Kā zināms, viss jaunais ir labi aizmirsts vecais. Pieturoties tieši pie šī moto, Biķernieku Kompleksās Sporta Bāzes (BKSB) vadība nolēmusi atjaunot vienas no savulaik populārākajām autošosejas sacensībām bijušās PSRS teritorijā. “Dzintara Volga” astoņdesmitajos gados pulcēja skatītāju tūkstošus Mežciema autotrasē.
„Dzintara Volgas” pirmsākumi jāmeklē jau tālajā 1963.gadā. Tai bijušas vairākas mājvietas – sākotnēji sacensības risinājās Mežaparka autotrasē, vienreiz tās nācās rīkot pat vecajā Rīgas hipodromā, taču galu galā par „Dzintara Volgas” galveno norises vietu kļuva jaunuzbūvētā Biķernieku Kompleksā Sporta Bāze (BKSB).
„Protams, mēs vēlamies atjaunot Dzintara Volgu labākajās tās tradīcijās. Tomēr, lai notiktu vērienīgas sacīkstes, nepietiek tikai ar leģendām apvītu nosaukumu. Skatītājiem vajadzīga cīņa, jo tieši cīņa trasē savulaik spēja piesaistīt šīm sacīkstēm līdz pat 100 000 lielu skatītāju pūli. Jau esam uzsākuši sarunas ar sportistiem no Baltijas valstīm, Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, Vācijas un Somijas, un ja viss notiks, kā plānots, par dalībnieku skaitu nebūs jāsūdzas!” – tā par gaidāmajām sacīkstēm stāsta BKSB valdes priekšsēdētājs Māris Ozoliņš.
„Dzintara Volga” gan nebija vienīgās sacensības sezonā, taču bija ļoti iecienītas: iespējams, tieši tāpēc, ka tās nebija uzspiestas no augšas (kā, piemēram, PSRS čempionāta posmi vai Autotransporta ministrijas rīkotās sacīkstes) un tās organizēja vietējais Rīgas taksometru parka sporta klubs.
Stāsta Valdis Belmers, četrkārtējais PSRS vicečempions autošosejā, vairākkārtējs „Dzintara Volgas” uzvarētājs:
„Pēc skatītāju daudzuma, man šķiet, Dzintara Volga bija populārākā no sacensībām. Savulaik, kad braucām uz trasi, papildus emocionālo dopingu deva skatītāju jūra, kas devās pa Biķernieku ielu no trolejbusa galapunkta uz sacensībām.
Protams, Dzintara Volga bija populāra arī dalībnieku vidū; to sastāvs vienmēr bija ļoti spēcīgs un starp viņiem bija daudz mūsējo. Skatītāju stimuls vienmēr ir – būt par savējiem, bet ja savējie ir konkurētspējīgi, skatītājiem ir vēl jo interesantāk.”
“Dzintara Volga 2010” plānots kā vērienīgs autosporta festivāls, kurš norisināsies trīs dienas (17-19.09.2010). Programmā iekļautas sacensības deviņās ieskaites klasēs. Trasē dosies gan antīkie spēkrati, gan mūsdienīgi sporta automobiļi. Plānoti arī braucieni sporta režīmā ar vēsturiskajām sacīkšu automašīnām. Izveidotas atsevišķas ieskaites grupas GAZ 24 (Volga), VAZ (ar dzinēja tilpumu 1.6 un 1.3), Formula Easter un Mondial automobiļiem.
Turklāt šajās sacensībās var piedalīties ikviens, kura rīcībā ir GAZ 24 vai jebkurš cits no minētajiem automobiļiem, kurš sagatavots attiecīgās ieskaites grupas prasībām. Tiem automobiļiem un to vadītājiem, kuri nebūs gatavi doties trasē sacīkšu režīmā, ieplānoti paraugdemonstrējuma apļi, kuros varēs piedalīties ikviens interesents.
Stāsta Māris Ozoliņš: „Arī paši šobrīd aktīvi strādājam pie vēsturisko sporta automobiļu sagatavošanas startam Dzintara Volgā. Pašlaik notiek GAZ 24 un VAZ 2101 restaurācija, kā arī BKSB teritorijā esam izveidojuši vēsturisko sporta automobiļu izstāžu zāli, kurā varēs apskatīt gan mūsu atjaunotos spēkratus, gan kartingus, gan vēsturisko formulu Estonia18, Estonia19 un Estonia20 rāmjus un aerodinamiskās korpusa detaļas.
Aicinām arī autosporta līdzjutējus, kuru īpašumā, iespējams, ir šādas vēsturisko spēkratu detaļas, tajā skaitā no formulas Estonia 21, vērsties BKSB un palīdzēt izveidot pilnīgāku izstādes kolekciju.”
Komentāri