maksājumu un neradīs problēmas nākotnē.

Skaitītāja rādījumi jānolasa katra kalendārā mēneša pirmajā datumā un par patērēto elektroenerģiju jāsamaksā līdz mēneša beigām. Par katru kavējuma dienu tiek aprēķināts līgumsods 0,15% apmērā no neapmaksātās summas.

– Uz manas zemes atrodas garāžas. Pērn bez manas ziņas un piekrišanas tur tika veikti rakšanas darbi un uzlikti skaitītāji. Vai šādi darbi nav jāsaskaņo ar zemes īpašnieku?

– Rakšanas darbi ir jāsaskaņo ar zemes īpašnieku, bet skaitītāja novietošana nav jāsaskaņo. Skaitītāji ir “Latvenergo” īpašums – to uzlikšana, kontrolēšana ir uzņēmuma pārraudzībā. Šobrīd nevaram sniegt plašāku atbildi, jo nezinām precīzu vietu un konkrētu gadījumu. Lūdzam griezties tuvākajā klientu apkalpošanas centrā, lai varētu atrisināt šo jautājumu individuāli.

– No Lauciņiem uz bijušo ARR teritoriju iet pāri 20 kv augstsprieguma līnija, vien dažus metrus no manas mājas. Esmu dzirdējis, ka līnija tik tuvu var ietekmēt veselību. Kad stāstīju to “Latvenergo”, man teica, ka tā ierīkota padomju laikos, tur neko mainīt nevarot. Bet, ja viņi paņēmuši šo sistēmu, būtu jāpārņem arī visas kļūmes. Gribētu zināt, vai ir kādas normas, cik tālu no mājas elektrolīnijai jāatrodas?

– “Aizsargjoslu likuma” 16.pantā noteikts: “Gaisvadu līnijām ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem jāatrodas 2,5 metru attālumā no līnijas ass”. Ja šis attālums ievērots, uzņēmums likumu nav pārkāpis un veselības traucējumiem nevajadzētu rasties.

– Vai būs tāda maksāšanas sistēma kā gāzei, ka visos mēnešos maksa būs vienāda un gada beigās veiks pārrēķinus?

– A/s ”Latvenergo” sadales tīkls piedāvā klientam divus apmaksas veidus: pirmkārt, klients var pieteikties uz prognozētā patēriņa pakalpojumu. Tas nozīmē, ka, klientam piesakoties uz šo pakalpojumu, uzņēmums prognozē vidējo elektroenerģijas patēriņu mēnesī. Katru mēnesi šī noteiktā aprēķinātā summa tiks automātiski atņemta no klienta bankas konta. Gada beigās a/s ”Latvenergo” darbinieki veic kontrolapgaitu, lai pārbaudītu paredzētā patēriņa pareizību. Ja klienta izlietotās elektroenerģijas patēriņš ir lielāks par iepriekš paredzēto, klients veic samaksu par pārtērēto elektroenerģiju, un nākamajam gadam viņam paredz lielāku vidējās elektroenerģijas patēriņa daudzumu. Ja klients iztērējis mazāk nekā bija paredzēts, vidējais elektroenerģijas daudzums tiek samazināts un pārmaksa automātiski pāriet uz nākamo gadu. Šis pakalpojums nodrošina klientam iespēju nedomāt par maksājumiem, jo tie automātiski tiek veikti caur sistēmu. Lai arī maksājums notiek reizi mēnesī, klientam par to jādomā tikai reizi gadā, pagarinot vai pārtraucot šo apmaksas veidu.

Otrs pakalpojums: klients pats var aprēķināt vidējo elektroenerģijas patēriņu mēnesī un tādā veidā uzzināt vidējo patēriņu gadā. Pēc tam viņš var veikt samaksu uz priekšu – samaksu par gadu. Pēc šīs samaksas veikšanas klientam jāsazinās ar ”Latvenergo” klientu servisu (telefons 7728777) un jāpaziņo par šo maksājumu. Operators veiks atzīmes mūsu sistēmā, un turpmāk visu gadu klientam netiks sūtīti rēķini vai brīdinājumi par nemaksāšanu. Iepriekš sazinoties ar klientu par piemērotu laiku, mūsu darbinieki var veikt kontrolapgaitu un pārbaudīt šī aprēķina atbilstību. Ja aprēķinātais elektroenerģijas patēriņš būs lielāks nekā paredzētais, klientam būs jāveic piemaksa. Šis pakalpojums ļauj klientam veikt samaksu reizi gadā un visu šo laiku nedomāt par rēķinu apmaksu.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Plaša teritorija jaudīgai uzņēmējdarbībai

