Vides izglītības pedagogi pilnveido zināšanas. Nedēļas nogalē Latvijas Zaļais punkts (LZP) vienkopus pulcēja rajona pedagogus uz otro semināru ciklu vides izglītības skolotājiem, tā laikā dalībniekus iepazīstinot ar jauno metodisko materiālu skolotājiem un darba burtnīcu 5. līdz 9. klašu skolēniem “Iepako, izpako un tālāk?”.
Seminārā grāmatas autore, Rīgas Dabaszinību skolas direktora vietniece un Latvijas Universitātes pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes pasniedzēja Daiga Kalniņa stāstīja, kā ar mācību līdzekļa palīdzību īstenot pamatizglītības standartu prasības par ilgtspējīgu attīstību dažādos mācību priekšmetos, piemēram, dabaszinībās – bioloģijā, ķīmijā, fizikā un ģeogrāfijā. Autore sniedza arī noderīgus padomus, kā izmantot jauno mācību līdzekli darbā ar skolēniem projektu nedēļu laikā, audzināšanas stundās un ārpusstundu darbā. Bet praktiskās nodarbības laikā pedagogiem bija arī iespēja pārbaudīt un pilnveidot savas prasmes un iemaņas, veicot dažus no mācību līdzeklī minētajiem uzdevumiem.
Kā “Druvai” atzina grāmatas autore Daiga Kalniņa, ir svarīgi ne tikai runāt par vides problēmām, bet arī kaut ko lietas labā darīt.
“Ja mēs neko nedarīsim, pamatojoties ar to, ka ir grūti, nekas nemainīsies. Es gribēju pedagogiem iedot stimulu turpināt darboties. Meklēt jaunus ceļus un veidot mūsu sabiedrību ilgtspējīgu. Skolotāji šo grāmatu novērtē atzinīgi, jo tajā ir piedāvātas jaunas idejas, ko izmantot darbā ar skolēniem,” saka D. Kalniņa un atzīst, ka darbu pie grāmatas sākusi pagājušā gada oktobrī un ar gala rezultātu ir apmierināta.
“Lielākais gandarījums ir dzirdēt novērtējumu, ka kolēģiem tas noderēs. Ka tas neiegulsies plauktā, bet būs reāli izmantojams materiāls un kaut ko sabiedrībā mainīs,” tā grāmatas autore.
Arī Skujenes pamatskolas skolotāja Valda Miķelsone pēc semināra atzina, ka tas bijis ļoti noderīgs un tālākizglītojošs.
“Mani atkritumu problēma sāpina, jo tas, ko mēs pavasaros ieraugām visās ceļa malās, ir biedējoši. Tāpēc ar skolēniem par šīm problēmām daudz runājam.
Pavasaros skolā mums ir atkritumu diena, kad vācam pet pudeles, makulatūru un nododam “ZAAO”. Tikko skolā mums šī akcija beidzās, un šogad nodevām vairāk nekā 24 tūkstošus pudeļu un piecas tonnas makulatūras. Tas tiešām ir ļoti labs darbs. Bez tam bērni audzina arī savus vecākus,” domās dalās Skujenes pamatskolas skolotāja un piebilst, ka mūsdienās bez iepakojuma iztikt nevar, tāpēc jaunā paaudze jo īpaši jāizglīto šajos jautājumos.
Programmas “Zaļā punkta skola” vadītāja Rita Bubina “Druvai” pastāstīja, ka šis jau ir otrais seminārs LZP semināru ciklā.
“Pirmais bija par iepakojumu materiālu paraugu somu, ar kuru viesojāmies arī Cēsīs. Bet šis materiāls – rokasgrāmata skolotājiem un darba burtnīca ir loģisks nākamais solis, kā sniegt papildu informāciju skolotājiem un dot iespēju viņiem daudzveidīgāk izmantot iepakojumu materiālu somu,” saka R. Bubina un atzīst, ka jauniešos ir jūtama interese par vides jautājumiem.
Jāpiebilst, ka katrs semināra dalībnieks saņēma mācību līdzekļa komplektu – metodisko materiālu skolotājiem un darba burtnīcu 5.līdz 9. klašu skolēniem.
Komentāri