Tāda situācija ar preses piegādi nu gan gada pirmajās dienās nebija gaidīta. Īpaši tāpēc, ka “Latvijas pasts” precīzi centās veidot attiecības ar partneriem, un līdz šim no tādiem pārsteigumiem bijām pasargāti.
Vakar visu dienu man un kolēģiem zvanīja sašutuši “Druvas” abonenti. Nācās daudz ko uzklausīt. Tā vietā, lai novēlētu viens otram veiksmīgu 2007. gadu, nācās dzirdēt bargas replikas par nevarīgo “Druvu”, ka nav vajadzības lasīt makulatūru, ja laikrakstu nevar saņemt īstajā laikā…
“Latvijas pasta” mēģinājums datorizēt abonēšanas datus tikai apsveicams. Taču grūti saprast, ka pieļautās kļūdas nācās konstatēt pēkšņi. Kā darbojas viena vai otra datorsistēma, var jau pārliecināties iepriekš. Acīmredzot kaut kur kontrole par sistēmas ieviešanu laikus nav nostrādājusi. Abonēšanas datu uzskaites centralizācija ir progresīva, bet izrādās, arī bīstama. Vietējie pasta darbinieki pēkšņi izrādījās kā no laivas izmesti un nevarīgi kaut ko iesākt, kaut ko glābt. Iniciatīvas iespējas no viņu rokām izņemtas, atlika tikai gaidīt, kad augšā visu sakārtos.
Varēja tikai pabrīnīties, kāda velna pēc nevienu trešdienas, 3. janvāra, “Druvu” īstajā dienā nesaņēma Priekuļu pasta nodaļa, kāpēc tik liels haoss Taurenes un Bānūžu pasta nodaļas zonā, vēl dažviet, turpretim citās pasta nodaļās situācija daudz normālāka.
“Latvijas pasta” prestižs ar šo neveiksmi strauji krities. Šīs firmas un preses izdevēju starpā radusies plaisa. Pasta neveiksme preses izdevējiem rada materiālus un morālus zaudējumus. Kā parasti, arī šoreiz daudzi preses izdevumu abonenti aizrāvās ar Jaunā gada gaidīšanu un aizmirsa žurnālus un avīzes janvārim laikus pasūtīt. “Druvai” tādu, lēš redakcija, ir vismaz 400. Cerēja uz akciju “Abonē šodien, saņem rīt”. Nu nevar ne abonēt, ne saņemt. Atliek gaidīt, kad to varēs darīt. Bet kad, nevar pateikt neviens pasta darbinieks.
Ceru, ka vismaz “Druvas” šodienas numuru saņems visi vai gandrīz visi abonenti. Un domāju, ka diezin vai notiks tā, kā zvanīja kāds abonents: aiznesis uz pasta nodaļu kvīti par laikraksta abonēšanu, bet viņam pateikts – kamēr apliecinājums nebūs no Rīgas, tikmēr nekā nevaram palīdzēt.
Un vēlreiz gribu apliecināt jebkuram jebkura preses izdevuma abonentam – ar to izplatīšanu nodarbojas pasts vai abonēšanas centrs “Diena”. Izdevēji atbild par savas produkcijas kvalitāti, īpaši par kļūdām žurnālos un laikrakstos, bet par savlaicīgu saņemšanu – viņu sadarbības partneri.
Komentāri