00:00
24.11.2024
33

Valmieras pievārtē pagājušajā nedēļā atklāja Industriālā parka būvniecību nepilnu 60 hektāru plašā teritorijā. Darbus plānots pabeigt nākamā gada beigās. Apbūves teritorijā būs inženierkomunikāciju infrastruktūra, liels loģistikas centrs, industriāls elektroenerģijas pieslēgums, plašas stāvvietas, dzelzceļa pievads. Dzelzceļu varēs izmantot, lai nodrošinātu kravu pārvietošanu starp Valmieras dzelzceļa staciju un    Industriālo parku. Paredzēts izbūvēt platsliežu dzelzceļa privātās lietošanas […]

Sava laika personība. Arturs Dronis

00:00
23.11.2024
35

Vairākas paaudzes atceras Arturu Droni – cēsnieku, mākslinieku, skolotāju. Šis ir viņa 120.jubilejas gads. “Viņš bija gleznotāju gleznotājs, skolotāju skolotājs, iedvesmoja skolēnus, sabiedrību gan ar savām gleznām, gan personību. Skatot šodien viņa darbus, varam sajust mākslinieka vienkāršību, inteliģenci. A.Dronis teica, ka katru dienu jāuzglezno kāds portrets, ja nav modeļa, gleznoja pats sevi. Tāpēc starp viņa […]

Jaunieši pagatavo svētku maltīti senioriem

00:00
22.11.2024
50
1

124 seniori Cēsu novadā Lāčplēša dienā saņēma siltu svētku maltīti. Pusdienas Smiltenes tehnikuma jaunieši un “Latvijas Samariešu apvienības” aprūpētāji piegādāja visiem senioriem, kuri novadā saņem pakalpojumu “Aprūpe mājās”. “Senioru emocijas, prieku, laimi, sajūsmu un pateicību nav iespējams aprakstīt,” “Dru­vai” teic Dana Laicāne, vecākā aprūpētāja Cēsu un Valmieras novadā. “Lai gan bijām pieteikuši, ka viņi saņems […]

Automašīnu iegādē cilvēki kļūst arvien racionālāki

10:27
21.11.2024
51

Iegādājoties automašīnu, cilvēki kļūst arvien racionālāki, intervijā aģentūrai LETA norādīja lietoto auto tirgotāja “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps. Pieprasījums pēc vieglajām automašīnām cenu kategorijā zem 10 tūkstošiem eiro palielinājies, bet spēkratiem, kas dārgāki par 20 tūkstošiem eiro, sarucis. Ar Edgaru Cērpu sarunājas LETA žurnāliste Justīne Bere­zovska. “Druvas” lasītājiem piedāvājam saīsinātu interviju.  -Kā pašlaik varētu […]

Zaubē aptieka pārcēlusies uz gaišām un plašām telpām

00:00
21.11.2024
146
1

Zaubē ilgi gaidīts brīdis –vietējā aptieka iekārtojusies ērtākās un gaišākās telpās. Pagājušajā nedēļā uz jauno telpu atklāšanu pulcējās pagasta iedzīvotāji un cilvēki, kas gādāja, lai aptieka būtu mūsdienīga. Zaubes aptieka ir “Lat­vijas aptieka” filiāle, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Alvis Ērglis telpu atklāšanā sacīja: “Šodien vairākkārtīgi izskanēja vārdi – tik saviļņojoši. Un patiesi ir prieks, ka laikā, […]

Sagatavo auto Ukrainai

00:00
20.11.2024
64

Patriotiskās noskaņās Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma (VTDT) audzēkņi fondam “Uzņēmēji mieram” nodeva salaboto automašīnu, kas tiks nogādāta Ukrainā. Tehnikums saņēma arī nākamo mašīnu, kuru saremontēs, lai sūtītu ukraiņiem uz fronti. VTDT ir pirmais tehnikums, kurš iesaistījies Ukrainai ziedoto automašīnu tehniskā sagatavošanā, tagad jau to dara septiņas mācību iestādes. “Valsts policijas ziedotais spēkrats, kuru mēs […]

Tautas balss

Vai svarīgākā ir domes vadība

11:01
21.11.2024
49
J. raksta:

“Pagājušajā “Druvas” numurā bija ziņa, ka Cēsu novada pašvaldība par labu darbu valsts svētkos apbalvo 50 darbiniekus. Neviens pagodinātais vārdā nebija nosaukts, bet domes priekšsēdētājs un viņa vietnieki gan minēti pilnībā. Vai tad tikai viņi pelnījuši tādu godu, citi ne,” neapmierinātību ar publikāciju izteica J.

