Trešdiena, 15. janvāris
Vārda dienas: Fēlikss, Felicita

Viens no aktīvākajiem manuālajiem depozīta punktiem ir Nītaurē

Iveta Rozentāle
23:00
29.10.2022
26
Tara Nitaure 1

Veikals “Pīlēns” Nītaurē ir viens no Latvijas pieciem labākajiem taras depozīta punktiem, kur iepakojumu no galalietotāja pieņem veikala darbinieks. Tā atzinis depozīta sistēmas pārvaldītājs Latvijā SIA “Depozīta Iepakojuma Operators”.

Veikals ir SIA “ELKS AK” tirgotava, turpat līdzās atrodas šī uzņēmuma degvielas uzpildes stacija, kur arī ierīkots taras pieņemšanas punkts.

Kā galvenais vērtēšanas kritērijs taras depozīta punktu darbā bija pieņemtais depozīta iepakojumu apjoms no depozīta sistēmas ieviešanas brīža, proti, 1. februāra, līdz augusta beigām, kas iezīmē vasaras sezonas noslēgumu. “Manuālajiem taras depozīta pieņemšanas punktiem ir būtiska nozīme ne tikai depozīta sistēmā, bet arī vietējo iedzīvotāju ikdienā – daudzi iemīļoto piemājas veikaliņu pārdevēji ir labi pazīstami ar klientiem, tā ir satikšanās vieta ikdienas sarunām un tagad arī iepakojumu nodošanai. Novērtējam, ka pēc tik darbīgas un karstas vasaras sezonas, kurā bija vērojama gan vietējo iedzīvotāju liela aktivitāte, gan atpūtnieku pieplūdums, izdevies sasniegt labus rezultātus iepakojumu atgriešanā. Vēlamies pateikties SIA “ELKS AK” veikala “Pīlēns” darbiniekiem par neatlaidīgo darbu, lai depozīta sistēmu padarītu ērtu un pieejamu ikvienam klientam. Tirgotāju, kuri rūpējas pa manuālo punktu darbību, ieguldījums depozīta sistēmā ir neatsverams, jo ar viņu palīdzību iespējas atgriezt depozīta iepakojumu tiek nodrošinātas arī lauku reģionos un mazapdzīvotās vietās,” uzsver SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.

Veikala “Pīlēns” īpašnieks Andris Kuzņecovs gan atzīst, ka depozīta sistēmas ieviešana lauku veikalā nebūt nebija vienkārša: “Būtībā tikām pamesti zem tanka, sevišķi mazie lauku veikaliņi. Kamēr nesākām to visu organizēt, pat nesapratām, ko tas vispār nozīmē. Tagad zinām, un varu teikt, ka tas ir liels murgs.” Skaidrojot sarežģīto depozīta ieviešanas un uzturēšanas sistēmu,    Andris Kuzņecovs teic: “Mums pretī ir otrs pārtikas veikals, ar kuru pašā pirmsākumā bija saruna un vienošanās, ka viņi arī pieņems taru, tomēr viņi to nedara līdz šim brīdim, tādēļ mums pieņemamās taras apjoms ir divreiz lielāks. Bet, protams, sākumā ne­­zinājām, cik tieši liels šis daudzums būs. Arī mums bija pārsteigums, ka taru nodod tik daudz cilvēku. Tomēr vispirms bija jānonāk līdz taras nodošanas vietas izveidei. Sapratām, ka mūsu veikala mazajā platībā taromātu uzlikt nevar, turklāt tas nozīmētu dubultu darbu, jo tāpat taromātā ieliktais pārdevējam ir jāšķiro. Tagad pārdevējs to var izdarīt uzreiz. Plānojot iespējamos risinājumus, aizdomājos par piebūves celšanu pie veikala, lai būtu vieta, kur nodoto taru uzglabāt. Tomēr, kad sapratu, ka varu šo punktu izveidot arī netālu esošajā degvielas uzpildes stacijā, izlēmu par labu šai vietai. Nācās pašam iegādāties konteineru, kur taru uzglabāt, to neviens nenodrošināja. Sākumā nebija izstrādāta depozīta izvešanas kārtība, bija brīdis, kad konteiners bija pilns, bija jādomā, kur likt taru, ko cilvēki vēl atveda, vietas vairs nebija.”

