A/s “CATA” martā papildināja savu autobusu parku ar jauniem autobusiem pasažieru pārvadāšanai.
Kā “Druvai” atzina a/s “CATA” Cēsu garāžas pārvadājumu daļas vadītājs Viesturs Bērziņš, lai cik bēdīgi tas arī nebūtu, uzņēmums jaunus autobusus nevar atļauties iegādāties bieži. Tomēr šogad a/s “CATA” iegādājās jau četrus jaunus autobusus, no kuriem viens paliks Cēsīs.
“Mūsu autoparks ir samērā vecs. Dažus autobusus, kuri brauc pa lauku ceļiem, ekspluatējam vairāk nekā 20 gadus. Taču skaidrs ir viens, jaunie autobusi nav piemēroti mūsu ceļiem. Neviena rūpnīca neražo autobusus mūsu neceļiem. Protams, ir žēl jaunu autobusu laist pa lauku ceļiem, tādēļ tie pārsvarā brauc reisos uz Rīgu un citām pilsētām pa asfaltētiem ceļiem,” saka V. Bērziņš un piebilst, ka katru gadu autoparks būtu jāpapildina ar pieciem, sešiem jauniem autobusiem, lai pēc desmit gadiem tas būtu atjaunotos.
“Mūsu līdzekļi šobrīd to neļauj izdarīt. Cenšamies, cik vien spējam. Mazos, sidrabotos “ISUZU” autobusus pērkam pilnīgi jaunus. Tiem cena ir samērā demokrātiska, lai mēs varētu atļauties nopirkt, taču arī tie nav īsti domāti mūsu klimatiskajiem apstākļiem un ziemas sāļiem. Šie busiņi ir ražoti Turcijā,” situāciju skaidro V.Bērziņš un stāsta, ka tā iemesla dēļ, ka autobusos nav paredzētas stāvvietas, ir grūti tos izmantot pilsētas satiksmei un maršrutos, kur ir ļoti mainīgs pasažieru skaits.
V.Bērziņš atzīst, ka nemitīgi tiek domāts par autoparka atjaunošanu un darīts viss iespējamais, lai īstenotu ieceres.
„Cēsīm šādi “ISUZU” sidrabotie autobusi jau ir pieci. Šogad plānots iegādāties vēl papildus autobusus. Cik tās naudas ir, tik darām. Ar 1.maiju valstij atbilstoši Eiropas regulai jāsāk pilnībā pārvadātājiem segt zaudējumus, kas rodas, apkalpojot pasūtītos maršrutus. Ticam, ka agrāk vai vēlāk tas notiks. Tad arī mūsu darbs būs labāks un pakalpojumi kvalitatīvāki,” saka V.Bērziņš.
Arī a/s “CATA” šoferis Igors Skuja atzīst, ka gan pats, gan pasažieri prot atzinīgi novērtēt iespēju braukt jaunos autobusos.
“Autobuss ir jauns, nekas neplīst. Brauc un priecājies. Pasažieri arī aiz sevis atkritumus neatstāj. Tiesa, vecajā autobusā tā nebija. Tur es pats aiz viņiem atkritumus lasīju, bet jaunajā autobusā tā neatļaujas darīt. Cieņa ir,” atzīst autobusa šoferis ar vairāk nekā 20 gadu darba stāžu.
I.Skuja neslēpj, ka braukt ar jaunu autobusu ir patīkami. “Viss ir uz podziņām. Man nekas lieki nav jādomā un jādara. Elektroniska apsildīšanas, bremzēšanas, pretizslīdēšanas sistēma un kondicionētājs,” par 26 sēdvietu autobusu stāsta a/s “CATA” šoferis un piebilst, ka šajos autobusos nav paredzētas stāvvietas.
“Gribētos, lai cilvēki to saprot un nesaka, ka viņus kāds met ārā no autobusa. Tas ir domāts viņu pašu drošībai. Bez tam jaunajos autobusos krēsli ir aprīkoti ar drošības jostām,” stāsta I. Skuja un atklāj, ka priekšā sēdošie pasažieri vienmēr piesprādzējas, redzot, ka to dara arī pats šoferis. Dažkārt vien aizmugurē sēdošajiem pasažieriem lieku reizi nākas atgādināt par drošību.
Komentāri