
Ziemā, pirms doties ceļā, autovadītāji gan paklausās laika ziņas, gan rēķinās, ka var kādā ceļa posmā gadīties ne tik droša braukšana.
“Ceļu uzturēšanā ziemā nekam
būtiski nevajadzētu mainīties, jo finansējums solīts tāds pats kā pērn,” saka VAS “Latvijas Valsts ceļi” Cēsu nodaļas vadītājs Uldis Plendišķis. Taču stājušies spēkā jauni Ministru kabineta
noteikumi, kas paredz, ka ceļa īpašniekam, atbilstoši pieejamajam finansējumam, ir tiesības samazināt
prasību līmeni, nosakot zemākas autoceļu uzturēšanas klases. Uzturēšanas klase šoziem Latvijā samazināta 1866 kilometriem valsts autoceļu. VAS “Latvijas Valsts ceļu uzturētājs” Cēsu nodaļai jārūpējas par 1067 kilometriem. “Grants ceļiem nav paredzēta B klases uzturēšana. Tā, ceļam uz Raunu ir grants seguma posms, un tāpēc tam netiek piemērota B klase, bet uz Ģikšiem ir, tas panākts sarunās. Cilvēkiem šis ceļš ir ļoti svarīgs,” stāsta Uldis Plendišķis.
Ja finansējums nav pietiekams, tad uzturēšanas klases nepiemēro, bet, ja
ir ārkārtas uzturēšana, tad darbus veic prioritārā secībā, ņemot vērā konkrētā autoceļa ekonomisko un sociālo nozīmi. Arī pastāvīgos laika apstākļos uz A un A1 klases ceļiem ir pieļaujamas atsevišķas sniegotas vietas līdz diviem centimetriem un ledus rises līdz vienam centimetram, bet mainīgos laika apstākļos uz A un A1 klases ceļiem pieļaujams sniega kārtas biezums līdz sešiem centimetriem, slapja sniega vai sajaukta ar sāli vai smiltīm – trīs centimetri, ledus rises līdz diviem centimetriem. Nakts stundās, kad satiksme intensitāte ir mazāka, atļauts A un A1 klases ceļus uzturēt pēc B klases prasībām. Ja brauktuves temperatūra zemāka par sešiem grādiem, tad no sniega un ledus brīva brauktuve netiek prasīta, nav ar sāli jākaisa, jo tas neiedarbojas, ja iespējams, jārievo.
“Lai arī kāda būs ziema, ceļu uzturētājs darīs visu, lai braucēji uz ceļa justos droši. Bīstamās vietās tiks kaisīti arī C klases ceļi,” saka Uldis Plendišķis.
Sarmīte Feldmane
Komentāri