A.Kuzņecovs gan vērtē, ka uzņēmēji ir tikuši galā ar daudzām problēmām un tiks galā arī ar šo, tomēr uzsver, ka, izveidojot šādu sistēmu, līdzi būtu jānāk finansējumam. Esošā piemaksa ir niecīga un nesedz reālos izdevumus: “Pie tā taras apjoma, ko pieņemam, būtu nepieciešama papildu darba vieta cilvēkam, kurš var strādāt tieši ar taras pieņemšanu, šķirošanu un nodošanu tālāk, īpaši vasarā, kad gan degvielu uzpilda biežāk, gan arī vairāk nodod taru.” Nītaurietis rezumē: “Jūtu līdzi visiem uzņēmējiem, kas ar šo saskārušies. Tieši lauku veikali. Telpas taču ir nelielas, rūpīgi tiek pārdomāts, kā izvietot preci, lai visam būtu vieta, bet te nāk šādas prasības, un uzņēmējam jādomā, kā tās reāli ieviest dzīvē.”

Degvielas uzpildes stacijas operatore Ludmila Zaviša, kura pieņem arī taru, atzīst: “Sākums bija sarežģīts, bija grūti saprast, kā to varēs apvienot, bet nu jau sistēma iestrādājusies. Vasarā bija grūtāk, jo bija vairāk apmeklētāju, rudenī un pavasarī ir vienkāršāk. Redzēs, kā būs ziemā, kad būs arī sniegs jātīra. Ap­kalpoju klientus, kuriem nepieciešama degviela, pēc tam eju apkalpot klientu, kas grib nodot taru. Šos darbus ir iespējams savienot.”

Saņemto atzinību Ludmila Zaviša vērtē: “Aktīvajā tūrisma sezonā taru nodod arī garāmbraucēji, atpūtnieki, klusākā sezonā gan pārsvarā vietējie. Cilvēki piedomā, lai tara tiktu nodota. Daļa apzinās, ka naudiņa ir iztērēta un, taru nododot, to atgūs: “Ir ģimenes, kas nāk ar bērniem, bērniem maisiņā pudeles, viņi priecīgi skaita līdzi, jo zina, ka par saņemto naudu varēs nopirkt kādu kārumu. Dažs sakrāj taru pa visu mēnesi, tad tie četri pieci eiro noder pārtikai. Reizēm pāris pudeles nodod cilvēki, kas mašīnā iepilda degvielu. Ir padzērušies, tara tukša.”

Vērtējot, vai iedzīvotāji izpratuši, kā notiek taras nodošana, Ludmila Zaviša teic, ka sākumā mēdza nest pudeles, kas ir bez vajadzīgās uzlīmes, vai cilvēki nezināja, ka stikla pudeles nevar būt ar korķīšiem. Dažreiz ir bijis jāaizrāda, ka jānodod tīras pudeles, lai nesmako: “Klienti, protams, ir dažādi. Tāpēc atgādinu, ka pudeles vajag izskalot. Ir ļoti kārtīgi, kuri paši jau atnes visu pa kastēm sašķirotu. Es saņemto šķiroju, kad nav apmeklētāju. Ar plastmasas pudelēm un skārdenēm ir vienkārši. Stikla pudeles gan jāsašķiro – vienreizlietojamās pie vienreizlietojamām, atkārtoti izmantojamās kastēs salieku atbilstoši uzņēmumam, kur tās pildītas: “Cido”, “Cēsu alum” un citiem.”

