Trešdiena, 15. janvāris
Vārda dienas: Fēlikss, Felicita

Nulles iecietība pret ātruma pārkāpējiem. Bet kā pret pašas institūcijas darbu?

Andra Gaņģe
16:01
10.01.2025
1108
2
3 Andra Gange 150x150.jpg

Kad pār Satiksmes ministriju karājas ne tikai viens Damokla zobens, bet vairāki – “Rail Baltica” dzelzceļa tā arī nesāktās būvniecības ārkārtīgā sadārdzināšanās, lidsabiedrības “airBaltic” nebūšanas un kārtējā skatīšanās pēc valsts finansējuma, pasažieru vilcienu satiksmes lēnā virzība uz mūsdienīgo un nesenās ķibeles ar jaunajiem vilcieniem, daudzkārt pārsūdzētie pasažieru pārvadājumu konkursi – ministrija ir atradusi jomu, kurā sevi parādīt kā izcilnieci. Proti, informatīvajā ziņojumā, kuru 7.janvārī skatīs valdībā, starp pasākumiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanai kā augsta prioritāte izdalīta iecere īstenot “nulles tolerances politiku” pret atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā.

Kā teikt, ja netiekam galā ar konceptuālām lietām, vienmēr taču ir iespēja atrast kaut ko, ko var izdarīt praktiski bez darba un lielas domāšanas un pasniegt kā nozīmīgu, stratēģiski virzītu pasākumu. Tā īstenošanai darāmā maz, jāveic tikai nelieli normatīvo aktu grozījumi, kas pat neprasa sarežģītas juridiskās procedūras.

Ieviest stingrākus ierobežojumus un sodus, tas vienmēr ir vienkāršākais veids, kā vismaz censties risināt problēmas, proti, šajā gadījuma ceļu satiksmes negadījumos smagi cietušo un bojāgājušo skaita samazināšanu. Daudz sarežģītāk ir nodrošināt, lai cilvēki aizvien biežāk izvēlētos sabiedrisko transportu, piemēram, vilcienu. Lai sabiedriskā transporta reisi būtu saskaņoti tā, ka vienkārši būtu pārsēsties no viena autobusa otrā vai no autobusa vilcienā un ērti nokļūt vajadzīgajā vietā. Tas noteikti samazinātu satiksmes intensitāti pīķa stundās darba dienās un “svētdienas” braucējus svētkos un brīvajās dienās. Un, domājams, līdz ar to samazinātos satiksmes negadījumu skaits.

Jāpiebilst gan, ka ministrija kā konsekventu pamatu satiksmes drošībai norāda uz ceļu projektēšanas, būvniecības, uzturēšanas un norāžu atbilstošiem standartiem. Nepieciešami ir uzlabojumi un pilnveidojumi ceļu infrastruktūrā, piemēram, pretējo joslu atdalīšana ar norobežojošajiem stabiņiem, krustojumu pārbūve 90 grādu leņķī, “turboapļu” ieviešana, distances apzīmējuma ieviešana u.c. Aktuāls jautājums ir ceļu pieslēgumu un apgriešanās vietu samazināšana – kreiso pagriezienu likvidēšana un papildu finansējuma piešķiršana ceļmalu pļaušanai, virsmas apstrādes tehnoloģijām u.c. pasākumiem, kā arī stāvlaukumu izbūve kravas transportlīdzekļiem. Jācer, ka Satiksmes ministrijai “nulles tolerances politika” būs arī pret pašas ministrijas un citu nozares institūciju nespēju panākt šos būtiskos satiksmes drošības kvalitātes uzlabojumus un hronisko nevarēšanu nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši iedzīvotāju vajadzībām.

Komentāri

  • Vecais saka:

    Viss uzrakstīts pareizi, tomēr, manuprāt, pietrūkst dažu lietu.
    Sabiedriskais transports Latvijas laukos tiek samazināts: kursē retāk, slēdz maršrutus.
    Individuālais autotransports valstij patiesībā ir izdevīgāks: autobraucēji maksā dažādas nodevas un nodokļus, kurus valsts jebkurā brīdī var palielināt.

    10
  • As saka:

    Gads tikko iesācies ,bet pusgada plāni satiksmes drošībā …nu bijā gājušo ..jauizpildīts tad jau tākā varētu algas pacelt..prēmijas

  • Atbildēt

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

    Saistītie raksti

    Straume, kas pozitīvi ievelk

    10:40
    15.01.2025
    4

    Vai brīdī, kad uzzinājām, ka Latvijā ir radīta jauna animācijas filma “Straume” par kaķi vientuļnieku, kurš plūdos rod patvērumu laivā ar vēl citiem dzīvniekiem, tādēļ tam ir jāmācās uzticēties un sadarboties, varējām iedomāties, ka filma gūs ne tikai labus un izcilus vērtējumus, bet arī nesīs Latvijai vēsturisku notikumu – Zelta globusa balvas (ASV apbalvojums par […]

    Nauda un ilgtspēja

    10:39
    14.01.2025
    11

    Par naudu ir ne mazums visdažādāko ticējumu, pareģojumu, labu un sliktu stāstu. Tie vēsta, kā to piesaistīt, vairot un nepalaist vējā. Lai cik daža gadsimtos uzkrāta gudrība šodienas cilvēkam šķiet muļķīga, tā tomēr mudina vispirms domāt un tad rīkoties. Kaut vai padoms – no maka nedrīkst pēdējo santīmu atdot, lai velns maku nepiekakā. Saņemto naudu nevajag […]

