Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ar pagaidu noregulējumu aizliedzis telekomunikāciju uzņēmuma “Tele2” reklāmas kampaņu “Bezmaksas telefons pirmklasniekam!”, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.
PTAC, izvērtējot SIA “Tele2” reklāmas kampaņu “Bezmaksas telefons pirmklasniekam!” un tajā izplatīto reklāmas materiālu saturu (piemēram, “Bezmaksas telefons pirmklasniekam! “Nokia 100″, 0.00 lati, obligātā kredīta atjaunošana 1,75 lati mēnesī”, “ZZ telefons pirmklasniekam par brīvu” (..), “Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!”) ir atzinusi to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliek par tiesisku pienākumu nekavējoties to izbeigt.
PTAC uzskata, ka SIA “Tele 2” realizētā komercprakse saskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu ir maldinoša un agresīva komercprakse vairāku iemeslu dēļ.
Pirmkārt, reklāmās tiek lietoti apzīmējumi – “bezmaksas”, “par brīvu” un “0,00 lati”, kuri norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi ir jāveic maksājumi vismaz 1,75 latu apmērā.
“Šāda komercprakse jebkuros apstākļos ir maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildu maksas – šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu 1,75 latu apmērā,” uzsvēra PTAC pārstāve.
Otrkārt, atsevišķās reklāmās ietvertais paziņojums “Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!” nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus.
Gertmane norādīja, ka šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu.
“Bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu,” skaidroja Gertmane.
“Tele2” reklāmas tika izplatītas dažādos kanālos – televīzijā, vides reklāmās, internetā izvietotajos reklāmkarogos un citur.
PTAC pagaidu noregulējums ir spēkā no tā pieņemšanas brīža līdz PTAC gala lēmuma pieņemšanai.
NOZARE.LV
Komentāri