Valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikums, piedaloties Eiropas struktūrfondu projektā “Mācību satura izstrāde un skolotāju tālākizglītība dabaszinātņu, matemātikas un tehnoloģiju priekšmetos”, modernizē mācību vidi.
Kā “Druvai” skaidroja valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikuma direktors Imants Kupčs, projekts aizsācies jau 2005. gadā un turpināsies vēl nākamgad.
“Tehnikums ir pilotskola mācību satura aprobācijai fizikā, ķīmijā, matemātikā un bioloģijā. Šī projekta īstenošanas laikā tiek veikta mācību materiālu izstrāde, notiek pedagogu tālākizglītība, kabinetu nodrošināšana ar mūsdienīgu aprīkojumu. Padarīts ir tiešām daudz. Iztērēts vairāk nekā 41 tūkstotis latu,” stāsta tehnikuma direktors un piebilst, ka ir gandarīts par paveikto.
“Ir maz audzēkņu, kuri izvēlas studēt, piemēram, inženierzinātnes. Vairāk vēlas studēt svešvalodas, humanitārās zinātnes vai jurisprudenci. Nepieciešamības spiesta, ministrija nolēma popularizēt eksaktos mācību priekšmetus, lai rosinātu audzēkņus izvēlēties eksaktās profesijas un pedagogi darbā ieviestu jaunas mācību metodes, kas ieinteresētu audzēkņus,” skaidro I.Kupčs.
Šajā projektā Latvijā iesaistījušās 50 mācību iestādes, profesionālo izglītības iestāžu vidū valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikums ir vienīgais.
“Esmu ļoti apmierināts. Iekārtas, kādas patlaban saņemam un esam saņēmuši, ir ļoti kvalitatīvas. Kabineti tiešām būs moderni. Ir uzstādīti multimediju projektori, interaktīvā tāfele un daudzas citas nozīmīgas un mācību procesā noderīgas lietas un tehnoloģijas. Ieguvēji, nenoliedzami, ir audzēkņi, kuri, protams, ir priecīgi, ka mācību līdzekļi ir moderni. Kā nesen audzēkņi anketās rakstīja, viņiem nepatīk nākt uz noplukušu skolu. Mēs strādājam, lai tehnikums tāds nebūtu,” saka direktors I.Kupčs.
Valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikuma fizikas skolotājs Jānis Čeksters, rādot jaunās iekārtas fizikas kabinetā, atklāj, ka, nenoliedzami, ir svarīgi, lai mācību priekšmeta metodiskie līdzekļi un iekārtas atbilstu mūsdienām.
“Esmu ievērojis, audzēkņi ir ieinteresēti praktiskajās nodarbībās fizikā. Strādājot ar vecajiem dzelžiem, kuru mums te ir pilni skapji, ironisku attieksmi vien jutu. Taču nu attieksme mainās. Vai audzēkņi pārmaiņas novērtē? Visu laiku uzsveru – varam strādāt citā kvalitātē. Daudz interesantāk un labāk. Neteiktu, ka tādēļ audzēkņiem fizikā sekmes uzlabojas. Diemžēl nākas atzīt, ka tā nav. Motivācija mācīties ar katru gadu kļūst arvien mazāka. Praktiskajos darbos varbūt vēl nedaudz interese palielinās, bet teorētiskās zināšanas audzēkņiem ir ļoti vājas,” atzīst fizikas skolotājs.
Arī matemātikas skolotāja Vaida Pērkone atzīst, ka modernizētajā matemātikas kabinetā strādāt kļuvis vieglāk gan pašai, gan audzēkņiem.
“Mums ir uzstādīta interaktīvā tāfele. Pati iepriekš mācījos, kā ar to strādāt. Skolēniem ir interesantāk. Rakstu gan vēl uz vecās tāfeles. Tā vieglāk,” stāsta matemātikas skolotāja un piebilst, ka arī bioloģijā un citos mācību priekšmetos jaunā tāfele ir interesants un noderīgs palīgs mācību procesā.
Komentāri