    Ja govis runātu…

    10:38
    13.01.2025
    26

    Vasaras sākumā gaidāmās pašvaldību vēlēšanas skubina politiķus sarosīties kādām jaunām vēlētāja ausīm tīkamām iniciatīvām. Tā citkārt klusais zemkopības ministrs Armands Krauze kādā videorullītī stāsta, ka vispār jau būtu labi ņemt un samazināt pārtikas produktu cenas veikalos. Man jau šķiet, ka jābūt ļoooooti naivam, lai nopietni un ar gavilēm uztvertu šādus politiķu priekšvēlēšanu paziņojumus. Un minētais […]

    Bīstamais scenārijs. Cerams, nepiepildīsies

    10:37
    13.01.2025
    49

    Krievijas nežēlīgais, pilna mēroga iebrukums Ukrainā turpinās, katru dienu tiek ziņots par bojāgājušiem un ievainotiem cilvēkiem. Piemēram, 8. janvārī Za­po­rižjē Krievijas armijas uzbrukuma laikā tika ievainoti 113 iedzīvotāji, diennaktī apgabalā okupanti veica 333 triecienus 12 apdzīvotās vietās. Šogad gandrīz katru dienu notiek triecieni ar raķetēm un droniem pa Kijivu. Patiesībā situācija Ukrainā kļūst aizvien sliktāka, […]

    Atpakaļ ritmā

    16:02
    10.01.2025
    27

    Svētki pagājuši, garās brīvdienas tāpat – klāt jauns gads, un visiem nākas atgriezties ierastajā ritmā gan darbos, gan skolās. Ir diezgan izplatīta parādība, ka tieši pēc Ziemassvētkiem un Jaunā gada sagaidīšanas cilvēki kļūst nomāktāki, ikdiena šķiet daudz pliekanāka, jo ir sajūta, ka vēl priekšā tik gara ziema un īsti nav nekā, ko gaidīt, kam gatavoties. […]

    Viegli un rotaļīgi… iestrēdzis

    10:59
    07.01.2025
    46

    Nostāstus par to, kā mūsdienu tehnoloģijas taupa    laiku, spēkus un nodrošina iespējas dzīvot viegli un rotaļīgi, jo viss nepieciešamais ir dažu klikšķu vai skārienu attālumā, parasti noklausos ar tādu konservatīva cilvēka skepsi. Jo pašam ne reizi vien ir gadījies nokļūt virtuālā vadātāja veikli samudžinātā labirintā un stundām tajā maldīties tā vietā, lai vienkārši piezvanītu […]

    Tautas balss

    Pirts – ikdienai, ne atpūtai

    10:44
    13.01.2025
    27
    Lasītāja V. raksta:

    “Līgatnē nav skaidrības par pirti. Tā iedota nomā uzņēmējam, bet vai viņš nepaaugstinās maksu par pēršanos? Tā nu ir, ka mazajā pilsētiņā ir daudz mājokļu, kuros nav vannas istabas, pirts ir ikdie­nas nepieciešamība, ne atpū­-tas procedūra. Saprotams, ka viss kļūst dārgāks, taču mazgāšanās ir ikdienas nepieciešamība, tāpēc pašvaldībai ir jāpadomā, lai tā ir pieejama arī […]

    Vajag arī rīta pusē

    10:43
    13.01.2025
    26
    I. no Raunas. raksta:

    “Raunā pasta nodaļa tagad atrodas pagasta centrā. Ir ērti ieiet, nav jākāpj pa kāpnēm, kā bija pasta mājā.Taču pasta darba laiks gan ir neizprotams – darba dienās no plkst. 13.30 līdz 16.30. Laucinieki taču uz pagasta cen­tru brauc no rīta, ne pēcpus­dienā. Arī centrā dzī­vojošie seniori lietas kārto rī­ta pusē. Bet, ja cilvēks strādā, kad […]

    Kāpēc tāda netaisnība?

    10:42
    13.01.2025
    41
    27
    Aigars raksta:

    “Otrdienas “Druvā” lasīju, ka uzņēmums “Kom-Auto” šoziem rūpīgi tīra no sniega ielas un ietves Cēsīs un arī paš­valdības lauku ceļus Vaives pagastā. Par to, protams, prieks, bet gribētos zināt, vai pašvaldības finansējums šoziem paredzēts tikai Cēsīm? Pie mums Raisku­mā pašvaldības ceļi nav tīrīti ne decembra, ne janvāra sniegotajās dienās! Kāpēc tāds dalījums? Cik zinu, pašvaldības […]

    Cik pieliek, tik atņem

    16:03
    10.01.2025
    28
    R. raksta:

    “Valdība stāsta, kas šogad būs labāk, ka vairāk naudas paliks maciņā. Bet, ja paskatās otru pusi, to, cik nāksies izdot, skaidri saprotams, ka viss būs dārgāks. Degvielai nodoklis klāt, tas jau vien visu sadārdzinās, jo mūsdienās nekas nav iespējams bez pārvadājumiem. Kopumā jau nevar teikt, ka slikti dzīvojam, ja paskatāmies uz pirmssvētku rindām veikalos, tikai […]

    Gribas zināt, vai palīdzēts

    16:03
    10.01.2025
    19
    L. raksta:

    “Priecājos, ka akcijā “Dod pieci” savāca tik lielu ziedojumu summu un varēs palīdzēt daudziem slimniekiem. Taču gribētos, lai, atskaitoties, kā izlietots saziedotais, ne tikai pasaka, kam tas iedots, bet arī to, vai cilvēku dotais patiesi sniedzis palīdzību un vai slimnieku veselība uzlabojusies,” priekšlikumu izteica L.

    Sludinājumi