Septembrī atkal vērojams reklāmas apjomu kāpums medijos, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras “TNS Latvia” apkopotā informācija.
Salīdzinot septembra un augusta datus par televīzijām, secināts, ka reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 5%. Septembrī televīzijā tika noraidītas 42 900 reklāmas minūtes, bet augustā – 40 717 reklāmas minūtes. Savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada septembra mēneša datiem, kopējais reklāmu garums ir bijis par 15% lielāks, jo 2009.gada septembrī tika noraidītas 37 169 minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2010.gada septembrī bija 109 960, kas, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, kad tika reģistrētas 94 422 reklāmas, ir par 16% vairāk.
“TNS Latvia” Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters skaidro, ka kopumā reklāmas tirgū šī gada pirmajos trīs ceturkšņos novērojamas pozitīvas tendences, kas liecina, ka tirgus pamazām, bet stabili atgūstas pēc krituma.
Lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija “Procter & Gamble”, “Bite”, “Tele2”, “Henkel” un “Unilever”. Reklamētākie zīmoli televīzijā – “Bite”, “Tele2”, “Zelta Zivtiņa”, “Maxima” un “BiFri”.
Presē 2010.gada septembrī bija reģistrētas 7403 reklāmas, kas ir par 7% mazāk nekā 2009.gada septembrī, kad preses izdevumos bija publicētas 7940 reklāmas. Lai arī reklāmas gadījumu skaits ir samazinājies, pēc platības kvadrātcentimetros šī gada septembrī presē ir tikuši reģistrēti 1,25 miljoni kvadrātcentimetri reklāmas, kas ir par 42% vairāk nekā augustā un par 5% vairāk, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, kad tika reģistrēti 1,19 miljoni kvadrātcentimetru.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros) septembrī bija “airBaltic”, “Tele2”, “Procter&Gamble”, “Dīksna” un “Jaunais laiks”. Reklamētākie zīmoli presē – “airBaltic”, “Tele2”, “Vienotība”, “Rīga Plaza” un Ventspils.
Savukārt radio reklāmas apjoms šī gada septembrī, salīdzinot ar augustu, pieaudzis par 12%. Augustā radio izskanējušas 14 298 reklāmas minūtes, bet septembrī – 15 977 minūtes.
2010.gada septembrī radio reģistrētas 34 749 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2009.gada septembri, ir par 4% vairāk, jo 2009.gada septembrī tika fiksētas 33 293 radio reklāmas.
Septembra lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija “Vienotība”, “Rimi”, “Tele2”, “Maxima” un “Bite”. Visvairāk reklamētie zīmoli – “Vienotība”, “Maxima”, “Bite”, “Rimi” un “K-Rauta”.
NOZARE.LV
Komentāri