Oktobra sākumā Latvijā darbojās vairāk nekā 480 manuālo depozīta iepakojumu pieņemšanas punktu, kuros iepakojumu no galalietotāja pieņem veikala darbinieks, liecina “Depozīta Iepa­kojuma Operators” informācija. Lai nodotu tukšo iepakojumu un saņemtu iemaksāto depozīta maksu, veikalos, kur ir manuālā pieņemšana , jāvēršas pie pārdevēja, kurš pārbauda, vai    iepakojums nav būtiski bojāts un uz etiķetes ir depozīta zīme un nolasāms svītrkods. Ja iepakojums atbilst minētajām prasībām, pārdevējs izdod skaidru naudu vai piemēro to kā atlaidi pirkumam. Ikviens tirgotājs, kuram likums nenosaka obligātu depozīta iepakojumu pieņemšanu, var pieteikties dalībai depozīta sistēmā brīvprātīgi.

Lai ietaupītu laiku pirms depozīta iepakojumu nodošanas, sev tuvākos manuālos un automatizētos depozīta punktus var atrast www.depozitapunkts.lv mājaslapā izvietotajā interaktīvajā kartē. Visvairāk šādu punktu ir Vid­zemē un Latgalē.

Komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Saistītie raksti

Jaunpiebalgas Kultūras centrā rosība ik vakaru

00:00
15.01.2025
10

“Lai gan varētu domāt, ka amatiermākslas kolektīvi pēc daudzajiem gadu mijas pasākumiem tagad kaut nedaudz atvelk elpu, tā nav. Katram savi mērķi, kurus grib sasniegt,” saka Jaunpiebalgas Kultūras centra vadītāja Egita Zariņa un uzsver, ka katru vakaru centrā kādam kolektīvam ir mēģinājums, tikšanās, lai apspriestu gaidāmos kultūras notikumus pagastā, novadā, Latvijā. Pagasta jauktais koris “Jaunpiebalga” […]

Skatītāji plūst uz “Straumi”

00:00
14.01.2025
45

Režisora Ginta Zilbaloža veidotās animācijas filmas “Straume” galvenais varonis kaķis vientuļnieks paceltu asti soļo pa pasaules nozīmīgāko kino festivālu sarkanajiem paklājiem un priecē ar aizvien jauniem panākumiem, balvām un atzinību Francijā, Kanādā, Meksikā, Austrālijā, Ķīnā, Polijā. “Straume” saņēmusi arī prestižo Ņujorkas kinokritiķu apvienības balvu kā gada labākā animācijas filma, un nu jau tās producents Matīss […]

Apciemo pagasta vientuļos seniorus

00:00
13.01.2025
47

Jau vairākus gadus Taurenes bērnudārza “Asniņš” bērni un vecāki    sadarbojas ar pagasta senioru klubu “Randiņš”. Jaunākā paaudze gatavo dāvanu pakas pagasta vientuļajiem senioriem, bet kluba biedri tās nogādā adresātiem. “Dāvanu kastē ir gan marinējumi, dažādi salāti no mājas krājumiem, gan pašu darinātas praktiskas lietas, veselīgi saldumi. Arī mēs vēl ko pieliekam klāt. Gandrīz katrā […]

“Rainis un Aspazija”, “Poruks” jau frontē, drīz sūtīs “Cēsis”

00:00
12.01.2025
74

Uzņēmuma “CATA” foajē izklāts paklājs, garāmgājēji noskatās, novērtē. Ne katrs saprot, ka tas ir 6×10 metru aizsargtīkls Ukrainas armijai. To sējušas cēsnieces. Todien, kad “Druva” apmeklēja aizsargtīklu darbnīcu, te strādāja septiņas sievietes. “Cik laika vajag, lai tādu sapītu, atkarīgs no brīvprātīgo skaita. Bija steidzams pasūtījums, tīklu vajadzēja pēc desmit dienām, mēs paguvām septiņās, nākamais tapa […]

Apbalvojumi liecina par paveikto

00:00
11.01.2025
88

Cēsu novadā drošību un sabiedrisko kārtību uzrauga Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Dienvidvidzemes iecirknis, tā pārziņā ir arī Madonas un Varakļānu novads. Aizvadītajā decembrī, atzīmējot Valsts policijas gadadienu, iecirkņa darbinieki saņēma apbalvojumus. Virsleitnantam Kal­vim Retko par priekšzī­mīgu dienesta pienākumu izpildi un sasniegtajiem augstajiem darba rezultātiem pirms termiņa piešķirta nākamā dienesta pakāpe “Kap­teinis”, Dienvidvidzemes iecirkņa priekšniece pulkvežleitnante Inga […]

