Viens klients Baltijas valstīs mēnesī vidēji norunā 220-250 minūtes, tādējādi pēc šī rādītāja nedaudz atpaliekam no Eiropas vidējā līmeņa, kas ir 260-270 minūtes, liecina mobilo sakaru operatora SIA “Tele2” apkopotā informācija.
Vidējais sarunu ilgums pastāvīgi kāpis kopš pagājušā gada vidus un, ja šāda tendence saglabāsies, nākamgad varētu tikt pārsniegts Eiropas vidējais līmenis, lēš operators.
Apkopotie dati arī rāda, ka pēcapmaksas pakalpojumu segmentā runātīgākie Baltijas valstīs ir Latvijas iedzīvotāji, kas runā par 35% vairāk nekā Igaunijā un 63% vairāk nekā Lietuvā. Savukārt starp priekšapmaksas pakalpojumu lietotājiem visvairāk runā Lietuvā – par 12% vairāk nekā Latvijā un 90% vairāk nekā Igaunijā. Biznesa segmentā visvairāk runā Igaunijā. Dati minūtēs par katru segmentu nav pieejami.
Sarunu ilguma pieaugumu “Tele2” skaidro ar ekonomikas atveseļošanos, kā arī pieejamajiem tarifu plāniem. Audzis arī nosūtīto īsziņu skaits.
“Tele2” arī informē, ka gada laikā operatora tarifi Baltijas valstīs ir samazinājušies par 21%. Pēc kompānijas rīcībā esošajiem datiem, Baltijas valstīs ir lētākie mobilo sakaru tarifi Eiropas Savienībā (ES), kas tiek skaidrots ar konkurenci mobilo sakaru tirgū visās Baltijas valstīs, kā arī cenu kritumu, ko ietekmē starpsavienojuma tarifu izmaiņas saskaņā ar ES prasībām.
“Mobilo telekomunikāciju nozare ir viena no retajām, kurā cenas samazinās nevis pa gadiem, bet mēnešiem. Turpinoties cīņai par tirgus daļu un klientu skaitu, paredzam, ka mobilo sakaru cenas varētu samazināties arī nākamajā gadā,” komentē “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.
SIA “Tele2” ir “Tele2 AB” grupas uzņēmums. Latvijā “Tele2” pakalpojumus lieto 1,052 miljoni klientu. Operators piedāvā pēcapmaksas un priekšapmaksas mobilo sakaru pakalpojumus ar zīmoliem “Tele2” un “Zelta zivtiņa”.
“Tele2” pēcnodokļu peļņa 2009.gadā bija 30,04 miljoni latu, kas ir par 19,2% mazāk nekā 2008.gadā, kad zviedru “Tele2 AB” Latvijas meitasuzņēmums nopelnīja 37,18 miljonus latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA “Lursoft” informācija. “Tele2” apgrozījums 2009.gadā bija 108,57 miljoni latu, kas ir par 16,5% mazāk nekā 2008.gada rādītājs – 130,08 miljoni latu.
NOZARE.LV
Komentāri