Autobusu braukšanas biļetes jau divas nedēļas var iegādāties un rezervēt arī internetā, netērējot laiku ceļam uz autoostu un stāvēšanai rindā.
Kā “Druvai” atzina a/s “CATA” ražošanas inženiere Zanda Podziņa, e-biļetes ir lieliska iespēja pasažieriem ieekonomēt laiku un ērti iegādāties autobusa biļeti sev vēlamajam braucienam jau desmit dienas iepriekš, pasūtot un norēķinoties par to internetā.
“Šo pirkumu var veikt mājas lapā , kurai a/s “CATA” pievienojās pirms divām nedēļām. Šo pakalpojumu izveidoja Rīgas starptautiskā autoosta sadarbībā ar SIA “Mikro maksājumi”. Biļeti var nopirkt jau desmit dienas iepriekš, izvēloties sēdvietu vai stāvvietu un norēķinoties, izmantojot elektronisko naudu vai bankas kredītkarti,” stāsta Z.Podziņa un piebilst, ka elektroniskā biļete pēc iegādes lietotājam pašam ir jāizdrukā. Šī biļete kopā ar personu apliecinošu dokumentu – pasi, autovadītāja apliecību, studentu apliecību – iekāpjot jāuzrāda autobusa vadītājam.
A/s “CATA” ražošanas inženiere Z.Podziņa stāsta, ka elektroniski iegādātas biļetes neizmantošanas gadījumā atdodamas tikai personiski Rīgas starptautiskās autoostas zāles administratoram. Pie tam, atdodot biļeti autoostā, pasažierim atmaksā visu biļetes vērtību, ja līdz autobusa atiešanai palikušas vairāk nekā divas stundas. 75 procentus no biļetes vērtības pasažieris saņem, ja līdz autobusa atiešanai palikušas mazāk nekā divas stundas. Arī autobusa nokavēšanas gadījumā pasažieris saņem 75 procentus no biļetes vērtības vienas stundas laikā pēc autobusa atiešanas.
“Domāju, šo pakalpojumu visvairāk izmantos studenti, kuriem vairs nebūs nedēļas vidū jāskrien uz Rīgas autoostu, lai pirktu biļetes uz mājām piektdienas pēcpusdienai. Arī autobusu šoferiem tas ar laiku varētu atvieglināt darbu. Kā zinām, ne vienmēr pasažieri biļetes iepriekš iegādājas kasē. Iespējams, ka ar šī pakalpojuma piedāvājumu šoferiem mazāk pirms došanās ceļā autobusos būs jāpārdod braukšanas biļetes,” stāsta Z.Podziņa un piebilst, ka cilvēki pamazām jau sāk iegādāties e-biļetes.
Cēsu autoostā sastaptā pasažiere Nadīne Bormane atzina, ka ir jau dzirdējusi par šādu biļešu iegādes iespēju.
“Domāju, tas nenoliedzami pasažieriem atvieglos biļešu iegādi, jo dažkārt nesanāk vai nav iespējas izbrīvēt laiku, lai aizietu līdz autoostai. Ne vienmēr ir vēlēšanās uz autoostu doties piecpadsmit minūtes agrāk, lai iegādātos biļeti braucienam. Domāju, ka jaunie noteikti izmantos šo pakalpojumu. Varbūt vecākiem cilvēkiem tas šķitīs nesaprotamāk, bet, kā zinām, arī vecākā gada gājuma cilvēki cenšas tikt līdzi jaunajām tehnoloģijām un iespējām,” domās dalījās autoostā sastaptā pasažiere un pieļāva iespēju, ka kādreiz autobusa biļetes tirgos tikai tā.
“Mēs esam aizņemti cilvēki, vienmēr trūkst laika. Tas varētu būt labs risinājums,” saka Nadīne Bormane.
Komentāri