Sveiciens glābējiem un policistiem

11:01
21.11.2024
18
16
Seniore raksta:

“Noskatījos dokumentālo filmu par ugunsdzēsēju glābēju darbu. Tajā bija uzskatāmi parādīti Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbinieku pienākumi, reālas situācijas, kādās viņi strādā, ar kādu bīstamību jāsastopas un cik profesionāli viņi atrisina situācijas. Gribu novēlēt visiem, kas strādā šajā dienestā, veselību un izturību un visus sveikt svētkos. Paldies vēlos teikt arī Valsts policijai. Arī tas […]

Kur novilkt robežu

11:39
20.11.2024
33
Lasītāja raksta:

“Lasu, ka Cēsīs Leona Paegles ielai atjaunots Ģimnāzijas ielas nosaukums. Nosaukumā, protams, nav nekā slikta, taču, manuprāt, nav pareizi, ka mēs cenšamies aizslaucīt visu mūsu vēsturi. Šoreiz varbūt ne tik daudz par Cēsīm, bet kopumā. Nav jau neviens cilvēks ideāls, arī rakstnieki, mākslinieki. Katram savi un varbūt daudziem nepareizi uzskati, bet vai tāpēc viņu vārdi […]

Pilsoniska atbildība

11:39
20.11.2024
27
M.N. raksta:

“Paldies priekulietim Gundaram Muceniekam, kurš Lāčplēša dienas rītā Priekuļu birzītē pie piemiņas zīmes Kārlim Ulmanim nopļāva kūlu. G.Mucenieks nežēloja savu laiku un izmantoja arī savu trimmeri,” pastāstīja M.N.

Nevar atrast tualetes

14:54
13.11.2024
66
Seniore no kaimiņu novada raksta:

“Mēs, trīs kundzes astotajā gadu desmitā, no kaimiņu novada bijām ciemos Cēsīs. Izstaigājām pilsētu, vēsturiskās vietas. Kā jau ekskursijā, katrai bija līdzi ūdens pudele. Pienāca brīdis, kad, kā mēdz teikt, daba sauc. Tā kā man Cēsis zināmākas, vedu draudzenes uz Rožu laukumu, atceros, tam līdzās bija pārvietojamās tualetes. Aizgājām, bet nekā, to vairs nav. Un […]

Sludinājumi

Pārdod

23:57
24.11.2024
3

Mēs tīram dīzeļfiltrus visiem automobiļu, kravas transporta, traktoru, harvestera, kombaina un iekrāvēju modeļiem. Neatkarīgi no jūsu transportlīdzekļa veida, piedāvājam profesionālu un efektīvu tīrīšanu. Šī dīzeļfiltru tīrīšanas tehnoloģija ar augstu tvaika temperatūru neietver ķīmisku līdzekļu izmantošanu procesa atvieglošanai, kas nozīmē, ka process ir pilnībā ekoloģisks. Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu vai zvaniet.

Pārdod

23:57
24.11.2024
4

Piedāvājam kvalitatīvas rekuperācijas un ventilācijas sistēmas Jūsu mājām un birojam. Nodrošinām svaigu gaisu un energoefektivitāti, samazinot siltuma zudumus un uzlabojot iekštelpu mikroklimatu. Piedāvājam pilnu servisu – sākot no konsultācijas līdz uzstādīšanai. Uzlabojiet gaisa kvalitāti un ietaupiet enerģiju ar mūsu uzticamajiem risinājumiem. Sazinieties ar mums, lai izvēlētos piemērotāko sistēmu Jūsu vajadzībām! Jautājumu gadījumā rakstiet uz e-pastu […]

Pārdod

23:56
24.11.2024
3

Piedāvājam dažādus apkures risinājumus Jūsu mājām un/vai biznesam. Mūsu klāstā atradīsiet grīdas apsildes sistēmas, infrasarkanos paneļus, gāzes sildītājus un citus energoefektīvus risinājumus, kas nodrošinās komfortu un ietaupīs Jūsu izdevumus. Nodrošinām profesionālu konsultāciju un uzstādīšanu, lai Jūs varētu izvēlēties piemērotāko variantu savām vajadzībām. Sazinieties ar mums jau šodien un uzziniet, kā varam uzlabot Jūsu apkures sistēmu! […]

Piedāvā darbu

08:04
19.11.2024
14

Elektriķis ar pieredzi veic elektroinstalācijas remontus, atjaunošanu, būvniecību, iekārtu pieslēgšanu.

Citi

15:17
13.11.2024
16

Dzīvokļa un iekštelpu remonts, veco mēbeļu utilizācija, demontāžas darbi, busa pakalpojumi utt