Sabiedrībā tiek aktualizēts un skaidrots jautājums par izlīgumu, konfliktu risināšanas metodi jebkurā situācijā.
Valsts probācijas dienesta Cēsu teritoriālās struktūrvienības vadītājs Jānis Zārdiņš šomēnes organizēja informatīvu semināru Cēsu Valsts ģimnāzijā, kurā centās skaidrot
par izlīgumu ne tikai kā konflikta risinājumu kriminālprocesā, kas ir probācijas dienesta funkcija, bet arī kā par konfliktu risināšanas metodi jebkurā dzīves situācijā.
“Konflikts ir divu pušu pretrunīga situācija, ko izraisījušas atšķirīgas vajadzības, centieni, vēlmes vai prasības. Visbiežāk konflikts rodas, ja pastāv konkurējoši vai nesavienojami viedokļi, un ar to ikdienā saskaramies teju katrs,” norāda J. Zārdiņš, uzsverot gan, ka konflikti var rasties par dažādiem jautājumiem un ir situācijas, kad noteikti jārunā par izlīgumu, kas ir brīvprātīgs sarunu process, kurā piedalās konfliktā iesaistītās puses, bet to vada neitrāla persona – starpnieks.
“Starpnieks virza dialogu un sarunas, lai veicinātu pušu samierināšanu. Par to šodien stāstu gan skolēniem, gan skolotājiem, jo arī starp skolēniem bieži rodas dažādi konflikti, kurus jāspēj atrisināt,” uzsver J. Zārdiņš, norādot, ka, iespējams, jau rudenī sekos mācības skolēniem un divu skolu pedagogiem, lai skolā varētu ieviest šo metodi.
Līvu pamatskolas direktore Antra Gabranova, kura arī apmeklēja semināru, atzina, ka ir pozitīvi, ja pedagogiem un skolēniem tiek mācīts, kā pašiem atrisināt konfliktus.
“Skolas ikdienā gadās patiešām visādi, bet ir situācijas, kad arī skolotāja iejaukšanās nav nepieciešama. Būtu lieliski, ja skolēnu pašu vidū būtu šāds skolēns jeb starpnieks, kurš no malas palīdzētu konfliktus atrisināt citiem. Bērniem arī visā dzīvē noderētu prasme spēt pareizi un loģiski rīkoties dažādās konfliktsituācijās,” saka direktore un atklāj, ka Līvu pamatskolas skolēni jau pieteikušies mācīties risināt konfliktus.
Liene Lote Grizāne
Komentāri