Visu pagājušo nedēļu atbildīgie dienesti organizēja īpašus kontroles pasākumus, kuru laikā tika pārbaudīti kravas automašīnu vadītāji. Kopumā par dažādiem pārkāpumiem noformēti 89 administratīvo pārkāpumu protokoli.
No visiem protokoliem 21 noformēts starptautiskajiem pārvadātājiem.
Viens no galvenajiem reidu uzdevumiem bija pārbaudīt, kā transportlīdzekļu vadītāji, uz kuriem attiecas darba un atpūtas laika režīma nosacījumi, ievēro normatīvajos aktos noteiktās prasības. Kā liecina Autotransporta inspekcijas (ATI) apkopotā informācija par šiem kontroles pasākumiem, nedēļas laikā uzņēmumos tika pārbaudītas 5159 tahogrammas, bet uz ceļiem – 5968.
Reidu laikā tika noformēti 300 kravas automašīnu pārbaudes akti un 24 akti vieglajām automašīnām. Deviņi akti noformēti par bīstamo kravu pārbaudēm, 23 par faktiskās masas pārbaudēm. Nedēļas laikā notikušas arī 118 kravas nostiprināšanas pārbaudes, kā arī 54 gabarītu pārbaudes. Notikušas arī 17 ātri bojājošos kravu pārbaudes.
Kontroles pasākumi tika īstenoti Rīgā, Cēsīs, Daugavpilī, Jēkabpilī un Kuldīgā. Visvairāk administratīvo pārkāpumu protokolu noformēts Kuldīgā un Daugavpilī.
Kā aģentūru LETA iepriekš informēja Valsts policijas (VP) preses pārstāvis Aigars Bērziņš, šie kontroles pasākumi tika rīkoti saskaņā ar Eiropas ceļu policijas tīkla (TISPOL) izstrādāto aktivitāšu plānu. Tos realizēja VP Satiksmes uzraudzības birojs sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas un ATI darbiniekiem.
Atbildīgā institūcija, kuras uzdevumos ir kontrolēt transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laika režīma un tā reģistrēšanas ierīces (tahogrāfa) lietošanas noteikumu ievērošanu, ir satiksmes ministra pārraudzībā esošā tiešās pārvaldes iestāde ATI.
2010.gada pirmajos deviņos mēnešos par darba un atpūtas laika pārkāpumiem ATI inspektori, veicot kontroles pasākumus uz autoceļiem, Latvijas pasažieru un kravu pārvadātājiem ir noformējuši 1284 protokolus, bet ārvalstniekiem – vēl 520 administratīvo pārkāpumu protokolus. Tas ir 68% no visiem ATI kompetences jomā noformētajiem administratīvo pārkāpumu protokoliem, kas liecina par problēmas apjomu un būtību.
Kopumā deviņos mēnešos veiktas 11 659 transportlīdzekļu pārbaudes.
ATI novērojumi liecina, ka pārkāpumi darba un atpūtas laika režīma ievērošanas jomā nereti ir saistīti ar autopārvadājumu jomā iesaistīto uzņēmēju vēlmi samazināt izmaksas, nodarbinot mazāku autovadītāju skaitu, nekā būtu nepieciešams, tādējādi pasliktinot sociālos apstākļus autovadītājiem un palielinot risku vispārējai satiksmes drošībai.
Jau ziņots, ka 2010.gada maijā VP tika uzņemta TISPOL, kura sastāvā jau ir 27 valstis. Minētā organizācija ir izveidota ar mērķi uzlabot ceļu satiksmes drošības stāvokli Eiropā, samazinot ceļu satiksmes negadījumos cietušo personu skaitu.
Piedaloties TISPOL, tās dalībvalstīm rodas iespēja dalīties pozitīvajā pieredzē, nodrošināt ceļu policistu apmācību, lai apgūtu jaunās tehnoloģijas, kas tiek izmantotas ceļu satiksmes uzraudzībā, kā arī veikt praktiskas apmācības saistībā ar tiešo darbu pienākumu veikšanu. Tādējādi TISPOL ietvaros ik gadu tiek apmācīti vairāki simti ceļu policijas darbinieku.
Par TISPOL darbības prioritāti ir izvirzīta cīņa ar trīs visizplatītākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, tas ir, transportlīdzekļa vadīšana, atrodoties apreibinošo vielu ietekmē, atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana un drošības jostu nelietošana. Šo pārkāpumu prevencijas nolūkos Eiropas Savienības valstīs tiek rīkoti arī starpvalstu reidi, kuros turpmāk piedalīsies arī Latvija.
LETA
Komentāri