Ilgtermiņa risinājumam Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) pārstāvji lūguši Satiksmes ministriju (SM) budžeta plānošanas procesā vairāk iesaistīt reģionu un pārvadātāju pārstāvjus, informēja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste Māra Rudīte. Sagatavojot kārtējā gada valsts budžeta projektu, reģions aicinājis ministriju ņemt vērā pārvadātāju un plānošanas reģionu iesniegtās finanšu prognozes un nodrošināt finansējumu tādā apmērā, lai varētu apmaksāt paredzētā sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu.
Taču šī brīža situācijas sakārtošanai VPR pārstāvji ir aicinājuši nodrošināt papildu finansējumu reģionam 2012.gada prognozēto nesegto zaudējumu segšanai reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja Rudīte, Vidzemes reģiona pārvadātāji reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos 2012.gadā ir veikuši darba apjomu atbilstoši iepriekšējos gados noslēgtajos līgumos paredzētajam, taču prognozētie nesegtie zaudējumi Vidzemes plānošanas reģionā par šo pašu laika posmu ir gandrīz pusmiljons latu.
Nesegtie zaudējumi rada problēmas pasažieru pārvadātājiem – tie nespēj laikus izmaksāt darbiniekiem algas, norēķināties ar piegādātājiem, kā arī samaksāt likumdošanā paredzētos nodokļus. Vairākiem no Vidzemes reģiona pārvadātājiem pat veidojas maksātnespējas pazīmes. Vidzemes plānošanas reģions (VPR) paudis nostāju, ka nav pamatots Satiksmes ministrijas apgalvojums, ka iespējamais, šobrīd vēl apspriešanā esošais jaunais modelis būtu labāks un nodrošinātu visaptverošu vietējo iedzīvotāju apzināšanu un pārstāvēšanu, aģentūrai LETA apgalvoja VPR Administrācijas vadītāja Guna Kalniņa-Priede.
Apgalvojums, ka šī modeļa ieviešana būs efektīvāka, pašlaik nav pamatots, jo ne Satiksmes ministrija, ne Autotransporta direkcija nav atbildējusi uz galveno jautājumu, – kas šajā šobrīd spēkā esošajā modelī ir slikts, izņemot parādu, pastāstīja Kalniņa-Priede. Kā aģentūrai LETA pastāstīja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste Māra Rudīte, VPR nepiekrīt Satiksmes ministrijas izteikumiem, ka ar plānošanas reģioniem būtu panākta vienošanās, ir bijušas tikai sarunas.
LETA jau ziņoja, ka smagākā situācija Vidzemē, pēc VPR Attīstības padomes priekšsēdētāja Nikolaja Stepanova teiktā, ir ar mazajiem pārvadātājiem, sevišķi Alūksnē, Madonā, Gulbenē, kur pārsvarā ir vietējie pārvadājumi un šis finansējums ir vienīgais resurss. Viņš arī norāda, ka Madonā kāds vietējais pārvadātājs paziņojis, ka ir spiests bankrotēt, jo algas darbiniekiem vairs nevar izmaksāt un līdzekļu vairs nav, tādēļ piespiedu kārtā VPR atrasts finansējums, lai vismaz pagaidām darbību vēl uzturētu un pārvadājumu līnijas netiktu slēgtas.
Jau ziņots, ka Starpinstitūciju sanāksmē, kurā piedalījās Satiksmes ministrijas (SM), Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM), Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, plānošanas reģionu, kā arī ATD pārstāvji, tika panākta vienošanās, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu funkcijas administrēšanas problēmu novēršanai efektīvākais risinājums būtu vienota maršrutu tīkla pārzināšana un vienota pakalpojumu organizēšana šajā tīklā.
LETA
Komentāri