Spītējot atkusnim, svētdien „333” trasē noslēdzies 2010. gada Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Sestajā posmā dalībnieki sacentās pēc supersprinta formulas – tika veikti trīs braucieni aptuveni 2,3 km garā ātrumposmā, bet ieskaitē vērtēja divus labākos rezultātus laika izteiksmē. Čempionāta ieskaites punkti licencētajiem braucējiem gan tika piešķirti pēc citiem kritērijiem – vērtējot otro un trešo braucienu, par kuriem tika piešķirti punkti atbilstoši gada nolikumam. Lielākā sacensību intriga bija cīņa par čempiona titulu 4WD klasē starp Jāni Slišānu („Subaru Impreza”) un Kārli Nebaru („Subaru Impreza”). Pirms pēdējā posma nosacīta vadībā ar 11 punktu pārsvaru atradās Slišāns, taču, atmetot sliktākā posma rezultātu (gala kopvērtējums tiek noteikts pēc šāda principa), uz pirmo ailīti ar četru punktu handikapu jau pacelās Nebars. Tāpēc pēdējā posmā iedzinēja lomā atradās Slišāns. Pirmais no ieskaitē vērtētajiem braucieniem labāk padevās Slišānam, bet Nebars pieļāva kļūdu, aptuveni zaudējot četras sekundes. Punktu izteiksmē tas deva septiņus punktu pārsvaru Slišānam. Pēdējā braucienā abi pretendenti startēja pirmie un par 0,69 sekundēm ātrāks izrādījās Nebars. Līdz ar to Nebara vienīgā cerība bija, ja kāds no braucējiem spēs iespraukties šajā nepilnu sekundi lielajā intervālā. Taču neviens cits dalībnieks tā arī nespēja pietuvoties līderu rezultātiem. Par posma uzvarētāju kļuva Slišāns, otrais Ints Jeršovs („Subaru Impreza”), trešais Nebars. Bet daudz svarīgāk, protams, bija tas, kā rezultāti sakārtojušies kopvērtējuma tabulā. Slišānam un Nebaram vienāds punktu skaits, tāpēc par izšķirošu kļuva izcīnīto uzvaru skaits posmos – trīs pret divi par labu Slišānam! Tādējādi Slišāns kļuvis par pirmo braucēju, kuram izdevies izcīnīt čempiona titulu divās dažādās klasēs – šogad 4WD un 2008. gadā RWD. Slišāna kontā arī divas bronzas medaļas RWD klasē (2007. un 2009. gadā) un bronza vasaras autosprinta čempionātā 2500+ klasē (2008. gadā). Savukārt Nebaram šis ir jau trešais vicečempioniem tituls (vēl arī 2007. un 2008. gadā) un vājš mierinājums bija svētdienas uzvara „4WD street” klasē. Šosezon kopvērtējumā trešo vietu izcīnīja Jeršovs, kurš ir viens no aktīvākajiem LAF Standarta automobiļu komisijas sportistiem, savu meistarību apliecinot ar čempiona titulu vasaras autosprintā 2500+ klasē.
FWD klasē jau pirms pēdējā posma bija zināms, ka čempiona titulu otro reizi trīs sezonās izcīnījis Vilmārs Krivads („Opel Astra”), bet sudraba medaļu Raivis Bartušauskis („Honda Civic”). Spraigā cīņā par bronzas godalgu iesaistījās ar vienu „Renault Clio” automašīnu braucošie Atis Līcis, Ģirts Vītiņš un Valters Liepiņš.
Pirmajā no ieskaitē vērtētajiem braucieniem krietni ātrāks izrādījās Līcis, tomēr otrais brauciens jaunajam sportistam sanāca neveiksmīgs (piektais) un gan posmā, gan kopvērtējumā jāsamierinās ar ceturto vietu. Par posma uzvarētāju pirmoreiz karjerā kļuva Ģirts Vītiņš (viņš pirmais arī FWD street klasē), taču arī ar to izrādījās par maz, lai sasniegtu bronzu – kopvērtējumā piektais. Fortūna šoreiz uzsmaidīja Valteram Liepiņam, kurš braucienos uzrādīja ceturto un otro rezultātu, posmā gūstot otro vietu, bet kopvērtējumā ierindojoties trešajā pozīcijā, tikai par vienu punktu apsteidzot Līci. Pēdējā posmā trešajā vietā divkārtējais Latvijas čempions Vilmārs Krivads („Opel Astra”).
RWD klasē ātrākais bija Normunds Orlovs („Toyota MR-2”), par pusotru sekundi apsteidzot Andri Voveru („BMW 325”). Mazā dalībnieku skaita dēļ šosezon čempionāta ieskaite RWD klasē netiks aprēķināta.
Komandu vērtējumā pēdējā posmā labākā bija „Svētavots/4 Racing” (Modris Cīrulis, Vigo Rubenis, Normunds Orlovs), taču kopvērtējumā pirmajā vietā „Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs). Trešā „Point Transaction System” (Agris Štikāns, Ints Dimiņš, Andrejs Tjasto)
Noslēguma kopvērtējums:
FWD – Vilmārs Krivads 334, Raivis Bartušauskis 318, Valters Liepiņš 291, Atis Līcis 290, Ģirts Vītiņš 283, Guntars Brauns 198.
4WD – Jānis Slišāns 322, Kārlis Nebars 322, Ints Jeršovs 298, Valts Zvaigzne 277, Vigo Rubenis 259, Ints Dimiņš 241.
RWD – Normunds Orlovs 70, Modris Cīrulis 64, Andrejs Tjasto 60. Šajā klasē ieskaites punkti piešķirti tikai pirmajā posmā. Pārējos posms – nepietiekams dalībnieku skaits, tāpēc čempionāta statuss klasei netiek piešķirts.
Komandas – „Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs) 1093, „Svētavots/4 Racing” (Modris Cīrulis, Vigo Rubenis, Normunds Orlovs) 1076, „Point Transaction System” (Agris Štikāns, Ints Dimiņš, Andrejs Tjasto) 783.
Komentāri