SIA “VTU Valmiera” plāno mainīt sabiedriskā transporta maršrutu shēmu Valmierā.
Tas būs viens no darbiem, kuru šogad iesāks uzņēmums tā valdes priekšsēdētāja Oskara Spurdziņa vadībā.
Kā pastāstīja Spurdziņš, ikdienas dzīvē pierādījies, ka pavasarī ieviestās pārmaiņas, kad sabiedriskais transports kursē no astoņiem galapunktiem centra virzienā, kur veic apgriešanās ceļu un dodas atpakaļ uz maršruta galapunktu, iedzīvotājiem nepatīk.
Spurdziņš šādu informāciju saņēmis gan no uzņēmuma darbiniekiem, gan ikdienā sastaptajiem valmieriešiem. Viņš lēš, ka apmēram divas trešdaļas iedzīvotāju jaunā sistēma neapmierina, tādēļ uzņēmums lēnām atgriezīsies pie iepriekšējās shēmas.
Pilnībā tas gan būs iespējams tikai tad, kad noslēgsies Valmierā notiekošās Stacijas ielas un tilta pār Gauju pilsētas centrā rekonstrukcija. Taču izmaiņas tiks ieviestas jau no šā gada janvāra. “Nevaru gan apsolīt, ka transporta shēma 100% būs tāda, kā iepriekš bijusi, jo resursi tiek samazināti,” informēja uzņēmuma vadītājs.
Kā pastāstīja Spurdziņš, 2010.gads pasažieru pārvadātājiem nav bijis tas sliktākais, un izskatās, ka valsts savu dotāciju daļu izpildīs. Peļņas nebūs, taču gads tiks pabeigts normāli.
Ir neziņa par finansējumu šajā gadā. Izskanējušas arī runas, ka jābūt gataviem apmēram 15% lielam finansējuma samazinājumam. Tas nozīmējot, ka būs jāpārskata maršrutu shēmas.
Spurdziņš jau ticies ar pašvaldību vadītājiem un sniedzis uzņēmuma redzējumu par iespējamajām izmaiņām. Līdz janvāra vidum pašvaldībām būs jāsniedz savs viedoklis.
Uzņēmumā nemitīgi tiekot domāts, kā sakārtot maršrutus tā, lai pasažieru plūsma būtu vienmērīga, lai pārvadājumi būtu efektīvi un nebūtu zudumu. 2011.gadā netiek plānota biļešu cenu paaugstināšana, tomēr pieaugs pievienotās vērtības nodoklis, kā dēļ saruks uzņēmuma ieņēmumi.
SIA “VTU Valmiera” iekšienē turpinās izmaksu ierobežošana, kas sākta jau pirms uzņēmuma vadību pārņēma Spurdziņš. Pašlaik uzņēmumā ir apmēram 290 darbinieki.
Vaicāts, vai paralēli uzņēmuma vadīšanai turpinās darboties arī politikā, Spurdziņš atbildēja, ka Tautas partijā savu vietu saglabās, “gaidīšu kongresu, skatīsimies, kā tas tālāk attīstīsies”. “VTU Valmiera” vadīšana viņa dzīvē neesot ieplānota kā atsēdēšanas periods politiskās dzīves pārtraukumā. Cilvēki viņu šajā amatā apstiprinājuši, jo novērtējuši viņa pieredzi, un darbs esot interesants.
Jau ziņots, ka bijušais finanšu ministrs un parlamenta deputāts 10.Saeimā neievēlētais Oskars Spurdziņš no 2010.gada decembra sākuma ieņem valdes priekšsēdētāja amatu vienā no Latvijas vecākajiem un lielākajiem transporta uzņēmumiem “VTU Valmiera”.
Konkursā uz “VTU Valmiera” valdes priekšsēdētāja amatu kopumā tika saņemti pieci pieteikumi, kurus izvērtēja konkursa komisija. Spurdziņa kandidatūru par labāko un atbilstošāko izvirzītajām prasībām uzņēmuma vadītāja amatam vienbalsīgi atzina visi uzņēmuma dalībnieki.
“VTU Valmiera” sniedz regulāros pasažieru pārvadājumu pakalpojumus ar autobusiem bijušajos Valmieras un Valkas rajonos, kā arī Valmieras un Smiltenes pilsētās un vairākos tālsatiksmes maršrutos valsts robežās.
Komercsabiedrības dalībnieki ir Valmieras pašvaldība (47,33%), Beverīnas novada pašvaldība (4,40%), Burtnieku novada pašvaldība (14,01%), Mazsalacas novada pašvaldība (7,07%), Naukšēnu novada pašvaldība (4,04%), Rūjienas novada pašvaldība (10,92%) un Kocēnu novada pašvaldība (12,23%).
LETA
Komentāri