Izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis pirmajā skolas dienā apmeklēja Cēsu 2.pamatskolu un Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāziju, kur ar skolēniem pārrunāja pārmaiņas izglītībā, informēja ministra padomnieks komunikācijas jautājumos Reinis Tukišs.
Pirmajā skolas dienā apmeklēt Cēsu 2.pamatskolu ministrs izvēlējās tādēļ, ka tajā tiek sekmīgi īstenota iekļaujošā izglītība, proti, bērni ar īpašām vajadzībām un attīstības traucējumiem mācās kopā ar citiem bērniem. Skolā tiek īstenota gan parastā pamatizglītības programma, gan speciālās pamatizglītības programma bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
Tukišs stāstīja, ka speciālā izglītība ilgstoši ir bijusi atstāta pabērna lomā, taču Cēsu 2.pamatskolas veiksmīgā pieredze ir piemērs, kā iespējams vienā izglītības iestādē kopā ar citiem bērniem mācīt bērnus arī ar īpašām vajadzībām. Ministrs atzinīgi vērtē iespēju no šī mācību gada nodrošināt valsts apmaksātu asistentu pakalpojumus skolēniem ar īpašām vajadzībām, kas ļaus skolēniem ar īpašām vajadzībām veiksmīgāk iekļauties parasto skolu mācību procesā. Cēsu 2.pamatskolā šī pakalpojuma saņemšanai pieteikti jau vairāki skolēni. Ķīlis uzslavēja skolu par ieguldīto darbu un veiksmīgo pieredzi iekļaujošās izglītības īstenošanā, uz ko vajadzētu tiekties visai izglītības sistēmai.
Cēsu 2.pamatskolā skolas vide un mācību programmas ir pielāgotas bērniem ar īpašām vajadzībām. Skolā tiek īstenota programma “Draugs-palīgs”, kas paredz, ka bērni no vispārizglītojošās programmas ir kā palīgi bērniem no speciālās izglītības programmas.
Savukārt Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas skolēniem ministrs pagājušajā mācību gadā bija apsolījis uzstāšanos, šodien viņš solījumu izpildīja. Ministrs savā prezentācijā skolēniem stāstīja, ka izglītības sistēma visā pasaulē ir savdabīgas dilemmas priekšā – vai nu ieguldīt lielas pūles, lai sasniegtu augstus rezultātus mācībās, vai arī nodrošināt interesantu un skolēniem saistošu mācību procesu.
Ministrs stāstīja, ka viens no pēdējiem Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) pētījumiem parāda, ka pastāv savdabīga korelācija starp augstiem mācību sasniegumiem un zemu skolēnu motivāciju mācīties. Pārmērīga koncentrēšanās uz augstiem rezultātiem nogalina vēlmi mācīties. Ministrs stāstīja, ka izglītības reformas primāri ir vērstas uz to, lai nodrošinātu saistošu, interesantu un pretimnākošu mācību procesu, kā rezultātā būs iespējams iegūt arī augstus mācību rezultātus.
Skolēni ministru iztaujāja, vairāk interesējoties par augstāko izglītību, kādās jomās studēt. Ministrs informēja par saviem nodomiem, reformējot augstāko izglītību, kas paredz konsolidāciju un lielāku resursu koncentrāciju.
LETA
Komentāri