Desmit gadi pilni brīnumiem

00:00
10.01.2025
80

Sabiedriskā labuma organizācija “Brīnummāja” Cēsu Izstāžu namā svinēja jubilejas pasākumu “Mums jau viens desmits”, sakot paldies ikkatram, kurš palīdzējis – uzņēmējiem, sadarbības partneriem no valsts un pašvaldības iestādēm, nevalstiskā sektora, ziedotājiem, brīvprātīgajiem un speciālistiem. “Brīnummājas” vadītāja Liena Graudule sacīja: “Jūs katrs esat daļa no brīnuma – daļa no bērna smaida par izdošanos, daļa no vecāku […]

Tautas balss

Pirts – ikdienai, ne atpūtai

10:44
13.01.2025
27
Lasītāja V. raksta:

“Līgatnē nav skaidrības par pirti. Tā iedota nomā uzņēmējam, bet vai viņš nepaaugstinās maksu par pēršanos? Tā nu ir, ka mazajā pilsētiņā ir daudz mājokļu, kuros nav vannas istabas, pirts ir ikdie­nas nepieciešamība, ne atpū­-tas procedūra. Saprotams, ka viss kļūst dārgāks, taču mazgāšanās ir ikdienas nepieciešamība, tāpēc pašvaldībai ir jāpadomā, lai tā ir pieejama arī […]

Vajag arī rīta pusē

10:43
13.01.2025
25
I. no Raunas. raksta:

“Raunā pasta nodaļa tagad atrodas pagasta centrā. Ir ērti ieiet, nav jākāpj pa kāpnēm, kā bija pasta mājā.Taču pasta darba laiks gan ir neizprotams – darba dienās no plkst. 13.30 līdz 16.30. Laucinieki taču uz pagasta cen­tru brauc no rīta, ne pēcpus­dienā. Arī centrā dzī­vojošie seniori lietas kārto rī­ta pusē. Bet, ja cilvēks strādā, kad […]

Kāpēc tāda netaisnība?

10:42
13.01.2025
40
26
Aigars raksta:

“Otrdienas “Druvā” lasīju, ka uzņēmums “Kom-Auto” šoziem rūpīgi tīra no sniega ielas un ietves Cēsīs un arī paš­valdības lauku ceļus Vaives pagastā. Par to, protams, prieks, bet gribētos zināt, vai pašvaldības finansējums šoziem paredzēts tikai Cēsīm? Pie mums Raisku­mā pašvaldības ceļi nav tīrīti ne decembra, ne janvāra sniegotajās dienās! Kāpēc tāds dalījums? Cik zinu, pašvaldības […]

Cik pieliek, tik atņem

16:03
10.01.2025
25
R. raksta:

“Valdība stāsta, kas šogad būs labāk, ka vairāk naudas paliks maciņā. Bet, ja paskatās otru pusi, to, cik nāksies izdot, skaidri saprotams, ka viss būs dārgāks. Degvielai nodoklis klāt, tas jau vien visu sadārdzinās, jo mūsdienās nekas nav iespējams bez pārvadājumiem. Kopumā jau nevar teikt, ka slikti dzīvojam, ja paskatāmies uz pirmssvētku rindām veikalos, tikai […]

Gribas zināt, vai palīdzēts

16:03
10.01.2025
19
L. raksta:

“Priecājos, ka akcijā “Dod pieci” savāca tik lielu ziedojumu summu un varēs palīdzēt daudziem slimniekiem. Taču gribētos, lai, atskaitoties, kā izlietots saziedotais, ne tikai pasaka, kam tas iedots, bet arī to, vai cilvēku dotais patiesi sniedzis palīdzību un vai slimnieku veselība uzlabojusies,” priekšlikumu izteica L.

Sludinājumi