Pagājušajā nedēļā Priekuļos uz gājēju pārejas Cēsu prospektā automašīna uzbrauca 5. klases skolniecei.
Par laimi meitenīte neguva smagas traumas, tomēr šis notikums no jauna aktualizēja jautājumu par gājēju drošību Priekuļu centrā.
Cēsu rajona policijas pārvaldes priekšnieka vietnieks Jānis Goba skaidro, ka konkrētajā negadījumā vainojams autovadītājs, jo meitenīte atradusies uz gājēju pārejas. Tomēr nereti pie nelaimēm vainīgi ir gājēji, nelietojot atstarotājus un neievērojot citus satiksmes noteikumus.
Priekuļu vidusskolas direktores vietniece audzināšanas darbā Baiba Karlsberga atzīst, ka bažas par skolēnu drošību ir. Viņa atceras, ka pirms vairākiem gadiem Priekuļos jau bijis negadījums, kad automašīna uzbraukusi vidusskolas skolniekam. Tolaik Cēsu prospektā nav bijušas pārejas, tādēļ pēc negadījuma vecāki mēnesi organizējuši dežūras krustojumā, lai rūpētos par bērnu drošību.
B.Karlsberga atzīst, ka pozitīvi bijis tas, ka, pateicoties projektam par riteņbraucēju celiņu, izbūvēta arī gājēju pāreja un metāla nožogojums Cēsu prospektā. Tomēr B.Karlsberga piekrīt, ka nereti bērni pārāk paļaujas uz to, ka uz pārejas viņi ir drošībā, un, iespējams, ne vienmēr pārliecinās, vai braucējs redz gājēju.
Priekuļu centrā izveidotas vairākas gājēju pārejas, noteikti arī ātruma ierobežojumi, tomēr B.Karlsberga izsaka bažas par situāciju pie centrālās autobusu pieturas pretī veikalam. Arī J. Goba piekrīt, ka tur situācija ir bīstama. B.Karlsberga stāsta, ka īpaši rīta stundās satiksme uz ceļa ir ļoti liela. Pienāk arī autobusi, ar kuriem atbrauc gan vidusskolas, gan tehnikuma skolēni, taču pārejas šajā vietā nav. Lielākā daļa atbraukušo dodas pāri ceļam pa taisno uz veikala pusi, lai gan tur nav paredzēta pāreja. Alternatīva iespēja ir doties pa ceļa nomali līdz gājēju pārejai krustojumā tuvāk vidusskolai, taču arī šis variants nav pilnībā drošs, jo tur nav gājēju celiņa.
Priekuļu pagasta padomes priekšsēdētāja Māra Juzupa skaidro, ka par situācijas risinājumiem ir runāts un šogad tiek plānots abās ceļa pusēs izveidot jaunas modernas un apgaismotas pieturas. Bijušas diskusijas arī par luksoforu izveides iespējām.
Arī Priekuļu arhitekts Juris Pētersons apstiprina, ka jau uzsākts darbs pie projekta Cēsu prospekta abās pusēs veidot jaunas pieturas: “Tiks veikti papildu pasākumi, lai garantētu drošību, piemēram, būs barjeras, apgaismotas gājēju pārejas.” Turklāt tiek plānots, ka daudz plašākā zonā nekā pašlaik būs arī ātruma ierobežojumi, lai pastiprinātu drošību.
B.Karlsberga pastāstīja, ka skolēniem regulāri tiek stāstīts par satiksmes drošību un ceļu satiksmes noteikumiem. Skolā viesojušies arī policijas darbinieki.
12. klases skolnieces Katrīna Bērziņa un Liene Strazdiņa atzīst, ka ne vienmēr jūtas droši, dodoties mājās. K. Bērziņa skaidro: “Droši jūtos tikai nosacīti, jo lielākoties ejam pāri nevis gājēju pārejā, bet tieši pretī lielajai pieturai, kur nav pārejas. Ja ejam līdz pārejai, tad sanāk iet pa ceļa malu, bet tur nav celiņa.”
2. klases skolēni atzina, ka lielākoties nebaidās doties pāri ielām, viņus sagaida arī pieaugušie. Tomēr dažreiz esot nedaudz bail, ne visi autovadītāji palaižot viņus pāri ielai.
9. klases skolnieks Juris Tihomirovs vērtēja, ka uz ceļiem ir droši, autovadītāji esot pieklājīgi un ievērojot ceļu satiksmes noteikumus. Taču 11. klases skolnieces Rūta Barone un Linda Ķuze uzskata, ka tad, ja jāskrien uz lielo pieturu pāri ceļam, kur nav gājēju pārejas, nav drošas sajūtas. Meitenes atzīst, ka vienmēr pārliecinās, vai ceļš ir brīvs, ja kāda mašīna brauc, tad labāk pagaida.
J.Goba saka, ka ātri iestājas tumsa, laiks bieži ir lietains un autovadītājiem apgrūtināta redzamība.
Šis gads iesācies ar negatīvu statistiku, jo uz ceļiem jau cietuši trīs gājēji, pagājušās nedēļas sestdienā viena gājēja no gūtajām traumām mira notikuma vietā.
Komentāri